Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در مورد مراحل دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی اعلام کرد که متقاضیان از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir می‌توانند صدور تایید مدارک تحصیلی اخذ شده پیش‌دانشگاهی، دیپلم، راهنمایی، متوسطه اول، ابتدایی (دوره‌های ۶ ساله) و ابتدایی (دوره‌های ۵ ساله) کلیه سنوات را تقاضا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل درخواست تاییدیه تحصیلی

ابتدا متقاضی از طریق تلفن همراه هوشمند یا رایانه متصل به اینترنت به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به آدرس emt.medu.ir مراجعه کرده و  با تکمیل فرم‌های تقاضا که شامل اطلاعات هویتی، تحصیلی و استعلام گیرندگان است با پرداخت ۲۳۰۰ تومان، رسید هزینه و کد پیگیری دریافت می‌کند.

تقاضا برای استعلام گیرندگان بخش‌های خصوصی

متقاضیانی که تقاضا را برای استعلام گیرندگان بخش‌های خصوصی تکمیل می‌کنند دقت کنند که حتما باید عنوان و شناسه ملی ثبت شده را از بخش خصوصی دریافت کنند تا در فرم تقاضا بخش مشخصات استعلام گیرنده، اطلاعات درست را وارد کنند. برای بخش‌های دولتی نیازی به اطلاعات شناسه ملی نیست.

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

استعلام‌گیرنده می‌تواند جهت دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی صادر شده با انتخاب یکی از روش‌های زیر و از طریق مکاتبه رسمی با دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تقاضای خود را اعلام دارد:

استعلام گیرندگان دولتی:

از طریق اینترانت گذرگاه خدمات دولت (GSB) دریافت سرویس تاییدیه تحصیلی
از طریق اینترنت دریافت کارتابل kemt.medu.ir

استعلام گیرندگان غیردولتی:

از طریق اینترنت دریافت سرویس بر بستر گذرگاه عمومی خدمات دولت PGSB
از طریق اینترنت درگاه ملی خدمات دولت همراه

در هر کدام از راهکار‌ها کد پیگیری و کد ملی متقاضی، برای دریافت تاییدیه تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل زمانی که در طول یک سال تعداد تقاضای تاییدیه تحصیلی زیاد باشد و یا تعداد بخش‌هایی که نیازمند رصد تاییدیه تحصیلی هستند، زیاد باشد از راهکار گذرگاه خدمات دولت و یا گذرگاه خدمات عمومی دولت استفاده می‌شود.

مزایای خدمت تحت وب تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش

حذف قید مکان و زمان: نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مکان خاصی نیست و خدمت گیرنده از هر مکانی از طریق تلفن، تلویزیون هوشمند و یا رایانه متصل به اینترنت در هر زمانی به سایت emt.medu.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت خواهد کرد. حذف تردد‌های مکانی، در راستای رعایت دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا، حفظ و نگهداری محیط زیست، حذف هزینه تردد، ... است.

تمام مدارک آموزش و پرورش از دوره‌های تحصیلی از سال ۱۳۰۰ تا کنون قابل استعلام است.

کاهش هزینه: فقط با پرداخت ۲۳۰۰ تومان، مدارک را استعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارک تحصیلی استعلام گیرندگان تاییدیه تحصیلی دریافت تاییدیه آموزش و پرورش مدارک تحصیلی خدمات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند

الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله نخست مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیا توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی برای تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)