Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده افتتاح شدن آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به‌عنوان اولین پروژه کلان آزادراهی کشور در سال جهش تولید خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی در نشست خبری افتتاح راه‌آهن خواف-هرات و آزادراه شرق اصفهان (سپاهان) اظهار کرد: در کل کشور در بخش ریلی 3400 کیلومتر خط آهن در دست کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 پروژه 1560 کیلومتر به‌عنوان جهش تولید محسوب می‌شوند که پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که 1345 آزادراه در قالب 21 پروژه در حال ساخت است، افزود: 9 پروژه آزادراهی به طول 651 کیلومتر در اولویت قرار دارد تا بتوانیم امسال و سال آینده آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

 7800 مسیر بزرگراهی در کل کشور در در دست اجراست که از این میزان 1761 کیلومتر از این پروژه‌های بزرگراهی در قالب 32 محور در نظر گرفته شده است.

مجموع سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها 24 هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: در بخش ریلی برای 8 پروژه (1532) چهار هزار و 780 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 300 میلیون اعتبار ارزی در نظر گرفته شده است. آزادراه 8413 میلیارد تومان اعتبار دارد و در راه و بزرگراه نیز 4254 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان این‌که این اعداد با توجه به افزایش نرخ ارز حدود 50 درصدافزایش یافته است،‌گفت: برای اتمام این پروژه‌ها در مجموع 35هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

خادمی با بیان این‌که پنجشنبه آینده اولین پروژه آزادراهی کلان کشور در سال جهش تولید (آزادراه کنارگذر سپاهان) به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: از محور کاشان به اصفهان شروع این مسیر به طول 63.6 کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بازگشت سرمایه برا آتیه صبا این آزادراه  10 ساله است،‌ گفت: با احتساب سرمایه‌گذاری، سرمایه گذار قبلی احتمالا دوره بازگشت 15 ساله خواهد بود.

سیدعلیرضا عظیمی پور مدیرعامل شرکت آتیه صبا نیز در این نشست اظهار کرد: آزادراه شرق اصفهان در حوزه حمل‌ونقل و توزیع کالا در کشور و اقتصاد منطقه نقش موثری خواهد داشت، ضمن این‌که توسعه صنعت گردشگری می‌تواند در منطقه نقش خوبی را ایفا کند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در سال 95 با ترکیب مشارکت 30 و 70 درصد (صندوق یازنشستگی) این قرارداد با شرایط ‌BOT  امضا شد و تا امروز 700 میلیارد تومان در پروژه هزینه شده است که برآورد می‌شود به 1000 میلیارد تومان افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن راه آهن میلیارد تومان اعتبار شرق اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌ رضوی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی که امروز در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته 2 هزارو 950 طرح محرومیت زدایی و عمرانی تصویب شد و امروز در آستانه هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص عملکرد مثبت جهادگران خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی 9 تیم جهادی وجود دارد که این سرآمد کشور بوده و از قدمت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  افزود: یک هزار و 102 پروژه مسکن ،132 پروژه آسفالت و اصلاح معابر، 85 پروژه آبرسانی،38 پروژه ای کشاورزی و هزارو 531 پروژه مرمت مجموعه های فرهنگی و ورزشی ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار زهرایی مطرح کرد: در راستای آب رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن پروژه آبرسانی و آسفالت روستای«شهر اباد» و 15 روستای اطراف آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  تصریح کرد: مجموعه های کمیته امداد ، جهادکشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن مارا در این امر یاری کرده اند که جای قدردانی دارد، همچنین برای سال 1403 از محل تبصره 2 تسهیلات اشتغال زایی مجلس مبلغ 3‌.2 همت برای پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

 قرار است به مناسبت هفته جهاد خدمت‌رسانی، 12 عملکرد برجسته بسیج سازندگی خراسان‌رضوی به‌زودی در سطح شهر مشهد و دیگر شهرستان‌های استان اکران شود.

انتهای پیام/28

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری