Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی منابع جدید برای طرح تأمین کالا‌های اساسی، حداکثر استفاده را از معادلات بین المللی برای منافع ملی کشور کنیم، دیدار سفیر ایران در یمن با رئیس مجلس این کشور، روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در دوره کرونا برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، معرفی منابع جدید برای طرح تأمین کالا‌های اساسی، حداکثر استفاده را از معادلات بین المللی برای منافع ملی کشور کنیم، دیدار سفیر ایران در یمن با رئیس مجلس این کشور، روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در دوره کرونا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۶ آبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداکثر استفاده را از معادلات و مراودات بین المللی برای منافع ملی کشور کنیم

غلامرضا نوری قزلچه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به پیروزی بایدن و اهتمام برگشت آمریکا به برجام گفت: آمریکایی ها خودشان برجام را ترک می کنند و قاعدتا اگر راست می گویند و ادعایشان ادعای درستی است باید به برجام برگردند.

 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم اصول کلی حاکم بر کاخ سفید در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت تغییر نخواهد کرد کما اینکه اصول کلی ما نیز در رابطه با آمریکا تغییر پیدا نخواهد کرد ولی به هر حال معتقدیم هر تغییر و تحولی می تواند منشاء یک سری اثرات باشد خصوصا اینکه ممکن است افراد در روش کارشان و اعمال سیاست هایشان تغییراتی ایجاد کنند که این تفاوت هایی را با رویه قبلی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: این تغییرات هرچند جزیی است می تواند فرصت هایی برای ما ایجاد کند که ما از آن فرصت ها در جهت منافع ملی مان استفاده کنیم لذا نه کارهایمان را با انتخابات آمریکا تنظیم می کنیم و نه دلبستگی خاصی به یکی از این احزاب در آمریکا داریم ولی طبیعتا هر تغییر و تحول و دیدگاهی در اعمال آن سیاست ها ممکن است تغییرایت را ایجاد کند و اینجا ما باید از فرصت های پیش آمده حداکثر استفاده را برای منافع ملی مان داشته باشیم.

 

مطالعه در کشور سیر منطقی را طی نمی کند/ مطالعه باعث ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه می شود

مقام معظم رهبری همواره در بحث فرهنگ کتابخوانی و اهتمام برای این مهم تاکیدات بسیاری داشته اند. واقعیت امر این است که در کشور ما سرانه مطالعه بسیار ناچیز است و در این امر یعنی بحث کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه عوامل بسیاری اثرگذار است که شاید از مهمترین عوامل آن درگیری انسان با مسایل روزمره زندگی است. اینکه افراد از هر دقیقه اوقات فراغت خود در راستای مطالعه کتاب استفاده کنند، نیاز به فرهنگ سازی و آماده سازی برخی زیرساخت ها در این حوزه دارد که متاسفانه نه تنها در این راستا در جامعه ما فرهنگ سازی نشده است بلکه در حوزه زیرساختی نیز برای گسترش فرهنگ مطالعه دچار ضعف ها و اشکالات جدی هستیم.

از جمله اقشار جامعه که مطالعه برای آنها از ضروریات است، مسئولان و سیاستمداران  است. اینکه تا چه اندازه این افراد به کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه اهمیت می دهند، موضوع گفت و گوی ما با علیرضا نظری، نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است. آنچه در ذیل آمده است، متن گفت و گوی ما با این نماینده مجلس است.

 

با توجه به مانوس بودن رهبر انقلاب با کتاب و توصیه های ایشان به مطالعه فرهنگ کتابخوانی تا چه اندازه میان سیاستمداران کشور رواج دارد؟

همان گونه که مقام معظم رهبری نیز به شکلی مطرح کردند سرانه مطالعه در کشور ما رقم قابل قبولی نیست به ویژه که در سنوات اخیر که بحث شبکه های اجتماعی در ایران و تمام نقاط جهان گسترش یافته است، عمدتا جوانان معطوف به سرگرمی در همین شبکه های اجتماعی شدند. هیچ کدام از شبکه های اجتماعی مطالعات دقیقی را به افراد ارایه نمی دهند، یک نوع اطلاعات طوطی وار و مبتنی بر شنیده ها که خیلی از آنها ارزش علمی و پایه تحقیقاتی درستی نیز ندارند و فقط بر اساس ذهنیت افراد تولید و منتشر می شوند و به همین دلیل موضوع مطالعه در کشور ما به شدت آسیب دیده است و کمتر از گذشته شده است این در حالی است که مطالعه از ضروریات اساسی زندگی افراد و جامعه است.

 

در حال حاضر نسل های جدید عمدتا اطلاعات شان نسبت به مسایل پیرامونی خودشان بسیار پایین است. اگر بر فرض مثال یک سوال از سطح جامعه پرسیده شود و از نزدیک ترین مسایلی که به عنوان سمبل ملی کشور بوده است، مطرح شده باشد هر کسی یک جوابی می دهد و این نشان می دهد که مطالعه ای در کار نیست و سیر منطقی را طی نمی کند لذا در این جهت باید در این قضیه تجدید نظر شود، از جمله مسایلی که ما باید به آن بپردازیم راه های مشوقی است که بتواند این قضیه را در کشور به حد قابل قبولی برساند و باید برایش در بخش های مختلف برنامه داشته باشیم. یکی از بخش ها مربوط به خانواده است. اینکه پدر و مادر خانواده اهل مطالعه باشند. وقت های که می توانند در زندگی شان مدیریت کنند، برای مطالعه به کار بگیرند و بخش خوب مطالعه شان را به سایر اعضای خانواده منتقل کنند؛ همین امر باعث می شود که سایر اعضای خانواده و بچه ها به سمت مطالعه گرایش پیدا کنند و این موضوع یکی از عوامل موثر است که می تواند مطالعه را در کشور ما از غربت خارج کند.

 

مدارس چه در پایه ابتدایی چه متوسطه باید در این راستا برنامه ویژه داشته باشند. اگر ما سهم هر بخش را مطالعه و آنالیز کنیم و متولی خاصی برای آن پیگیر شود، می توانیم این فضا را تغییر دهیم و از حالت مطالعه طوطی وار و بی پایه ای که در شبکه های اجتماعی مردم سرگرم آن هستند به سمت مطالعات اساسی و مبنایی گرایش پیدا می کنند؛ همین موضوع موجب ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور نیز می شود.

 

معرفی منابع جدید برای طرح تأمین کالا‌های اساسی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دوازدهمین شورای هماهنگی کمیسیون‌ها و اعضا هیئت رئیسه، گفت: برای مجلس بسیار مهم است که بودجه کشور بدون کسری بسته شود و بین دخل و خرج کشور همخوانی وجود داشته باشد.

رئیس مجلس درآمد‌های ناشی از فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی را درآمد مطمئنی برای بودجه کشور ندانست و تصریح کرد: باید گام‌های جدیدی در اصلاح ساختار بودجه با ایجاد درآمد‌های جدید برداشت.

وی استفاده از ظرفیت‌های حوزه مالیاتی را یکی از گام‌های اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: اکنون که در آستانه ارسال بودجه از سوی دولت به مجلس هستیم، تلاش خواهیم کرد تا جای ممکن دخل و خرج‌ها را کنترل و درآمد‌های جدید برای بودجه پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع سبد کالا و طرح تأمین کالا‌های اساسی که شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته است، افزود: باید اولین کاری که مجلس انجام دهد، طرح را به گونه‌ای بنویسد که شورای نگهبان از نظر شرع و قانون اساسی مغایرتی اعلام نکند و از سوی دیگر ما باید مسیر‌های پیگیری خودمان را در اجرای این امر دنبال کنیم.

قالیباف تصریح کرد: در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالا‌های اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمد‌های جدید دولت برای اجرا این طرح پیشنهاد داد.

 

دیدار سفیر ایران در یمن با رئیس مجلس شورای این کشور

حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا در صفحه توییتر خود نوشت: با آقای محمد العیدروس، رئیس مجلس شورای یمن دیدار کردم و سلام آقای محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و ملت ایران را به او ابلاغ کردم.

وی نوشت: در این دیدار برخی از مسائل مشترک را مورد بررسی قرار دادیم و به مساله وضعیت انسانی و پیامدهای تداوم تجاوز و حصار علیه ملت یمن پرداختیم.
سفیر کشورمان پیش از این نیز با محمد انعم ، مشاور شورای عالی سیاسی یمن و عبدالملک الحجری، رئیس فراکسیون احزاب مبارز این کشور و عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر این کشور و سلطان السامعی ، عضو شورای عالی سیاسی یمن و عبدالعزیز الترب، مشاور این شورا و همچنین حسین زید، استاندار ابین خبر داده بود.

 

روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در دوره کرونا

مهدی شوشتری، در مصاحبه با شبکه خبری سلیمانیه (SNN)به سوالات مجری در خصوص جنبه های مختلف روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه پاسخ گفت. 

وی  در بخشی از مصاحبه در خصوص چشم انداز روابط دو کشور ایران و عراق  اظهار کرد :توافق روسای جمهور اسلامی ایران  و عراق، رسیدن به سقف بیست میلیارد دلار تبادلات تجاری در سال است.

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در دوره کرونا گفت: با تدبیر و توافق مقامات دو طرف، تبادلات تجاری در دوره کرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرزها ادامه یافت. 
شوشتری در بخش دیگری از این مصاحبه، روابط با دو استان سلیمانیه و حلبچه را با توجه به بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک و فعال بودن دو مرز رسمی پرویزخان و باشماق و ۴ بازارچه مرزی و مناسبات ریشه دار تاریخی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی، با اهمیت توصیف کرد.

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به فاجعه شیمیایی حلبچه و میزبانی مردم ایران از مردم مظلوم حلبچه خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه خاص حلبچه برای ما، آمادگی کمک به توسعه و ابادانی این استان را داریم. 

شوشتری افزود: مجددا تاکید می کنم جمهوری اسلامی ایران همان طور که در مقاطع مختلف تاریخی و در سختی ها و مصیبت هایی چون فاجعه شیمیایی حلبچه، انفال و جنگ با داعش در کنار مردم اقلیم کردستان بود، آمادگی کامل دارد در دوره شکوفایی و توسعه نیز در کنار مردم اقلیم کردستان باشد.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار معرفی منابع جدید برای طرح تأمین کالا های اساسی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حداکثر استفاده شبکه های اجتماعی رئیس مجلس شورای برای منافع ملی کشور ما ملی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟