Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@08:20:56 GMT

۳۴ کشته در حمله مسلحانه به اتوبوسی در اتیوپی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۸۷۹

۳۴ کشته در حمله مسلحانه به اتوبوسی در اتیوپی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «آناتولی» امروز (دوشنبه) به نقل از توئیت «کمیته حقوق بشر اتیوپی» اعلام کرد که به دنبال حمله مسلحانه به یک اتوبوس مسافربری در منطقه «بنی‌شنقول - گوموز» در شمال‌غرب اتیوپی، ۳۴ نفر از سرنشینان این خودرو کشته شدند.

کمیته مزبور این حمله مسلحانه را که شنبه گذشته به وقوع پیوسته، "وحشتناک" توصیف کرده و درباره افزایش شمار قربانیان این حمله مسلحانه ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به این اتوبوس مسافربری در اتیوپی را بر عهده نگرفته است.

«آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی یک روز پس از حمله نیروهای «جبهه آزادی‌بخش تیگرای» (TPLF) به نیروهای ارتش این کشور در سوم نوامبر جاری، از آغاز عملیات نظامی علیه این گروه مسلح خبر داده بود.

جبهه آزادی‌بخش تیگرای به بهانه حمایت دولت اریتره و برخی ایالت‌های اتیوپی از ارتش این کشور، «آسمارا» پایتخت اریتره را نیز هدف حملات راکتی قرار داده است.

درپی وقوع درگیری‌ها در مناطق شمالی اتیوپی، شمار زیادی از ساکنان این منطقه به سودان پناه برده‌اند.

برچسب‌ها خشونت مسلحانه اتوبوس اتیوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشونت مسلحانه اتوبوس اتیوپی خشونت مسلحانه اتوبوس اتیوپی اخبار کنکور حمله مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئيس پليس راه استان گفت: بامداد امروز ساعت 5:10 در کیلومتر 14 محور نهبندان - زاهدان ، در اثر برخورد يکدستگاه اتوبوس با وانت تويوتا حامل سوخت قاچاق  2 نفر جان خود را از دست دادند.  
 
سرهنگ عليرضا رضايي افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند يکدستگاه اتوبوس با يک وانت تويوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر اين حادثه رانندگي،  خودروی تویوتا حامل سوخت دچار حریق شده و 2 نفر به دليل شدت جراحات جان خود را از دست دادند. 
 
وی  با بيان اين که علت تصادف برابر نظريه کارشناسان پليس راه، تغيير مسير ناگهاني از سوي راننده اتوبوس تشخيص داده شده است، گفت: رانندگان با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از هرگونه عجله و شتاب بي مورد پرهيز کنند تا شاهد اينگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشيم. 

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات