Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازوند، گفت: كارخانه اسيد سيتريك كرمانشاه پس از ۱۰ سال تعطيلي با تلاش و پيگيري مستمر احياء و چرخ توليد اين پروژه ۱۰۰۰ ميليارد توماني بارديگر به حركت درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در بازديد از كارخانه اسيد سيتريك كرمانشاه  با همراهي مديركل صنعت و معدن و مشاور و مديركل حوزه استاندار و ديگر مسوولين انجام شد؛ اظهار داشت: راه اندازي مجدد اين كارخانه به لحاظ بهره مندي از توان مهندسان داخلي نمونه اي بارز از اقتصاد مقاومتي و مصداقي از تلاش براي جهش توليد به خاطر شروع مجدد فعاليت بعد از ۱۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وي افزود: در كشور دو كارخانه توليد اسيد سيتريك داريم كه امروز با همدلي و همراهي وزارتخانه اي ذي ربط و شستا بارقه هاي اميد در كارخانه اي كه سالها تعطيل بود، مجدداً دميده شد و ضمن كمك به روند افزايشي اشتغالزايي، چرخ توليد را نيز به صدا در آورد.

 

استاندار كرمانشاه با اشاره به اينكه واردات محصولات مشابه خارجي منوط به اخذ مجوز و تأييد از طرف دوكارخانه توليدي كشور است، تأكيد كرد: با برنامه ريزي صورت گرفته اجازه نخواهيم داد چرخ توليد اين كارخانه متوقف شود و تمام توان مسوولين اقتصادي استان را براي حمايت از توليد خواهيم گذاشت.

 

قابل ذكر است فعال‌سازی کارخانه "اسیدسیتریک" یکی از آرزوهای صنعتی کرمانشاه بود و با پيگيري و بازدیدهای مکرر، رایزنی‌های متعدد با شستا(شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این کارخانه، برپایی ده‌ها جلسه و همت مسوولين كارخانه و مهندسان داخلي فعالیت خود را بعد از چند سال وقفه از سر گرفت.

 

آغاز فعالیت اسیدسیتریک کرمانشاه به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد که شرکت "کیمیاورزان مهر غرب" با سرمایه‌گذاری شستا فعالیت خود را در زمینه تولید اسیدسیتریک با ظرفیت۱۲ هزار تن در سال آغاز کرد. این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب در زمان خود بود و محصولات تولیدی آن با کیفیتی قابل توجه می‌توانست علاوه بر تامین نیاز داخل، بعد صادراتی هم داشته باشد. اما همه چیز برعکس شد و نه تنها صادراتی صورت نگرفت، بلکه واردات اسیدسیتریک خارجی باعث شد دیگر تولیدات این کارخانه صرفه اقتصادی نداشته باشد و کارخانه بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شد.

 

اما امروز در سال جهش توليد کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه با سرمايه گذاري هزار میلیارد تومان و فعاليت در سه شيفت نمونه اي از تلاش و كوشش مستمر براي رونق توليد نام گرفت.

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارخانه اسید سیتریک تسهیلات رونق تولید استاندار کرمانشاه اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مناطق کم‌برخوردار را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسم مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان انجام می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز، خاطرنشان کرد: تمام عوامل بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تامین اجتماعی و هلال‌احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

منصوری با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، گفت: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفر روز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

کد خبر 749334

دیگر خبرها

  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه