Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمد های پیش بینی شده مالیاتی در هفت ماهه امسال خبر داد.

امید علی پارسا، با بیان این که هوشمند سازی نظام مالیاتی، از مهمترین اولویت های وزارت امور اقتصادی و دارایی و مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور است گفت: بدون تردید یکی از مهمترین دستاورد های وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال های اخیر، هوشمندسازی نظام مالیاتی بوده که مهمترین پیامد آن، تحقق 97 درصدی درآمد های مالیاتی سال 1397، تحقق 102 درصدی درآمد های مالیاتی سال 98 و همچنین تحقق حدود 100 درصدی درآمد های پیش بینی شده هفت ماهه امسال بوده که اینچنین عملکردی، بسیار قابل ملاحظه و کم سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارسا تصریح کرد: تحقق درآمد های مالیاتی سال های اخیر، در حالی اتفاق افتاده که کشور با تحریم های شدید اقتصادی رو به رو بوده و تحقق کامل درآمد های مالیاتی، بدون افزایش نرخ مالیات ها و فشار بر مودیان فعلی و تنها با تمرکز بر شناسایی مودیان جدید، مبارزه با فرار های مالیاتی و وصول مطالبات مالیاتی رقم خورده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین گفت: از ابتدای سال 1397 تا مهرماه سال 1399 از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، رقمی معادل 60 هزار میلیارد تومان در قالب عوارض و به منظور توسعه شهری و روستایی، در اختیار شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین مجموع مالیات قابل تخصیص به بخش سلامت (وزارت بهداشت و درمان) از سال 1397 تا مهرماه سال 1399، حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

برچسب ها: مالیات ، سازمان امور مالیاتی ، وزارت اقتصاد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KlB

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد درآمد های مالیاتی درصدی درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟