Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@23:38:20 GMT

سود «ولساپا» ۳۶ میلیارد بالا رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۴۶۱۰

سود «ولساپا» ۳۶ میلیارد بالا رفت

گزارش حسابرسی شده صورت‌های مالی «ولساپا» با صعود درآمد‌های عملیاتی و سود خالص منتشر شد. به گزارش پول نیوز، حسابرسان حدود ۳۶ میلیارد ریال به سود خالص شرکت لیزینگ رایان سایپا طی عملکرد دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۹۹ افزودند.

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، درآمد‌های عملیاتی با اندکی افزایش نسبت به گزارش حسابرسی نشده به ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره ۶ ماهه نخست سال قبل افت ۱۳ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از آنجایی که هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ کاهش ۵۶ درصدی داشت، سود ناخالص «ولساپا» افزایش ۴۳ درصدی را تجربه کرد.

با ثبت درآمد ۱۷ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری‌ها و ۷۲ میلیارد ریال درآمد متفرقه، جمع کل سود خالص این شرکت لیزینگ در نیمه نخست سال جاری به رقم یک هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال نزدیک شد که ۸۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همانطور که در تصویر ذیل مشخص است روند درآمدزایی «ولساپا» تا سال ۹۷ رو به رشد بوده و با وخیم شدن اوضاع بازار خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، درآمد‌های شرکت نیز کاهش یافت.

با توجه به روند کنونی، به نظر می‌رسد شیب نزولی درآمد‌های شرکت در سال ۹۹ نیز ادامه داشته باشد و در حدود ۷ هزار میلیارد ریال محقق شود.

در صنعت لیزینگ منابع مالی از طریق تسهیلات بانکی و وصول اقساط مشتریان تأمین می‌شود و در مقابل، اغلب خرج پرداخت اصل و فرع تسهیلات بانکی می‌شود.

شایان ذکر است که حضور در زنجیره تولید خودرو شامل لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات، خطوط تولید و مواد اولیه، با هدف افزایش عمق داخل و کاهش ارزبری، انجام خواهد شد. علاوه بر این، لیزینگ خودرو‌های کارکرده نیز در دستور کار «ولساپا» قرار دارد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت لیزینگ رایان سایپا بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • تشخیص یک بیماری از روی انگشتان
  • کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی چه تاثیری بر افزایش رفاه و کاهش فقر داشته است؟
  • افزایش درآمد طراحی سایت با نمایندگی هاست وردپرس ایران
  • چطور می توان فشارخون بالا از روی انگشتان تشخیص داد؟
  • تشخیص فشارخون بالا از روی انگشتان
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی