Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از فرو ریختن قسمتی از کاشیکاری گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان بر اثر بارندگی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی روزهای اخیر قسمتی از کاشیکاری بخش غربی گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی فرو ریخته است، افزود:«کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی با حضور در این بنای تاریخی قسمت فرو ریخته را مورد بررسی قرار داده اند و به زودی با مشارکت اوقاف در خصوص عملیات مرمتی این قسمت فروریخته رایزنی لازم انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او تصریح کرد:«درسال های 1360 و 1383 مرمت های کلی و در سال های دیگر نیز مرمت های جزئی در این بنای تاریخی انجام گرفته است.»

شفیعی با اشاره به اینکه مجموعه شاه نعمت الله ولی که در مرکز شهر ماهان قرار دارد یکی از بزرگترین مجموعه آرامگاهی ایران است، خاطرنشان کرد:«این اثر در تاریخ ۱۵دی ۱۳۱۰ با شماره312 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.»

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاه نعمت الله میراث فرهنگی استان کرمان معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان شاه نعمت الله ولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • آفتاب گرم اردیبهشت در مازندران
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی