Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست با رییس جمعیت داوطلب هلال احمر کشور و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه بهداشت و درمان و خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها از بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ کشور بهتر و چشمگیرتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراکز نقاهتگاهی ایلام بهترین و استانداردترین مراکز نقاهتگاهی در سطح کشور هستند که می‌توان برای سایر استان های کشور از آن به عنوان الگو و نمونه استفاده کرد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: عملکرد استان ایلام به لحاظ خدمات دهی به بیماران راضی کننده است و این مسئله را نیز در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هم اعلام کرده‌ایم.

جان بابایی با بیان اینکه حضور کادر درمان بر بالین بیمار به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها به شمار می‌رود، یادآور شد: خوشبختانه تیم های پزشکی و درمانی در مراکز استان ایلام در این زمینه در بالاترین سطح از آمادگی و خدمات‌دهی قرار دارند، در حوزه آموزش نیز دانشجویان سعی کنند در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی خدمات‌دهی به بیماران و آموزش های پزشکی در عرصه مقابله با بیماری کرونا و نحوه درمان و برخورد با بیماران را فرا گیرند.

وی افزود: چنانچه دانشجویان آموزش های اصلی را در این شرایط فرا نگیرند، بطور قطع در آینده توان این را نخواهند داشت که بهترین خدمات را ارائه دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: پرونده بیماران بستری در بیمارستان های ایلام، دانشگاه علوم پزشکی بهترین دستورات را ارایه داده و درجریان خدمات دهی به بیماران، پزشکان از یک روال یکسان در بیمارستان ها استفاده می‌کنند که بسیار ارزشمند و نشانگر خدمت رسانی یکسان و همدلانه به بیماران است.

جان بابایی با اشاره به افزایش فوتی های ناشی از کرونا در ایلام گفت: علت فوت بیماران را باید در خارج از دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها جستجو کرد نه در داخل آن، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در دورهمی‌ها، مراسمات شادی و عزا و مراجعه دیرهنگام موجب ابتلا و مرگ و میر بیماران می‌شود.

وی اضافه کرد: شاخص هایی مانند سن، بیماری های زمینه‌ای، میزان شدت بدحالی بیماران و مراجعه دیرهنگام آنان به مراکز درمانی از عوامل افزایش میزان مرگ و میر بین بیماران مبتلا به کرونا هستند.

وی به کمک های ارزشمند سپاه پاسداران و هلال احمر در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سازمان هلال احمر کشور تجهیزات و کار درمانی خوبی دارند و می‌توانند در عرصه خدمات دهی به استان ایلام کمک‌های شایان ذکری داشته باشند.

وی تصریح کرد: رییس جمعیت داوطلبان هلال احمر کشور از ظرفیت و توان نیروهای داوطلب این سازمان و بسیج کردن آنان برای خدمات دهی به بیماران از جمله تغذیه و مراقبت از بیماران و ... استفاده و کمک کار دانشگاه علوم پزشکی ایلام باشند.

رییس جمعیت داوطلبان هلال احمر کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات مسوولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در عرصه خدمات دهی به بیماران اظهار داشت: در این شرایط دشوار در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای خدمت به بیماران خواهیم بود و آنرا برای خود افتخار می دانیم.

محمد نصیری افزود: برای حمایت از حوزه سلامت ایلام، بخشی از امکانات و تجهیزات بیمارستانی و درمانی استان خوزستان را به ایلام انتقال خواهیم داد و در ادامه نیز از سایر استان‌ها دستگاه ها و تجهیزاتی به این استان گسیل می کنیم.

وی یادآور شد: کارکنانی که از سوی هلال احمر در حوزه سلامت استان به دانشگاه علوم پزشکی کمک خواهند کرد باید دوره‌های آموزشی و کوتاه مدت مربوطه را فرا گیرند تا بتوانند از این آموزش ها برای خدمت به بیماران استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: طی سال های اخیر در حوزه درمان توان خدمت به بیشتر از چندین بیمار در آی سی یو را نداشتیم اما خوشبختانه در سایه توجه ویژه مسوولان وزارت بهداشت به حوزه درمان استان، هم اکنون توان خدمات دهی به بیش از ۱۰۰ بیمار را در آی سی یو را داریم.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: کمک های ارزشمندی در حوزه تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یافته است.

وی افزود: از ظرفیت های استان برای خدمت به مردم و بیماران به خوبی استفاده شده و در این راه نیز تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

دکتر کریمیان تاکید کرد: مراکز نقاهتگاهی مناسبی در استان برای طی چرخه درمان بیماران مبتلا به کرونا بویژه شهر ایلام در نظر گرفته شده است و بر اساس توافق و تصمیم اتخاذ شده از سوی هلال احمر کشور کمک های مناسبی مبنی بر استقرار بیمارستان صحرایی در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور برای پیگیری این مساعدت ها به استان ایلام سفر کرده‌اند که ظرف ۲ سه روز آینده مراحل استقرار و تکمیل بیمارستان صحرایی در استان پایان و در مدار خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در تلاشیم مشکلات و نارسایی‌ها را در عرصه خدمات دهی به مردم به حداقل ممکن برسانیم، گفت: طی بازدیدهای معاون درمان وزارت بهداشت از مراکز درمانی و نقاهتگاهی استان، ظرفیت‌ها مورد رضایت واقع شده است.

کریمیان تاکید کرد: تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته تا در ادامه مسیر از مساعدت های سایر سازمان ها و نهادها همچون هلال احمر کشور در این شرایط بهره مند باشیم، امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در آینده ای نزدیک میزان مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در سطح استان کاهش یابد.

جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور و برخی از مسوولان ایلام در سالن توسعه پردیس شماره یک دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ایام شیوع بیماری کرونا برای دومین بار است که به استان ایلام سفر نموده‌اند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا قاسم جان بابایی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا قاسم جان بابایی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت ایلام ویروس کرونا قاسم جان بابایی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایلام رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات دهی به بیماران هلال احمر کشور بیماری کرونا وزارت بهداشت بیمارستان ها استان ایلام معاون درمان جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)