Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیبات موجود در این گیاه می‌تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند؛ مطالعات نشان داده که عصاره این گاه به توقف رشد تومورها کمک می‌کند و باعث مرگ سلولهای سرطانی می‌شود همچنین نشان داده شده که "اوژنول" موجود در آن دارای خاصیت ضدسرطانی است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ "میخک یا میخک صدپر" نوعی  گیاه دارویی است که درخت آن در تمام طول سال سبز است، گلهای این گیاه دارای بوی معطر قوی است و ارتفاع درخت 10 تا 12 متر است و گاهی تا 20 متر هم رشد می‌کند و برگهایی بزرگ و با گل‌هایی سرخ رنگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جوانه‌های گل در ابتدا کم رنگ هستند و به تدریج به سبز و پس از آن به رنگ قرمز تبدیل می‌شود، در این هنگام میوه‌های درخت آماده برداشت هستند و به عنوان ادویه استفاده می‌شود و از دانه‌های به عنوان داروهای پزشکی نیز استفاده می‌شود

میخک بیشتر به عنوان یک ادویه شیرین و معطر شناخته شده است، اما در طب سنتی  از آن استفاده های بسیاری می شود. ترکیبات موجود در میخک  فواید سلامتی بسیاری دارد، از جمله آن ها؛ حمایت از سلامت کبد و کمک به تثبیت سطح قند خون داشته باشد. از دیگرخواص چشمگیر گل میخک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

میخک سرشار از مواد مغذی!

میخک حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است بنابراین استفاده از میخک کامل یا آسیاب شده برای افزودن طعم به غذای شما می‌تواند برخی از مواد مغذی مهم را تأمین کند این گیاه داری سطح قابل قبولی از منگنز است، منگنز یک ماده معدنی ضروری برای حفظ عملکرد مغز و داشتن استخوانهای محکم است.

میخک سرشار از آنتی اکسیدان 

میخک علاوه بر اینکه حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم است، سرشار از آنتی اکسیدان است؛ آنتی‌اکسیدانها ترکیباتی هستند که استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و می‌توانند به توسعه بیماری مزمن کمک کنند.  

میخک همچنین حاوی ترکیبی به نام اوژنول است که نشان داده شده به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می‌کند؛ در حقیقت، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که اوژنول آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکالهای آزاد را پنج برابر موثرتر از ویتامین E، آنتی اکسیدان قوی دیگر متوقف می‌کند.

گنجاندن میخک در رژیم غذایی همراه با سایر غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

محافظت در برابر سرطان با استفاده از عصاره میخک!

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در میخک می‌تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند؛ در یک مطالعه نشان داده شد که عصاره میخک به توقف رشد تومورها کمک می‌کند و باعث مرگ سلولهای سرطانی می‌شود؛ همچنین نشان داده شده که "اوژنول" موجود در میخک دارای خاصیت ضدسرطانی است؛ اوژنول در مقادیر زیاد سمی است و مصرف بیش از حد روغن میخک ممکن است باعث آسیب کبدی به‌ویژه در کودکان شود؛ برای تعیین چگونگی تأثیر مقادیر کم روی انسان، تحقیقات بیشتری لازم است.

خواص ضدباکتری میخک

در تحقیقات اثبات شده است که میخک دارای خواص ضدمیکروبی است، به این معنی که می‌تواند به جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها کمک کند؛ یک مطالعه نشان داد که روغن اساسی میخک سه نوع باکتری متداول را از بین می‌برد، از جمله E. coli  که یک نوع باکتری است و می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود علاوه بر این، خواص ضد میکروبی میخک حتی می‌تواند به ارتقای سلامت دهان و دندان کمک کند؛ در یک مطالعه، مشخص شده که ترکیبات استخراج شده از میخک رشد 2 نوع باکتری را که در بیماری لثه نقش دارند، متوقف می‌کند.

میخک معجونی برای کنترل "قند خون"

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در میخک ممکن است به کنترل قند خون کمک کند؛ در یک مطالعه مشخص شد که میخک و نیژیرسین باعث افزایش جذب قند از خون به سلولها، افزایش ترشح انسولین و بهبود عملکرد سلولهای تولید‌کننده انسولین می‌شوند.

انسولین هورمونی است که مسئول انتقال قند از خون به سلولهای شما است؛ عملکرد مناسب انسولین برای حفظ سطح قند خون ثابت ضروری است؛ در ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل، میخک می‌تواند به شما در کنترل سطح قند خون کمک کند.

در نهایت اینکه این گیاه مانند بسیاری از غذاهای سالم، هنگامی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل در نظر گرفته می‌شود، بسیار موثر است بنابراین سعی کنید چند وعده میخک را در وعده‌های غذایی  هفتگی خود ادغام کنید.

حکیم‌نیوز نوشت طبع میخک بسیار گرم است بنابراین برای گرم‌مزاجان باید همراه با مصلح مصرف شود و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده‌ها در این افراد شود؛ اینگونه افراد باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و بخورند.

طب سنتی| توصیه‌‌های "استاد خیراندیش" برای پیشگیری و درمان "کرونا"ولایتی: برخی بدون اینکه "طب سنتی" را بشناسند با آن مخالفت می‌کنند!گزارش/ مرگ‌و‌میر "بیماران کرونایی" در حوزه درمانی "طب سنتی" نزدیک به صفر بوده است!طب سنتی| آیا رابطه جنسی زیاد باعث ضعف و بیماری‌های مختلف می‌شود؟12 ترکیب غذایی ساده برای درمان "فقر آهن و کم‌خونی" در حوزه طب سنتی!طب سنتی| درمان "کبد چرب" با نسخه‌ ساده ابوعلی سینا

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی طب سنتی ترکیبات موجود برابر سرطان موجود در میخک آنتی اکسیدان یک مطالعه نشان داده قند خون طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، از لحاظ تئوری بسیاری از افراد بیان می کنند که اگر شرایط ایده آل و باب میل گیاه را برای او ایجاد کنید، هر گیاهی می‌تواند طول عمر بالایی داشته باشد. این یک امر کاملا طبیعی است اما برخی از گیاهان دوام بیشتری حتی در شرایط سخت دارند. در این مقاله قصد داریم راز طول عمر طولانی گیاهان را گفته و به معرفی با دوام ترین گیاهان آپارتمانی، بپردازیم.

عوامل موثر در دوام گل و گیاه آپارتمانی
عوامل بسیار زیادی در دوام و ماندگاری گل و گیاه موثر است. حتی گل های آپارتمانی با ماندگاری بالا نیز در صورت به وجود نیاوردن شرایط لازم ممکن است آسیب ببینند. عوامل موثر در طول عمر و ماندگاری گیاه به دو دسته تقسیم می شود:

عوامل ژنتیکی و ذاتی گیاه شرایط نگهداری و مراقبت از گل و گیاه نور مناسب

گیاهان آپارتمانی ماندگار، به نور مناسب نیاز دارند. این نور برای هر گیاه اندازه مختلفی دارد. همچنین بعضی از گیاهان نور و برخی دیگر سایه را دوست دارند. با توجه به نوع گیاهتان حتما باید نور کافی به آن برسانید. در غیر این صورت حتی با دوام ترین گیاه آپارتمانی نیز از بین خواهد رفت.

آبیاری
یکی دیگر از نیاز های ضروری برای هر گیاه، آب است. آب باید به میزان کافی به گیاه برسد تا بتواند رشد کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. دانستن روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی می‌تواند باعث بیشتر شدن طول عمر گیاهتان شود.

کوددهی
در صورت بیماری و رشد نکردن گیاه باید عمل کوددهی انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است گیاه شما بر اثر بیماری و آفت از بین برود. درنتیجه حتی گل های آپارتمانی با عمر طولانی، در صورت نگهداری و مراقبت نکردن طول عمرشان کاهش می یابد. از این رو پیشنهاد می‌شود که از کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

زامیفولیا

در گروه گیاهان خانگی، زامیفولیا، با دوام ترین گیاه آپارتمانی به شمار می رود. این گیاه به نام گیاه همیشه سبز نیز معروف است. زامیفولیا می‌تواند در مقابل شرایط سخت دوام بیشتری از خود نشان دهد.

یکی از مناسب‌ترین گیاهان برای آپارتمان، گیاه زامیفولیا می‌باشد زیرا مقاومت و دوام زیادی داشته و می‌تواند در منازل با نور کم نیز ماندگاری داشته باشد. همچنین برای افرادی که مبتدی هستند و می‌خواهند گل و گیاه در خانه نگهداری کنند، خرید گل زاموفیلیا با گلدان انتخاب مناسبی می‌باشد. زیرا خشک کردن و از بین بردن آن راحت نیست.

شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا
نور مورد نیاز زامیفولیا نور متوسط است اما اگر منزل شما نور کمی دارد باز هم می‌توانید از زامیفولیا استفاده کنید. این گیاه نور مستقیم را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد.

آب مورد نیاز این گیاه بسیار کم است. برای زمان آبیاری آن دقت کنید که سطح خاک و ۵ سانتی متر سطح رویی آن نیز خشک باشد. زیرا آب دادن زیادی و ماندن آب درون خاک آن باعث پوسیدن ریشه می شود. خاک مناسب برای زامیفولیا نیز خاکی است که زهکشی بالایی داشته و سبک نیز باشد. این گیاه رشد کمی دارد و این کاملا طبیعی است. در نتیجه لازم نیست به آن کود بدهید.

سانسوریا

سانسوریا انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها در فضای باز و برخی دیگر در فضای بسته و آپارتمان می‌توانند رشد کنند. این گیاه یکی از مناسب‌ترین و بهترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان می‌باشد زیرا دوام و ماندگاری بالایی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است، سانسوریا به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی به شمار رود.

به طور مثال در برابر نور کم و خشک بودن محیط مقاوم است. در نتیجه می‌توان آن را حتی در بانک‌ها و یا اداره‌ها نیز نگهداری کرد. این گیاه به طور طبیعی و ژنتیکی دوام بالایی دارد اما به وجود آوردن شرایط مناسب زندگی برای او، باعث طول عمر بیشتر و رشد بهترش نیز می شود. پس اگر به دنبال گیاهی خانگی با ماندگاری بالا هستید، در خرید سانسوریا شک نکنید.

شرایط نگهداری و مراقبت از گیاه سانسوریا
آبیاری کم، نور کامل و غیر مستقیم، دمای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد، خاک کمپوست و … از نیازهای این گیاه می‌باشد. حتی اگر شما نتوانید این شرایط را برای آن به وجود آورید باز هم سانسوریا دوام بالایی خواهد داشت.

پوتوس

این گیاه به دلیل نیاز نداشتن به میزان خاصی از نور و آب می‌تواند به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی معرفی شود. پوتوس هوای مکان مورد نظر شما را تصفیه کرده و یکی از پر طرفدارترین و زیباترین گیاهان رونده به شمار می‌رود.

این گیاه به صورت ژنتیکی طول عمر بالاتری نسبت به برخی دیگر از گیاهان دارد. پس خرید پتوس می‌تواند یکی از گزینه‌های شما جهت اضافه کردن گل های با دوام آپارتمانی به منزلتان باشد.

گندمی

یکی از معروف‌ترین گیاهان آپارتمانی گیاه گندمی می‌باشد. نام دیگر این گیاه، سجافی نیز است و در لیست گل های آپارتمانی با عمر طولانی جای می گیرد. زیرا علاوه بر طبیعتی که دارد می‌تواند در شرایط سخت نیز دوام بالایی داشته باشد.

شرایط نگهداری و مراقبت از گیاه گندمی
نور مورد نیاز این گیاه در حد متوسط است اما با این حال در نور کم نیز می‌تواند رشد کند. گندمی خاک همیشه مرطوب و خیس را می پسندد پس بهتر است برای رشد سریع‌تر آن از خاک قلیایی استفاده شود.

کد خبر 848935 برچسب‌ها خبر مهم فضای سبز گیاهان و درختان مسکن - آپارتمان‌ نشینی

دیگر خبرها

  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • رفتار انسانی یک «اورانگوتان» برای اولین‌بار؛ تهیه ضماد برای درمان زخم!
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر