Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری گفت: در حوزه برون شهری استان در بازه زمانی هفت ماهه، ۲۶ درصد تصادفات استان در حوزه موتورسیکلت‌سواران بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل، رزمایش موتور سیکلت سواران قانونمند و روز بدون حادثه برای موتور سیکلت سواران متخلف،  در شهرستان سامان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری در این رزمایش، اظهار داشت: در حوزه برون شهری استان در بازه زمانی هفت ماهه، 26 درصد تصادفات استان، 17 درصد تصادفات فوتی  و 11 درصد مجروحین تصادفات استان در حوزه موتور سیکلت‌سواران بوده است.

وی افزود: 89 درصد تردد موتور سیکلت‌سواران در محورهای فرعی و روستایی استان بوده‌اند و 29 درصد تصادفات موتور سیکلت‌سواران به علت انحراف به چپ بوده که 40 درصد این‌ها بین سنین 25 تا 35 سال بوده است که این افراد به دلیل تصادف و نداشتن بیمه و عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند.

رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری عنوان داشت: شهرستان سامان، جزو شهرستان‌هایی است که مردم از موتورسیکلت به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و به عنوان  حمل و نقل کارهای روزمره و به ویژه قشر کشاورزان در فصل بهار و تابستان استفاده می‌کنند.

نوربخش گفت: با توجه به ارزانی و صرفه اقتصادی و قدرت تحرک و داشتن امکان تردد در مکان‌های مختلف و آموزش سریع رانندگی و سوار شدن بر موتور، حتی توسط افراد زیر سن بلوغ، موجب انگیزه بیشتر افراد در استفاده از موتور سیکلت شده است.

آغاز طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها جزئیات ترخیص 50 هزار موتورسیکلت توقیفی در استان کرمان اعلام شد/ اسقاط موتورسیکلت‌ها پس از مهلت 2 ماهه اصفهان|انبار موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی به روایت تصویر

وی تصریح کرد: در طول بازه هفت ماه سال جاری در حوزه روستایی بالغ بر 46 جلسه آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 590 موتورسیکلت‌سوار بحث آموزش همگانی ارائه شد و تعداد 220 عدد کلاه ایمنی و 150 عدد چراغ ال ای دی چرخ موتور سیکلت با همکاری اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان بین موتور سیکلت سواران قانونمند توزیع شده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری خاطرنشان کرد: در طول هفت ماه سال جاری از 9 هزار و 284 دستگاه موتور سیکلت کنترل شده، تعداد 34 درصد آنها در بحث تخلفاتی که از رفتارهای پرخطر بوده مثل عدم استفاده از کلاه ایمنی و سوار کردن چند نفر بر روی ترک موتور بدون کلاه ایمنی و همچنین حمل بار واشیاء غیرمتعارف و استفاده از تلفن‌های همراه، اعمال قانون شده‌اند و تعداد 482 دستگاه موتور سیکلت متخلف به پارکینگ هدایت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سالیانه جراحات زیادی ناشی از تصادفات موتور سیکلت سواران به علت عدم نکات ایمنی در امر رانندگی موجب شده است، بیان کرد: سیستم پزشکی و درمانی، نیرو انتظامی، سیستم قضائی، شرکت‌های بیمه‌گر و زندان‌ها متحمل ضرر و زیان زیادی می‌شوند و همچنین خانواده‌های آن‌ها دچار مشکلات زیادی شده‌اند و امید است خانواده‌ها سعی در قانونمند نمودن فرزندان خود داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه 26 درصد تصادفات استان در حوزه موتورسواران بوده است، گفت: این مسئله ما را بر این داشت که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایی استان این رزمایش را برگزار کرده تا به نوعی بتوانیم بحث آموزش در حوزه موتور سیکلت سواران را در خدمت مردم باشیم و امید است با همکاری یکدیگر به ویژه ادارات دخیل در حوزه تصادفات، این مورد از تصادفات را کاهش دهیم.

توزیع سالانه هزار تا 2 هزار کلاه‌ایمنی رایگان به موتورسواران استان

در ادامه این برنامه حسین مالکی، اظهار داشت: 175 مدرسه در حاشیه راه‌ها وجود دارد که چندین بار برای آموزش دانش آموزان اقدام کرده‌ایم، اقداماتی که برای طرح ارتقای ایمنی انجام داده‌ایم، بحث راکبین موتور سیکلت است که در طی چند سال گذشته سالانه بین هزار تا 2000 کلاه ایمنی به صورت رایگان در بین موتورسواران توزیع می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: به نظر می‌رسد کم لطفی از طرف موتورسواران پیش می‌آید و استفاده از کلاه ایمنی را جدی نمی‌گیرند.

وی در پایان بیان کرد: کلاه سیکلت بسیار مزیت دارد و موتورسواران باید استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند که هم جان خود را حفظ کنید و هم دیگران را درگیر این ماجرا نکنند، چرا که عواقب ناخوشایندی دارد.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس راه چهارمحال موتور سیکلت سواران سواران بوده تصادفات استان حوزه موتور درصد تصادفات کلاه ایمنی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا کلاه ایمنی ویژه مسابقات گرندپری میامی را به نمایش گذاشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فراری از کلاه ایمنی دو راننده‌اش یعنی شارل لکلرک و کارلوس ساینس برای گرندپری میامی رونمایی کرد.

پیش از این مشخص شده بود که اسکودریا رنگ‌های سنتی را در استیج آمریکا تغییر می‌دهد و رنگ‌آمیزی خاصی را به نمایش خواهد گذاشت. بر این اساس رنگ‌های آبی روشن به کلاه ایمنی و لباس‌های رانندگان اضافه شده است.

استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری

تیم فراری هم اکنون با 151 امتیاز در رده‌بندی تیمی فرمول یک دوم است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • داداش کلاه یادت نره 
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند