Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، داریوش گل‌محمدی درخصوص این پروژه‌ها گفت: 28 پروژه مشترک بومی‌سازی با شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعریف شده و 7 قطعه پیچیده و دارای فناوری پیشرفته تاکنون به تولید انبوه رسیده است.

وی ادامه داد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تاکنون برای تولید 26 قطعه پیشرفته از محصولات گروه سایپا اعلام آمادگی کرده که بسیاری از این قطعات در حال نمونه‌سازی اولیه و انجام مراحل پیش از تولید انبوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه سایپا تعداد 27 پروژه مشترک داخلی‌سازی نیز میان گروه سایپا و نیروی هوایی ارتش تعریف شده که طراحی اولیه این قطعات نیز در حال اجراست.

گل‌محمدی گفت: تولید قطعات پیشرفته خودرویی نظیر ECU، مدولاتور، انژکتور، ایربگ، مالتی‌مدیا، موتورهای DC، انواع سنسور‌های الکتریکی، جلوآمپر دیجیتال و فرمان برقی با هر سه نهاد و مجموعه نیروهای مسلح در حال اجراست و قصد داریم با تکیه بر توان داخلی، ارزبری محصولات و وابستگی خود را در این بخش‌ها به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به استفاده از سامانه موقعیت‌یاب، سیستم رادار و سنسورهای الکتریکی در خودروهای برقی، خودروهای متصل و خودران و فراگیری این سیستم‌ها، گفت: با توجه به اینکه نیروهای مسلح در طراحی و تولید این سامانه‌ها توانمند بوده و اقدامات ارزشمندی را انجام داده‌اند، تفاهم همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و مجموعه‌های نیروهای مسلح برای ساخت و به کارگیری این سیستم‌ها صورت پذیرفته است.

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه سایپا از برنامه‌ریزی این گروه خودروسازی برای استفاده حداکثری از توانمندی و پتانسیل‌های فناورانه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: با اجرای پروژه‌های مشترک بومی‌سازی با نیروهای مسلح، سالیانه 94 میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سطوح مدیریتی و کارشناسی میان گروه سایپا و مجموعه‌های مربوط به نیروهای مسلح که با نظارت و راهبری مقامات عالی نیروهای مسلح و گروه سایپا و همچنین نظارت عالی ستاد مشترک نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد گفت: با توجه به نیازهای موجود در سایپا تلاش می‌کنیم با همکاری نیروهای مسلح، قطعات خودرویی مد نظر را هر چه سریعتر در خط تولید انبوه قرار دهیم تا اهداف کشور در زمینه جهش تولید و قطع وابستگی به بازارهای خارجی محقق شود.

پربیننده ترین ثبت نام سایپا ادامه دارد +لینک ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت نام دور جدید) قرعه کشی ایران خودرو +لینک اسامی ثبت نام خودرو سایپا (فرصت پایانی) ثبت نام خودرو (سایپا و ایران خودرو آبان ۹۹)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سایپا خودرو سایپا قیمت خودرو فروش خودرو قیمت روز خودرو پیش فروش خودرو ثبت نام خودرو شرایط ثبت نام خودرو ثبت نام سایپا شرایط ثبت نام سایپا سایت ثبت نام سایپا سهام عدالت نیروهای مسلح گروه سایپا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت

شرکت نورث‌راپ گرومَن، پهپاد زیردریایی بدون خدمه مانتا رِی (Manta Ray) را طراحی کرده که ماموریت‌های طولانی‌مدت انجام می‌دهد و محموله‌ها را به اعماق اقیانوس میبرد.

به گزارش فرادید، مهندسان یک پهپاد زیردریایی خودران مونتاژ کرده‌اند که آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا/DARPA) قصد دارد از آن برای ماموریت‌های دوربرد در اقیانوس استفاده کند.

این پهپاد که «مانتا رِی» نام دارد، با الهام از ماهیان پالیده‌خواری به همین نام با بدن‌های الماس‌شکل و باله‌های بال‌مانند ساخته شده است. این نمونه اولیه که شرکت هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری نورثراپ گرومَن (Northrop Grumman) آن را طراحی کرده و ساخته، یک پهپاد فوق‌العاده بزرگ است که می‌تواند مأموریت‌های طولانی‌مدت و بارگیری‌شده را بدون نیاز به پشتیبانی و تعمیرات انسانی انجام دهد.

این پهپاد پس از استقرار، می‌تواند با لنگر انداختن در بستر دریا و خوابیدن در حالت کم‌مصرف، در انرژی صرفه‌جویی کند.

تاد لیویت، معاون سیستم‌های دریایی و اقیانوسی در نورثراپ گرومَن، در لینکدین نوشت: «من هیجان‌زده هستم که یکی از اولین تصاویر مانتا رِی را که به طور کامل در تأسیسات آناپولیس ما مونتاژ شده، بازنشر کنم.»

دارپا برنامه مانتا رِی را سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد تا طراحی خودرو‌های زیرآبی را بهبود ببخشد، از جمله توسعه تکنیک‌هایی برای افزایش ظرفیت بار و صرفه‌جویی در انرژی.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرده که نمونه اولیه‌ی مانتا رِی نورثراپ گرومَن چندین ویژگی منحصر به فرد را برای ایجاد «غافلگیری استراتژیک» ادغام می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از خودگرانی، ظرفیت حمل تجهیزات برای پشتیبانی از ماموریت‌های مختلف، عملکرد‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پیوستگی عملکردی به این معنا که طرح را می‌توان جدا و دوباره سرهم کرد. این پهپاد در پنج کانتینر حمل و نقل استاندارد نیز قرار می‌گیرد، به این معنا که می‌تواند در سراسر جهان حمل و مستقر شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت