Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:44:03 GMT

آخرين قمار ترامپ و هراس جمهوريخواهان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۹۹۵

آخرين قمار ترامپ و هراس جمهوريخواهان

خبرگزاری آریا- هدف اصلی ترامپ از غوغای سیاسی کنونی؛ جذب پول برای کمیته سیاسی تازه تأسیس خود و نامزدی احتمالی ریاست جمهوری برای سال 2024 است.  
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه گاردین نوشت : ترامپ به خودداری از شکست در انتخابات 2020 ادامه می‌دهد، زیرا این کار باعث جذب پول برای کمیته سیاسی تازه تأسیس او و نامزدی احتمالی ریاست جمهوری برای سال 2024 می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اهداف ترامپ از جنجال مبارزه با تقلب انتخاباتی
پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی در مطلبی به قلم رابرت ریچ، وزیر کار سابق آمریکا و استاد علوم سیاست عمومی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی افزود: این کار را به ترامپ و متحدان جمهوری خواه او بسپارید تا به جای مهار ویروسی که باعث کشته شدن 244 هزار آمریکایی شده است، انرژی بیشتری را صرف مبارزه با تقلب انتخاباتی که وجود ندارد، بکنند.
هزینه این توجه نابجا قابل محاسبه نیست. در حالی که کووید 19 به سطح بی سابقه افزایش می‌یابد، هنوز هیچ استراتژی ملی برای تجهیزات، ماندن در خانه، اجباری کردن ماسک یا کاهش فاجعه وجود ندارد.
هزینه دیگر در میلیون‌ها رأی دهنده ترامپ قابل مشاهده است که منجر به این باور می‌شود که انتخابات و رای آن‌ها دزدیده شده است و کسی که سال‌های پیش رو به عنوان یک نیروی خصمانه خواهد بود و انجام هر کاری را که ملت به آن نیاز دارد از جمله اقدامات برای مهار ویروس سخت‌تر می‌کند.
 
بازی برای جذب پول بیشتر
ترامپ در حال ادامه این بازی است، زیرا این کار باعث جذب پول برای کمیته اقدام سیاسی تازه تأسیس او می‌شود و به او اجازه می‌دهد تا نامزدی احتمالی ریاست جمهوری برای سال 2024 را بر عهده بگیرد، خواه وی قصد شرکت در انتخابات را داشته باشد یا اینکه صرفاً خودش را در مرکز توجه قرار دهد.
جمهوری خواهان برجسته‌ای مانند میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا با آن همکاری می‌کنند، زیرا اهدا کنندگان در حال پر کردن مجدد خزانه‌های حزب جمهوری خواه هستند.
 
دوشیدن میلیاردرهای حامی ترامپ
بزرگترین ذینفعان، بزرگترین حامیان حزب هستند- طبقه میلیاردر از جمله روسای بزرگترین شرکت‌ها و موسسات مالی کشور، مشارکت‌های سهام خصوصی و صندوق‌های سرمایه گذاری- که کشور عمیقاً تقسیم شده با دادن دسترسی بدون محدودیت به آن‌ها به دستاورد‌های اقتصاد در خدمت آنهاست.
دزدی آن‌ها چهار دهه پیش آغاز شده است. طبق تحقیقات اخیر موسسه رند، اگر توزیع درآمد آمریکا مانند سه دهه پس از جنگ جهانی دوم ثابت مانده بود، اکنون 90 درصد طبقه درآمد پایین 47 تریلیون دلار ثروتمندتر بودند.
در این صورت یک آمریکایی کم درآمد که امسال 35 هزار دلار درآمد دارد، می‌توانست 61 هزار دلار درآمد داشته باشد. کارگری که تحصیلات دانشگاهی دارد و اکنون 72 هزار دلار درآمد دارد، می‌توانست 120 هزار دلار درآمد داشته باشد. به طور کلی، افزایش ناگوار ناخالصی که 40 سال پیش آغاز شد، برای کارگر طبقه متوسط آمریکایی سالانه 42 هزار دلار هزینه دارد.
توزیع مجدد 47 تریلیون دلار به بالا بخاطر نیرو‌های طبیعی نبود. آن ساختگی بود. با بیشتر شدن ثروت، قدرت سیاسی نیز افزایش یافت تا حتی ثروت بیشتری و هرکسی را از بین برد.
الیگارشی قطعاً از کاهش مالیات ترامپ و حزب جمهوری خواه، بازگشت نظارتی و دوستانه‌ترین دادگاه عالی از اوایل دهه 1930 قدردانی می‌کند. اما بزرگترین هدیه ترامپ و حزب جمهوری خواه، هیئت انتخاب کنندگان است که بیش از هر زمان دیگری تقسیم شده است.
انحصار‌ها گسترش یافت، زیرا قوانین ضد انحصاری خنثی شدند. اتحادیه‌های کارگری کوچک شدند، زیرا شرکت‌های بزرگ اجازه داشتند اتحادیه‌ها را از بین ببرند. به وال استریت اجازه داده شد با پول دیگران قمار کند و هنگامی که شرط بندی هایش به خطر افتاد و میلیون‌ها نفر حتی خانه‌ها و پس انداز‌های خود را از دست دادند، وثیقه پرداخت کرد. مالیات طبقه درآمدی بالا کاهش یافت و روزنه‌های مالیاتی گسترده‌تر شد.
هنگامی که کووید 19 شیوع یافت، فناوری بزرگ بازار را به گوشه‌ای انداخت و ثروتمندان با اطلاعات داخلی معامله می‌کردند و وزارت خزانه داری و فدرال رزرو به شرکت‌های بزرگ وثیقه می‌دادند، اما اجازه می‌دادند مشاغل کوچک تحت فشار قرار گیرند. از ماه مارس، ثروت میلیاردر‌ها افزایش یافته است در حالی که بیشتر ایالات متحده فقیرتر شده است.
 
هراس افکنی درمیان سفید پوستان
مدت‌ها قبل از ترامپ، حزب جمهوری خواه به رای دهندگان طبقه کارگر سفیدپوست پیشنهاد کرد که دشمنان واقعی آن‌ها سیاهپوستان، لاتین ها، مهاجران، نخبگان ساحلی، دیوان سالاران و "سوسیالیست ها" هستند. ترامپ با پیام‌های صریح و محرمانه تری سوار بر عصبانیت و ناامیدی آن‌ها در کاخ سفید شد. او هنوز هم با ادعای محرمانه خود در مورد انتخابات سرقت شده درگیر آن است.
الیگارشی قطعاً از کاهش مالیات ترامپ و حزب جمهوری خواه، بازگشت نظارتی و دوستانه‌ترین دادگاه عالی از اوایل دهه 1930 قدردانی می‌کند. اما بزرگترین هدیه ترامپ و حزب جمهوری خواه، هیئت انتخاب کنندگان است که بیش از هر زمان دیگری تقسیم شده است.
جو بایدن وارد این غوغا می‌شود و از "رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها بودن" و همکاری با حزب جمهوری خواه صحبت می‌کند. اما حزب جمهوری خواه نمی‌خواهد همکاری کند. وقتی بایدن یک شاخه زیتون را نگه می‌دارد، مک کانل و دیگر رهبران جمهوری خواه همانطور که - با جنگ بیشتر- به باراک اوباما پاسخ دادند، به او پاسخ خواهند داد، زیرا این کار قدرت آن‌ها و پول کلان را حفظ می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرین قمار ترامپ ترامپ و حزب جمهوری خواه هزار دلار درآمد جذب پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا