Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از دست اندرکاران تدوین «سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت» تقدیر کرد .


به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت با ارسال پیامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران تدوین و تصویب «سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت»، اظهار امیدواری کرد: نگرش قرآن بنیان به سلامت انسان، موجب توجه بیش از پیش به سبک زندگی سالم در مسیر حیات طیبه واقع گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام دکتر سعید نمکی به این شرح است:

باسمه تعالی

 هرکسی کو دور ماند از اصل خویش   باز جوید روزگار وصل خویش

 در دنیایی که بحران معنا، آثار خود را بر ابعاد مختلف زندگی انسان نهاده و آدمی را به رغم پیشرفت‌های فراوان در ابزار و دانش‌ها، با پرسش‌ها و مشکلات بی پاسخی مواجه نموده است؛ اندیشه روشن، راه حلّی جز در بازگشت به فطرت و یاری جویی از مبدأ خلقت نمی‌شناسد، و از این رو لزوم بازخوانی و تعمق در معجزه جاودان آخرین پیام‌آور الهی، بیش از پیش ضروری می‌نماید.  توجه و بازگشت به کلام او که مسیر سلامت و سعادت توأمان را در ژرفای بیان به انسان آموخت و فرمود: “یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَی صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ” (مائده/۱۶) اینجاست که آدمی با هر آنچه از دانش و تجربه در کوله بار انباشته، جانمایه روح انگیز و حیات بخش این توشه را جز معنا داری و توجه به مبدأ و غایت زندگی نخواهد دید و جز با بهره گیری از آن، کلید مسائل و رافع چالش‌های خویش را نخواهد یافت.

امروزه، آنچه در تحقیقات مجامع پیشرو و معتبر علمی دنیا از آن به عنوان رویکرد چندبعدی و نگرش فراگیر به انسان و سلامت او، به عنوان رکن اصلی حیات یاد می‌شود و مجموعه مطالعات و تحقیقات انسان شناسانه از جمله علوم انسانی پزشکی را با هدف شناخت دقیق و عمیق انسان و عوامل مؤثر بر سلامت او، به خود معطوف داشته است، تنها در سایه توجه به مبدأ حیات و آموزه‌های انسان ساز خالق هستی، قادر خواهد بود دستاوردی جامع برای نیل به سلامت همه جانبه و فراگیر، فراروی بشر قرار دهد.

اینجانب ضمن قدردانی از کلیه صاحب نظران و اندیشمندان گرانقدر دست اندرکار تدوین سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، امیدوارم این نگرش به سلامت انسان با رویکرد قرآن بنیان زمینه ساز الگوی سبک زندگی سالم در مسیر حیات طیبه واقع گردد.

گفتنی است تقدیرنامه وزیر بهداشت در مراسم رونمایی چهار محصول علمی، پژوهشی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، که در روز شنبه ۲۴ آبانماه ۹۹ برگزار شد، توسط خانم دکتر لاری معاون فرهنگی، دانشجویی و دبیر این کمیسیون به حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، نایب رییس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، همچنین حسام الدین علامه، قائم مقام دبیر، مهدی صالحی رییس دبیرخانه و محمد باعزم و حمیدرضا تمدن، پژوهشگران دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت اهدا شد.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت تقدیر وزیر بهداشت وزیر بهداشت سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران

پنجاه و سومین جلسه مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۱۷ با حضور حجت الاسلام آقامیری، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و جمعی از مدیران شهری و معتمدین محلات منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ پروژه‌های عظیمی دارد، گفت: بودجه ویژه‌ای برای طرح‌های عمرانی و اجرایی این منطقه برای سال ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است، ضمن اینکه نظام مسائل محلات در کمیته عمران شورای شهر در حال تدوین است و پروژه‌های عمرانی را به صورت محله‌ای تفکیک کردیم تا بتوانیم به صورت کامل مشکلات محلات را پیگیری و رفع کنیم.


آقامیری تصریح کرد: شهروندان می‌توانند مشکلات و مسائل محلات خود را به صورت مکتوب به اینجانب و همکارانم تحویل دهند و با توجه به ارائه مسائل و مشکلات محلات کارشناسان شورای شهر در مناطق حضور می‌یابند و ضمن بررسی پیگیر مشکلات شهروندان شریف منطقه خواهیم بود.


وی گفت: روز گذشته همراه با آقای سیفی از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) بازدید کردیم که ان شاءالله با برطرف کردن برخی موارد، در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران