Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@13:30:20 GMT

سئو چیست ؟ / اهمیت و کاربرد سئو برای سایت چیست ؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۹۶۲

سئو یا بهینه‌ سازی سایت به معنای مجموعه اقدامات، فرآیندها و یا روش‌های مؤثر، کاربردی و کامل برای رسیدن به یک هدف (همچون گرفتن یک تصمیم ایجاد یک طرح و یا یک سیستم) است.

 

سئو (SEO) چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جست ‌وجو (Search Engine Optimization) است.

به زبان ساده، سئو به معنای مجموعه کارهایی است که موجب بهبود جایگاه سایت شما در لیست نتایج موتورهای جست‌وجو (SERPs) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهینه‌ سازی در همه موضوعات به شکل‌های مختلفی وجود دارد.
مثلاً بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی (SMO)، بهینه‌سازی تجربه انسانی (HEO) و … .

در این مقاله قصد داریم به همه آنچه که شما باید در مورد سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو بدانید، بپردازیم.

اجازه بدهید مقاله را با یک سؤال شروع کنیم:

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا وقتی یک عبارت خاص را در گوگل سرچ می‌کنید، تعدادی از وب‌سایت‌ها همیشه در اول لیست نمایش داده می‌شوند؟!

البته در سئو هدف اصلی شما باید بهبود تجربه کاربران (UX عالی) باشد

و هدف بعدی شما باید بدست آوردن اعتماد موتورهای جست‌وجو باشد

موتورهای جست‌وجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجوگر همچون گوگل برای پیمایش (کراولینگ) صفحات در وب از ربات‌ها یا خزنده‌ها استفاده می‌کنند.

خزنده‌ها دائماً از صفحه‌ای به صفحه دیگر و از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به آن صفحات و سایت‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

پس از آن اطلاعات را فهرست‌بندی کرده (ایندکسینگ) و در دیتابیس (پایگاه داده‌ها) خود ذخیره می‌کنند.

در مرحله بعدی، موتورهای جست‌وجو اطلاعات را با استفاده از الگوریتم‌ها و فاکتورهای متعدد خود آنالیز می‌کنند تا ترتیب نمایش صفحات را در نتایج جست‌وجو برای کوئری‌های کاربران مشخص کنند. 

گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو فاکتورهای زیادی را (همچون کمیت و کیفیت محتوا، کمیت و کیفیت عبارات کلیدی) برای رتبه‌بندی نتایج در نظر می‌گیرند.

الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صفحات معتبر مرتبط با عبارات سرچ شده را نمایش می‌دهند و تجربه جست‌وجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در نظر گرفتن این فاکتورها در بهینه‌سازی سایت و محتواهای خود باعث می‌شود تا صفحات شما در ابتدای لیست نتایج جست‌وجو قرار بگیرد.

برخلاف تبلیغات پولی برای کسب رتبه (Google Ads)، در سئو برای رسیدن به صفحه اول نتایج، نمی‌توانید به موتورهای جست‌وجو پول پرداخت کنید.

سئو (SEO) چگونه کار می‌کند؟

در واقع، سئو (seo) تلاش می‌کند با استفاده از مجموعه تکنیک‌های خود در داخل و خارج از سایت شما، رتبه وب‌سایت شما را در لیست نتایج موتورهای جست‌وجو (SERPs) بهتر کند.

به طور خاص، وظیفه شما این است که مطمئن شوید موتورهای جست‌وجو سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه برای جست‌وجوهای کاربران در نظر بگیرد.

در نتیجه، احتمال دیده صفحات سایت شما برای جست‌وجوهای مرتبط توسط کاربران بیشتر شود. هرچه شانس دیده شدن صفحات وب‌سایت شما در نتایج جست‌وجو بیشتر باشد، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی موجود به سمت تجارت شما بیشتر است.

در نهایت، کسب ‌و کار شما رشد چشمگیری پیدا می‌کند. 

اهمیت سئو (SEO) در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است، زیرا امروزه اکثر افراد برای تأمین نیازهای خود (یافتن اطلاعات، مشاوره، خرید، فروش و...) از اینترنت استفاده می‌کنند.

سرچ اغلب منبع اصلی دریافت ترافیک آنلاین برای برند شما بوده و سایر کانال‌های بازاریابی را تکمیل می‌کند.

بیشتر دیده شدن و قرار گرفتن در صدر نتایج جست‌وجو گوگل، شما را نسبت به رقبای کاری‌تان معتبرتر جلوه می‌دهد. به علاوه، در رشد چشمگیر کسب‌وکار شما تأثیر اساسی می‌گذارد.

اهمیت سئو (SEO) برای سایت چیست؟

همچنان که گفته شد در جامعه دیجیتال امروزی بیشتر افراد برای انجام کارهای خود از اینترنت استفاده کرده و نیازهای خود را در موتورهای جست‌وجو سرچ می‌کنند.

گوگل محبوب‌ترین موتور جست‌وجو در جهان است. بیش از 75 درصد کاربران از گوگل استفاده می‌کنند.

اهمیت سئو سایت و رسیدن ابتدای نتایج گوگل زمانی مشخص می‌شود که بدانید:

بیش از 25 درصد افراد، اولین نتیجه نمایش داده شده در SERPs را انتخاب می‌کنند.

بیش از 70 درصد افراد، تنها یکی از 5 وب‌سایت ابتدایی نمایش داده شده در SERPs را انتخاب می‌کنند.

در حدود 75 درصد افراد، تنها صفحه اول نتایج گوگل را بررسی می‌کنند و وارد صفحه دوم نمی‌شوند.

با توجه به این آمارها و با در نظر گرفتن این نکته که اینترنت منبع بزرگی برای دریافت ترافیک است، ضرورت توجه ویژه به سئو سایت مشخص می‌شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت که: 

رسیدن به صفحه نخست گوگل کاری دشوار و زمان‌بر اما شیرین و لذت‌بخش است...

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که:
اگر پست، مقاله یا محصول وبلاگ شما در صفحه دیگری بجز صفحه اول نتایج جست‌وجوی Google باشد، معادل رتبه‌بندی دقیق وب‌سایت شما نیست.

بلکه همچنان که گفته شد، برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها موتورهای جست‌وجو از فاکتورها و الگوریتم‌های متعددی استفاده می‌کنند.

اهداف سئو (seo) برای سایت چیست؟

در واقع، سئو شامل مجموعه تکنیک‌هایی است که در داخل و خارج از وب‌سایت شما و به منظور افزایش کمی و کیفی ترافیک وب‌سایت شما از طریق تبلیغات رایگان موتورهای جست‌وجو (گوگل، بینگ، یاهو و...) انجام می‌شود.

افزایش کمی ترافیک وب ‌سایت

شما می‌توانید با استفاده از سئو بازدیدکنندگان بسیاری را در دنیا به سایت خود جذب کنید. این کار به کمک موتورهای جست‌وجو همچون گوگل انجام می‌شود.

در واقع، گوگل شما را به کاربران خود معرفی می‌کند. اینگونه تعداد مشتریان شما از نظر کمی بیشتر می‌شود.

افزایش کیفی ترافیک وب ‌سایت

شما به کاربرانی نیاز دارید که واقعاً به محصول و خدمات شما نیازمند و علاقه‌مند باشند.

هنگامی که مخاطبین هدف کسب‌وکار شما، از طریق صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو (SERPs) وب‌سایت شما را انتخاب می‌کنند، بازدید مؤثرتر خواهد بود.

قرار گرفتن در ابتدای SERPs به صورت ارگانیک

بخش قابل توجهی از SERPs را تبلیغ توسط گوگل ادوردز (Google AdWords) یا گوگل ادز (Google Ads) تشکیل می‌دهد. در این روش، برای تبلیغ شدن توسط گوگل باید هزینه پرداخته شود.

اما ترافیک ارگانیکی که توسط سئو ایجاد می‌شود، ترافیکی است که مجبور به پرداخت هزینه برای آن نیستید. با استفاده از روش‌های مناسب در سئو شما می‌توانید به صدر نتایج گوگل برسید.

به تعبیری، سئو یعنی تبلیغات رایگان توسط موتورهای جست‌وجو

انواع سئو (SEO) چیست؟

سئو سایت انواع مختلفی دارد. در اینجا مهم‌ترین انواع سئو سایت را باهم بررسی می‌کنیم.

سئو داخلی سایت (on-site SEO)

سئو داخلی سایت (on-site seo) یا سئو داخلی صفحه (on-page seo)، مجموعه اقداماتی است که در داخل صفحه و وب‌سایت شما و به منظور بهبود رتبه شما در SERPs انجام می‌شود.

تکنیک‌های ویژه در سئو داخلی

استفاده از عبارات کلیدی مهم در عنوان صفحه (Page Title) پرداختن به توضیحات متا (Meta Description) و استفاده از عبارات کلیدی مهم در آن بهبود متا تگ‌ها (Meta Tags) و استفاده از عبارات کلیدی در آنها قسمت‌بندی کردن هر محتوا و استفاده از تیترها (Headings) برای هر قسمت بهینه کردن تصاویر محتواها با پرداختن به عنوان (Title) و تگ آلت (Alt tag) تصاویر و استفاده از عبارات کلیدی مهم در آنها تولید محتوا به شکل‌های مختلف (متن کوتاه، مقاله،عکس، ویدئو و پادکست) جهت بهبود تجربه کاربری (UX)  استفاده از نمودارها و جداول در تولید محتوا تولید محتوا مخاطب‌پسند و معتبر پاسخ دادن به تمام کوئری‌ها و سؤالات مهم کاربران در محتواها استفاده از عبارات کلیدی هدفمند و مرتبط با موضوع در محتوا به اندازه کافی (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد)  پرداختن به لینک‌دهی و لینک‌گیری داخلی وب‌سایت پرداختن به لینک‌دهی خارجی (لینک‌دهی به سایت‌ها معتبر و مرتبط با کسب‌وکار شما)  توجه به کامنت‌گذاری و تشویق کاربران جهت کامنت‌گذاری برای هر پست یا محتوا (تأیید و نمایش کامنت‌های مرتبط و پاسخ‌دادن به آنها) 

سئو خارجی سایت (off-site SEO)

سئو خارجی سایت (off-site seo) یا سئو خارجی صفحه (off-page seo)، مجموعه اقداماتی است که در خارج از وب‌سایت شما و به منظور بهبود رتبه شما در SERPs انجام می‌شود.

سئو خارجی موجب کسب محبوبیت و اعتبار برای برند شما در سطح اینترنت و فضاهای مجازی می‌شود. 

تکنیک‌های ویژه در سئو خارجی

ثبت‌نام در موتورهای جست‌وجو (مثل گوگل) به صورت دستی تولید محتوای یونیک و مرجع وبلاگ نویسی استفاده از استراتژی پست مهمان در سایت‌های پرمخاطب و مرتبط استفاده از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ (infeluencer marketing)  نوشتن ریپورتاژ خبری نوشتن نظر خود به همراه آدرس سایت خود در بلاگ سایت‌های مرتبط (یکی از روش‌های مفید بازاریابی محتوا) شرکت در پادکست‌ها و معرفی کسب‌وکار خود عضویت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (social media) مثل اینستاگرام عضویت و فعالیت در سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو مثل آپارات فعالیت در سایت‌های سوشال بوک‌مارکینگ (social bookmarking) عضویت در انجمن‌ها و فروم‌های مرتبط با کسب‌وکار خود و فعالیت در آنها (ارائه نظرات و پاسخ دادن به سؤالات) عضو شدن در دایرکتوری‌های مرتبط با کسب‌وکار خود

سئو تکنیکال (Technical SEO)

سئو تکنیکال یا سئو فنی موضوعی وسیع در سئو است. هدف اصلی در سئو تکنیکال این است که موتورهای جست‌وجو بتوانند به راحتی تمام صفحات وب‌سایت شما را پیدا کرده و آن را پیمایش (کراولینگ) کنند.

در سال‌های اخیر، سئو تکنیکال گسترش یافته و شامل موضوعاتی مانند سرعت بارگذاری وب‌سایت، بهینه‌سازی وب‌سایت برای نمایش در تمامی دستگاه‌ها (به ویژه تلفن همراه) و موارد دیگر است.

به عبارتی، سئو تکنیکال مجموعه اقداماتی است که موجب می‌شود ربات‌های گوگل و کاربران سریع‌تر، آسان‌تر و بهتر صفحات وب‌سایت را مشاهده و بررسی کنند.

تکنیک‌های ویژه در سئو تکنیکال

تأیید وب‌سایت خود با Google Search Console بهینه‌سازی فایل robots.txt برای ایندکس شدن مطالب وب‌سایت توسط خزنده‌های موتورهای جست‌وجو بهینه کردن ساختار URLs وب‌سایت

مطمئن شوید که ساختار URLs با دسته‌بندی صفحات سایت سازگار باشد. از کلمات کلیدی در URLs استفاده کنید. از URLs کوتاه استفاده کنید (در گوگل URLs کوتاه در رتبه‌بندی جایگاه بهتری دارند).

نکات مهم: 

 اگر می‌خواهید URLهای قدیمی را بهینه کنید، مطمئن شوید که آدرس صفحات قدیمی را به صفحات جدید ریدایرکت (redirect) کنید. ریدایرکت آدرس صفحات معمولاً به یکی از 2 روش ریدایرکت 301 (انتقال دائم) و ریدایرکت 302 (انتقال موقت) انجام می‌شود. اما اگر ساختار جدید منجر به ایجاد چندین صفحه با محتواهای مشابه شود، باید از URLs کنونیکال (canonical URLs) استفاده کنید.  بهبود صفحات ۴۰۴ و لینک‌های خراب بهبود سرعت بارگذاری (loading) صفحات وب‌سایت

می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را به وسیله تعدادی از افزونه‌های وردپرس بهبود ببخشید (در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوای (CMS) وردپرس). 

در غیر این صورت، ممکن است به یک برنامه‌نویس نیاز داشته باشید تا کدهای HTML سایت شما را اصلاح کند.

استفاده از Accelerated Mobile Pages یا همان AMP برای بارگذاری سریع‌تر صفحات وب‌سایت در موبایل مناسب و ریسپانسیو بودن وب‌سایت برای نمایش در انواع دستگاه‌ها (همچون موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و...) بهبود ساختار سایت با ایجاد دسته‌بندی برای مطالب وب‌سایت و لینک‌سازی داخلی به همراه طراحی رابط کاربری (UI) جذاب استفاده از Structured Data یا Schema Markup

داده‌های ساختار یافته یا کدهای اسکیما (Structured Data یا Schema Markup) کدهای استانداردی هستند که صفحات سایت را  به گونه‌ای ما می‌خواهیم به گوگل معرفی می‌کنند.

بهینه کردن نقشه سایت (sitemap.XML) استفاده از Breadcrumb جهت بهبود تجربه کاربری (UX)

بردکرامپ همان فایل کشویی در بالای یا پایین صفحه است که به کاربران جهت درک نقشه سایت و اینکه دقیقاً کجای سایت قرار دارند، کمک می‌کند. بردکرامب موجب بهبود تجربه کاربری (UX) می‌شود. 

استفاده از ویژگی صفحه بندی سایت (Pagination) استفاده از ویژگی hreflang در وب‌سایت‌های دو زبانه بهبود امنیت وب‌سایت با استفاده از پروتکل امنیتی ‌SSL 

سئو برای جست‌وجوی صوتی (voice search)

سرچ صوتی یا جست‌وجوی صوتی یکی از جدیدترین انواع سئو است. این نوع سئو شامل مجموعه اقداماتی است که موجب بهبود جایگاه سایت در رتبه‌بندی برای جست‌وجوهای صوتی کاربران می‌شود.

جست‌وجوی صوتی به وسیله ابزارهایی همچون Aleza، Google Home و Siri روز به روز در حال توسعه است.

تکنیک‌های ویژه در سئو جست‌وجوی صوتی

استفاده از داده‌های ساختاریافته (structured data) استفاده از گوگل بیزینس (اما فعلاً در ایران غیر فعال است) موبایل فرندلی (mobile friendly) کردن وب‌سایت تولید محتوا و پست‌های بلاگ خود متناسب با سؤالات کاربران استفاده از عبارات کلیدی عامیانه که مخاطبین در محتواهای خود استفاده می‌کنند. قراردادن مطالب مهم‌تر در ابتدای محتواها برای پاسخگویی سریع‌تر و بهتر به کوئری‌های کاربران

خدمات سئو (SEO) چیست؟

سئو موضوعی مهمی در بازاریابی آنلاین بوده و خدمات زیادی دارد. در اینجا با برخی از خدمات سئو برای کسب‌وکارها آشنا می‌شویم. 

سئو محلی (لوکال سئو)

سئو محلی (Local SEO) مجموعه اقداماتی است که در داخل و خارج از سایت شما و به منظور تبلیغات محلی خدمات و محصولات کسب‌وکارتان در جامع آماری مورد هدف‌تان صورت می‌گیرد.

تمرکز سئو محلی روی کاربران در یک منطقه جغرافیایی مشخص است.

تکنیک‌های ویژه در سئو محلی

ثبت وب‌سایت در گوگل مپ (google map)  استفاده از گوگل بیزینس (google business) بهینه کردن تگ عنوان صفحه، توضیحات متا، انکرتکست‌ها، تگ آلت و عبارات کلیدی با استفاده از تگ جغرافیایی در آنها عضویت و فعالیت در دایرکتوری‌ها استفاده از تگ جغرافیایی در پست‌های شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای محلی استفاده از عبارات کلیدی محلی تشویق کاربران راضی از خدمات شما برای نوشتن نظرات خود و درج آنها در وب‌سایت خود استفاده از صفحه لوکیشن یا صفحه "درباره ما" ویژه موقعیت شما استفاده از بخش "تماس با ما" و نوشتن نام خود، نام برند خود، آدرس، شماره تلفن و ایمیل خود در این بخش (همچنین آپدیت بودن آنها)

سئو تجارت الکترونیکی (Ecommerce SEO)

سئو تجارت الکترونیکی یا کسب‌وکارهای اینترنتی شامل مجموعه اقداماتی است که در داخل و خارج از سایت شما و به منظور افزایش کمی و کیفی ترافیک وب‌سایت و درنتیجه افزایش فروش در فروشگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد. 

تکنیک‌های ویژه در  در سئو Ecommerce

بهینه‌سازی کلمات و عبارات کلیدی (استفاده از پیشنهادهای گوگل، آمازون، یوتیوب و... برای پیدا کردن پرکاربردترین کلمات و عبارات کلیدی سرچ شده توسط کاربران) ایجاد معماری وب‌سایت براساس کلمات و عبارات کلیدی تولید محتواهای مفید و کاربرپسند (تصویر، ویدئو و...) جهت بهبود تجربه کاربری (UX)  تولید محتوای اختصاصی و حرفه‌ای ایجاد لینک بیلدینگ داخلی و خارجی براساس عبارات کلیدی دریافت بک لینک‌های فالو از وب‌سایت‌های مرتبط و پرمخاطب ایجاد و فعالیت مؤثر در شبکه‌های اجتماعی و دریافت بک لینک‌های نوفالو بهبود تجربه کاربری (UX) و رابط کاری (UI)

سئو سازمانی (Enterprise SEO)

سئو سازمانی را می‌توان مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند جهت بهبود جایگاه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در لیست نتایج جست‌وجو عنوان کرد. 

در واقع، سئو سازمانی روی وب‌سایت‌های بسیار بزرگ با چندین هزار صفحه صورت می‌گیرد. 

تکنیک‌های ویژه در سئو سازمانی

بهبود پیمایش (crawling) وب‌سایت توسط خزنده‌های موتورهای جست‌وجو هدف‌گذاری روی عبارات کلیدی برجسته و مؤثر هدف‌گذاری روی عبارات کلیدی کوتاه و پررقابت (برعکس سئو برای تجارت‌های کوچک) تولید محتواهای مرجع و یونیک بهینه کردن وب‌سایت برای سرچ صوتی و بصری (Voice and Visual Search) افزایش کمی و کیفی لینک‌سازی داخلی و خارجی دریافت بک لینک‌های بسیار معتبر (از سازمان‌های بزرگ و شناخته شده) بهبود تجربه کاربری (UX) و رابط کاری (UI)

روش‌های سئو (SEO) چیست؟

شیوه‌های مختلفی برای پرداختن به انواع سئو وجود دارد. در این بین روش‌های خوب و بد نیز وجود دارند.

شما باید تصمیم بگیرید که برای سئو وب‌سایت خود از کدام یک از این روش‌ها استفاده کنید. در اینجا، این روش‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

‌سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

سئو کلاه سفید به معنای پرداختن به سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت به شکل استاندارد و براساس قوانین گوگل است.

اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که، به نتیجه رسیدن سئو کلاه سفید کمی زمان‌بر بوده و طول می‌کشد تا به نتایج دلخواه خود برسید.

باین‌حال، این روش کاملاً بی‌خطر و مناسب برای بهینه کردن وب‌سایت است. بسیاری از وبمستران از این شیوه در سئو سایت استفاده می‌کنند.

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو کلاه سفید

استفاده از عبارات کلیدی مرتبط (توجه به کیفیت عبارات کلیدی) عدم بمباران محتوا توسط عبارات کلیدی (توجه به کمیت عبارات کلیدی) تهیه محتواهای یونیک و مفید لینک‌سازی (لینک بیلدینگ) طبیعی مناسب بودن لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی از نظر کمی و کیفی دریافت بک لینک‌های معتبر پرداختن به سئو تکنیکال به شیوه اصولی تمرکز روی بهبود تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) 

‌سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش‌های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. در واقع، سئو کلاه خاکستری به معنای پرداختن به سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت براساس هر دو روش کلاه سیاه و کلاه سفید است.

در این روش زمان رسیدن به نتایج دلخواه سریع‌تر از سئو کلاه سفید است. 

اما در سئو کلاه خاکستری خطر جریمه شدن توسط الگوریتم‌های گوگل وجود دارد (البته احتمال آن خیلی کم است).

اگر سئو کلاه خاکستری توسط متخصصین حرفه‌ای صورت بگیرد، یک روش شگفت‌انگیز در سئو سایت است (این همون کاریه که ما تو سئو روز برای کارفرماهامون انجام می‌دیم). 

در واقع، استفاده از سئو کلاه خاکستری مثل استفاده از میان‌بری است که روی لبه پرتگاه قرار دارد

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو کلاه خاکستری

طراحی مجدد سایت بعد از چند سال خرید دامنه‌های ارزان و یا منقضی شده که مرتبط با وب‌سایت شما هستند و استفاده از محتوای آنها و یا بک لینک گرفتن از آنها لینک‌سازی شبکه‌ای و چند گره‌ای گذاشتن کامنت در وب‌سایت خود و یا در دیگر وب‌سایت‌های مرتبط و بک لینک دادن به قسمت‌های مختلف سایت خود قرار دادن لینک سایت خود در خبرنامه‌های سایت‌های خبری خرید ریپورتاژهای باکیفیت و پرمخاطب استفاده از چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و بک لینک دادن به وب‌سایت خود استفاده از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ

‌سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

سئو کلاه سیاه دقیقاً برعکس سئو کلاه سفید عمل می‌کند.

در واقع، سئو کلاه سیاه به معنای پرداختن به سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت برخلاف قوانین گوگل است.

مهمترین مزیت سئو کلاه این است که، در این روش شما در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه می‌رسید.

اما نباید از این نکته غافل شد که، در این روش خطر پنالتی سایت توسط الگوریتم‌های وحشی گوگل به شدت زیاد است. 

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه

استفاده از عبارات و عبارات کلیدی نامرتبط بمباران محتوا توسط عبارات کلیدی استفاده از محتواهای کپی شده از وب‌سایت‌های دیگر استفاده از محتواهای کم‌حجم و بی‌کیفیت استفاده از محتواهای مخفی ایجاد مزرعه لینک در تولید محتوا استفاده از لینک‌های مخفی دریافت بک لینک‌های نامرتبط خرید بک ‌لینک از سایت‌های اسپم

سخن پایانی

سئو علم جدیدی است که از عمر آن تنها چند دهه می‌گذرد. تکنیک‌های سئو روز به روز در حال توسعه و تخصصی‌تر شدن است.

در این مقاله با مفهوم سئو و انواع آن آشنا شدیم. همچنین، بهترین استراتژی‌ها را برای سئو سایت با همدیگر بررسی کردیم.

حال اگر در مورد مطالب گفته شده و یا هر موضوع دیگری در زمینه سئو سؤالی دارید،  می‌توانید در قسمت نظرات آن را بپرسید. 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل سئو لینک استراتژی محتوا مزرعه تولید مجموعه اقداماتی شبکه های اجتماعی موتورهای جست وجو داخل و خارج استفاده می کنند عبارات کلیدی نتایج جست وجو سئو کلاه سیاه صفحات وب سایت جست وجوی صوتی سئو کلاه سفید استفاده کنید انجام می شود تولید محتوا الگوریتم ها وب سایت خود سایت شما کلاه سفید وب سایت شما وب سایت سئو کلاه لیست نتایج بهینه سازی افزایش کمی بهینه کردن وب سایت ها وب سایت کمی و کیفی سئو داخلی ترافیک وب سازی سایت رتبه بندی جهت بهبود لینک سازی سئو خارجی برای جست سئو سایت کسب وکار خزنده ها سریع تر کار شما روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • کاربرد های پمپ آب
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد