Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:05:13 GMT

۹۰ میلیون تومان خدمت رایگان برای استارتاپ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۳۳۶۹

۹۰ میلیون تومان خدمت رایگان برای استارتاپ‌ها

به گزارش ایرنا، «بوم واره» طرحی است که بر اساس آن استارتاپ‌ها می‌توانند بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان خدمات رایگان از شرکت‌های مختلف دریافت کنند و برای دریافت این خدمات کافی‌ است کسب و کار خود را در سامانه نوآفرین وزارت ارتباطات به ثبت برسانند.

«بوم واره» یکی از زیرخدمت‌های سامانه «ایران نوآفرین» است، در این پلتفرم،  بستری فراهم شده تا شرکت‌های بزرگ و متوسط ارائه دهنده خدمات، محصولات خود را به‌صورت رایگان و نیم بها به کسب و کارهای نوپا ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح خردادماه امسال با افتتاحیه رئیس جمهوری شروع به کار کرده و ۶ ماه از آغاز فعالیت آن می‌گذرد.

تجربیات سیاست‌گذاری جهانی نشان می‌دهد بسته‌های تشویقی – حمایتی موفق دو ویژگی کلیدی دارند. ویژگی اول‌شان این است که غیر مالی هستند و به استارتاپ‌ها پول و تسهیلاتی ارائه نمی‌شود.

مساله بعدی، غیرمستقیم بودن این کمک‌هاست؛ به این ترتیب ارائه دهندگان خدمات می‌توانند درخواست ارائه خدمت داشته باشند و استارتاپ‌های می‌توانند آن را دریافت کنند. که این در واقع بازاری برای خدمات B۲B (مدل تجارت به تجارت) ایجاد می‌کند.  تا کنون حدود ۵.۶۰۰ میلیون تومان خدمت در قالب طرح بوم‌واره به کسب و کارها ارائه شده است.

براساس طرح بوم واره شرکت‌های بزرگ‌تر با استارتاپ‌های نوآمده روابط کاری را نیز آغاز می‌کنند و گاه شاید برای نخستین بار طعم خدماتی که پیش از این سرویس دهندگان خارجی دریافت می‌کردند، برخوردار شوند.

تا کنون دوهزار و ۶۳۳ ثبت‌نام در بخش بوم‌واره نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند که استان تهران با ۲۶ شرکت در رتبه نخست قرار دارد.

سامانه ایران نوآفرین

این سامانه بر اساس ماده ۱۱ مصوبه حمایت از شرکت‌های نوپا به عنوان درگاه واحد ارائه خدمات به زیست‌بوم نوآوری کشور خردادماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد.  چشم‌اندازی که توسط وزارت ارتباطات برای این طرح در نظر گرفته شده، اینکه به پنجره واحدی برای ارائه خدمات به حوزه نوآفرینی کشور تبدیل شود. ایجاد پایگاه داده یکپارچه و جامع برای نگهداری و تحلیل اطلاعات برای سیاست‌گذاری صحیح و کلان نیز از دیگر انتظاراتی است که از سامانه نوآفرین می‌رود.

مهیا کردن زیرساخت ارائه تسهیلات غیرنقدی برای کسب و کارها در قالب خدمت بوم‌واره، تخصیص کدپستی مجزا برای شرکت‌های مستقر در فضای کار اشتراکی، ایجاد معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از کسب و کارها، صدور کارت نوآفرین، درگاه پرداختی سداد از جمله خدماتی است که از سوی نوآفرین در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.

نوآفرین با ۶۲۷ طرح، صدور ۶۵۰ کارت نوآفرین، ارائه ۱۸۹ وام اضطراری، ۱۲۶ بسته حمایتی دولت از آسیب‌دیدگان کرونا، تعریف ۶۱۶ کدپستی فضای کار اشتراکی خدماتی است که سامانه نوآفرین آنها را برای کسب وکارها تعریف کرده است.

برچسب‌ها امیر ناظمی استارت آپ استارتاپ نوآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امیر ناظمی استارت آپ استارتاپ نوآفرین امیر ناظمی استارت آپ استارتاپ نوآفرین اخبار کنکور استارتاپ ها کسب و کارها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل