Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@22:00:37 GMT

ساخت خط‌آهن خواف-هرات با ریل وارداتی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۴۳۶۵

ساخت خط‌آهن خواف-هرات با ریل وارداتی

تین نیوز

 معاون ساخت راه آهن با اعلام این‌که ریل مورد نیاز خط‌آهن خواف-هرات وارداتی است، گفت: از سال ۹۷ به این سو از ریل ملی برای ریل‌گذاری پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، خطیبی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که در راه آهن خواف-هرات که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد آیا از ریل ملی استفاده شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف وزارت راه در بخش توسعه ریلی که آنرا دنبال می‌کند اتصال ریل ایران به کشورهای همسایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیرگذاری این اقدام برای همه مشخص است آنچه که از سال‌های قبل کار کردیم در رابطه با افغانستان راه آهن خواف-هرات بوده است.

وی ادامه داد: خط‌آهن خواف-هرات به طول 220 کیلومتر در قالب 4 قطعه تعریف شده که ساخت سه قطعه در تعهد ایران بوده است. 2 قطعه به طول 77 کیلومتر در خاک ایران است که قطعه سوم به 62 کیلومتر در خاک افغانستان است که ساخته شده. از آنجا هم مسیر ریلی در قالب قطعه چهارم به طول 80 کیلومتر است که ساخت آن در تعهد دولت افغانستان است.

وی بیان کرد: ریل مورد استفاده شده در این پروژه از قبل وارد شده، عمدتا ریل وارداتی بوده البته در ایستگاه روزنک از سوزن تولید ایران استفاده کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: ایران حدود 2500 میلیارد تومان برای ساخت خط‌آهن خواف-هرات هزینه کرده است. برای قطعه 3 که در خاک افغانستان است نیز با قیمت امروز 100 تا 1200 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن،بنادر و فرودگاه ها در شرکت ساخت اضافه کرد:بخش‌هایی از ریل مورد نیاز وارداتی است، اما از سال 97 به این سو از ریل ملی برای ریل‌گذاری در پروژه‌های ریلی استفاده می‌کنیم. برنامه‌ریزی خوبی را با ذوب‌آهن داشه‌ایم و با افتخار می‌گوییم از ریل ملی برای تمام پروژه‌های ریلی استفاده می‌کنیم.

خادمی یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در افق این پروژه یک میلیون نفر و  6 میلیون تن بار جابجا خواهد شد.

در بخشی از این نشست خبری معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آزادراه شرق اصفهان گفت: با توجه به این‌که ترافیک سنگین بندرعباس، بوشهر، شیراز از اصفهان عبور می‌کند، افتتاح این آزادراه می تواند نقش موثری در راحتی مردم و روان‌سازی ترافیک داشته باشد. از سوی دیگر قسمت شرق اصفهان محروم‌تر از غرب است و این آزادراه می‌تواند زمینه توسعه‌ای برای این بخش را فراهم کند.

به گفته خامی، این پروژه 35 کیلومتر مسیر کریدور شمال-جنوب و 80 دقیقه زمان سیر را کاهش می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن خواف هرات خط آهن خواف هرات ریل ملی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد

فرماندار شهرستان اردستان گفت: بعضی از پروژه‌های مسکن در اردستان پس از یک وقفه دو ساله آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سید محمدهادی احمدی طباء ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی از طرح های مسکن شهرستان اردستان اظهار داشت: بازدید امروز به اتفاق اعضای شورای مسکن شهرستان از طرح های در دست ساخت مسکن در سطح شهرستان اردستان بوده که در این بازدید پنج ساعته مشکلات موجود در حوزه ادارات خدمات رسان در خصوص طرح های مسکن مطرح و با بررسی های صورت گرفته هماهنگی و دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: طرح های مورد بازدید امروز از پروژه های مسکن کریمان 220 واحدی اردستان، پروژه کمیته امداد 14 واحدی در زواره، پروژه مسکن کریمان 90 واحدی زواره،  پروژه مسکن کریمان 20 واحدی مهاباد و کمیته امداد چهار واحدی مهاباد و همچنین طرح جوانی جمعیت مهاباد بوده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: برخی از این طرح ها پس از دو سال وقفه آغاز شده که با پیگیری های انجام شده این طرح ها با سرعت در حال انجام است و ان شاءالله تحویل برخی واحدها از تیرماه آغاز و اکثر طرح ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 410 واحد مسکونی ویلایی، دوطبقه و آپارتمانی در سطح شهرستان در قالب طرح های مختلف ساخت مسکن در دست اقدام است ابراز داشت: با آماده سازی زمین های نهضت ملی در شهرهای اردستان و مهاباد، ساخت بیش از 700 واحد ویلایی نیز از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/802

 

دیگر خبرها

  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور