Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@23:54:33 GMT

گیلان حتی در مسیر اولیه شهر پایدار قرار نگرفته است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۷۳۸

گیلان حتی در مسیر اولیه شهر پایدار قرار نگرفته است

یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری با بیان این که هیچ یک از ۵۲ شهر گیلان حتی در مسیر اولیه شهر پایدار قرار نگرفته‌اند، گفت: حتی این کلانشهر از یک محله پایدار نیز برخوردار نیست و تنها اقدامات در حد طرح‌های اولیه باقی مانده است.

رضا حسن‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرهای پایدار در قالب تعاریف و مشخصات گوناگونی نمود می‌یابد، اظهار کرد: شهرهای پایدار به نحوی طراحی و سازماندهی می‌شود که می‌توانند نیاز شهروندان را در ابعاد مختلف پاسخ گفته و توانایی شهری موجود را برای نسل آینده حفظ و انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرهای پایدار باید در زمینه‌های محیط زیستی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تعریف و بازتعریف شود، تصریح کرد: شهر پایدار با در نظر گرفتن تمامی این مؤلفه‌ها زمینه حیات شهری سالم را فراهم می‌کند.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری با تاکید بر اینکه در شهرهای پایدار، مناطق و محله‌ها نیز با نگاهی پایدار محور مدیریت می‌شود، اظهار کرد: مدیریت شهری و برنامه‌ریزی شهری باید به کمک پایداری شهر و تاب‌آوری آن در مقابل مسائل و مشکلات متعدد در سطح ملی، محلی و منطقه‌ای گره‌گشا باشد.

وی تعاریف موجود از شهر پایدار را از کشور، شهر و حتی دوره‌ای به دوره‌ای دیگر قابل تعدیل و اصلاح دانست و افزود: با وجود تمام مؤلفه‌های خارجی موجود و ادبیات شهری حاکم، هنوز شهر پایدار به صورت کامل محقق نشده است‌.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه شهرهای ایران به ویژه شهرهای گیلان هنوز در رسیدن به شهر پایدار موفق نبوده‌اند، گفت: در مسیر تحقق شهر پایدار مجموعه اقدامات و پروژه‌هایی صورت گرفته، اما نتوانسته‌ایم همسو با برنامه‌های شهر پایدار قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه عنوان شهر سالم، اکولوژیک و حتی شهر خلاق تنها مؤلفه‌های رسیدن به شهر پایدار نیست، تصریح کرد: برای رسیدن به یک شهر پایدار باید اجرای پروژه‌هایی مستمر و طولانی در اولویت قرار بگیرد.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با بیان اینکه مدیران شهری و کارشناسان باید در برنامه‌های خود چشم‌انداز دستیابی به شهر پایدار را در اولویت قرار دهند، گفت: هم بخش ملی و فراملی و همچنین بعد اقتصادی و اجتماعی شهروندان در رسیدن به این مهم تأثیرگذار است.

حسن پور با بیان اینکه هیچ کدام از بین ۵۲ شهر گیلان حتی در مسیر اولیه شهر پایدار قرار نگرفته است، افزود: حتی از یک محله پایدار نیز برخوردار نیستیم و تنها اقدامات در حد طرح‌های اولیه باقی مانده است.

کد خبر 455744

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر گيلان شهر پایدار مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه ریزی شهری شهر پایدار قرار شهرهای پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟