Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیشرفت ٩٣ درصدی 12 ایستگاه مترو گفت: درحال حاضر که شهرداری به خرید امکانات و تجهیزات رسیده است، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیری‌های بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال می‌کنند.
به گزارش شهر، دوشنبه -26 آبان 1399- پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ایستگاه برج میلاد واقع در خط 7 مترو تهران بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در حاشیه مراسم بازدید و بهره برداری آزمایشی ایستگاه برج میلاد، بیان کرد: امروزه سایر کلانشهرها کمک‌های نقدی را برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی خود دریافت می‌کنند. شهرداری لندن در شرایط کرونا حدود سه میلیارد و 500 میلیون پوند (بالغ بر صد هزار میلیارد تومان) از دولت کمک گرفت و به تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو اضافه کرد.
او در ادامه افزود: شهرداری هلند نیز در دوران کرونا یک میلیارد و 500 میلیون یورو از دولت کمک دریافت کرد تا حمل و نقل عمومی شهر از لحاظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مناسب شود.
هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ کمکی از دولت در دوران کرونا دریافت نکرده است، توضیح داد: نزدیک به دو سال است که شهرداری تهران تلاش می‌کند تا وثیقه‌های بانکی اوراق مشارکت با عاملیت بانک رفاه را تأمین کند.
معاون شهردار تهران بیان کرد: تصور بانک از وثیقه، خرید املاک شهرداری است در صورتیکه این املاک تنها وثیقه‌ای در اختیار بانک هستند. تمامی حساب‌ها به بانک رفاه اعلام شده تا در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، پول را از حساب شهرداری برداشت کنند. فشار بیش از اندازه بانک برای وثیقه ضرورتی ندارد. دولت باید کمک کند تا منابع نقدی حاصل از اوراق مشارکت هرچه سریع‌تر به حساب شهرداری تهران واریز شود.
هاشمی با تأکید براینکه تمامی 12 ایستگاهی که قرار است طبق برنامه ریزی تا پایان امسال به بهره برداری برسند، پیشرفت‌های فیزیکی بیش از 93 و 95 درصد دارند، گفت: درحال حاضر که شهرداری به خرید امکانات و تجهیزات رسیده است، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیری‌های بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال می‌کنند.
معاون شهردار تهران ضمن درخواست از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و هزینه کرد آن در مترو و اتوبوسرانی، گفت: با دستور شهردار تهران قرارداد 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد شد که با 500 میلیارد تومان حاصل از اوراق مشارکت می‌توان 250 دستگاه اتوبوس دیگر خریداری کرد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران میلیارد تومان اوراق مشارکت شهردار تهران بانک مرکزی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است

فرید ولدی کارشناس اقتصادی در رابطه با لزوم سیاست ارزی مناسب کشور در زمان تحریم به خبرنگار قدس گفت: در هر کشوری متناسب با ساختار اقتصادی آن کشور، سیاست ارزی و رژیم ارزی متفاوتی وجود دارد. بین سیاست های ارزی کشورهای مختلف تفاوت های زیادی وجود دارد. عوامل مختلفی بر طراحی سیاست های ارزی کشورها تاثیر می گذارد از جمله حجم و تنوع تجارت خارجی، عمق بازارهای مالی ثبات اقتصاد کلان و احتمال وقوع شوک های خارجی. اکثر اقتصادهای کوچک و بی ثبات به ویژه کشورهای دارای سابقه تورم های بالا، از یک لنگر اسمی ارز برای ثبات پولی و کنترل تورم استفاده می کنند و تابع رژیم های ارزی "میخکوب سخت" هستند یعنی پول ملی خود را به یک ارز خارجی مانند دلار یا به سبدی از ارزهای خارجی میخکوب می کنند. گروه دوم میخکوب متعارف هستند و گروه بعدی میانه، شناور شناور آزاد. رژیم ارزی در ایران با کمی اغماض می توان گفت یک رژیم میانه است.

وی ادامه داد: در یک اقتصاد تورمی مانند ایران، تثبیت نرخ ارز اسمی به مدت طولانی با سیاست تخصیص ارز چندنرخی در اقتصاد بدون توجه به قیمت بازار آزاد منجر به کاهش نرخ ارز حقیقی، کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی، کاهش صادرات، افزایش واردات، افزایش قاچاق و کاهش توان رقابت پذیری اقتصاد ملی و تضعیف رشد اقتصادی می شود. بیش از ۵۵ درصد درآمدهای دولت از محل صدور نفت تامین می شوند که با توجه به نرخ تسعیر ارز از دلار به ریال سیاست ارزی دولت نیز تعیین می شود. بنابراین سیاست های ارزی تاثیر غیر قابل انکاری بر بودجه دولت دارد پس نتیجه می گیریم سیاست های ارزی غلط می تواند تاثیر بر بودجه دولت و شرایط مالی و رفاهی مردم به طور مستقیم داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به سیاست مخرب ارز چندنرخی در اقتصاد گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم تخصیص غلط ارزی بانک مرکزی به واردات کالاهای اساسی است که اول از همه موجب کاهش منابع ریالی بودجه و در نتیجه ناتراز شدن بودجه و کاهش توسعه کشور شده است؛ همچنین تخصیص ارز به واردات، رقیب بخش مولد اقتصاد کشور خواهد شد که با ارز بازار آزاد تولید دارد و در نتیجه تضعیف تولید داخلی را نیز به همراه خواهد داشت؛ ثالثا مسیر غلط حمایت ارزی به جای دخالت در قیمت بازار و در نتیجه محدودیت تجارت خارجی محصولات کشاورزی و افزایش قاچاق، باید بر اعطای کالابرگ در انتهای زنجیره همراه باشد.

وی گفت: متاسفانه سیاست ارزی دولت که به درستی ارز 4200 تومانی را حذف کرد ولی حالا خود درگیر ارز جدید چندنرخی در اقتصاد شده است که به واسطه آن ارز 28500 تومانی توسط بانک مرکزی به برخی عرضه می‌شود ولی قیمت کالاهای اساسی در بازار آزاد با قیمت ارز بازار آزاد خود را مچ کرده است و همچنین امضاهای طلایی نیز برای تخصیص این ارز رانتی به چه کسی و با چه هدف و وارداتی نیز دوباره مطرح می‌شود. در این میان رشد اقتصادی کشور حاصل از رکوردشکنی در فروش نفت و توسعه تجارت انرژی ایران به دلیل تخصیص کامل ارزهای نفتی به دلار 28500 تومانی به صورت کامل هیچ اثرگذاری در زندگی مردم ندارد و همین امر سبب شده است سیاست های ارزی غلط باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی و رکوردشکنی در فروش نفت خام ایران در زندگی مردم شده است

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است