Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت گفت: در صورت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی حتی اگر با هندزفری باشد، تا ۴ برابر خطر تصادف را افزایش می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علیرضا مغیثی، رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت در نشست خبری امروز به تشریح یک دهه اقدامات پیشگیرانه در حوزه حوادث ترافیکی کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه «راه ایمن» که سازمان بهداشت جهانی ۱۶ سال قبل در پیش گرفت، گفت: در حال حاضر روزانه ۳۷۰۰ نفر در دنیا در حوادث ترافیکی فوت می‌کنند.

رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت افزود: ۵۵ درصد فوتی‌ها یا عابر پیاده یا راکبان دوچرخه و موتورسیکلت‌ها هستند.

مغیثی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته موفق شده‌ایم تا حدی کاهش مرگ ناشی از حوادث ترافیکی را در کشور داشته باشیم، گفت: نه ما و نه دنیا به اهداف پیش‌بینی شده سازمان بهداشت جهانی نرسیده است.

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۳۰ کاهش ۵۰ درصدی مرگ‌های ترافیکی نسبت به سال ۲۰۱۱ در کشور‌ها پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت گفت: ۸۱ درصد مرگ‌ها در کشور ما ناشی از ۴ بیماری غیر واگیر است که با ایجاد راه ایمن کاهش می‌یابد.

وی افزود: با شروع اپیدمی کرونا در کشور شاهد کاهش ۱۴ درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی بودیم و میزان مصدومیت‌ها در حوادث ترافیکی ۲۵ درصد کاهش یافته که علت آن کاهش تردد‌ها بوده است.

مغیثی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۴۶ مورد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور رخ داد.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۷ هزار و ۸۹۱ مورد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه ۶ ماهه اول سال ۹۸ که ۹۳۵۷ مورد فوتی بوده است، ۱۶ درصد کاهش مرگ و میر داشته‌ایم.

مغیثی از حوادث ترافیکی در ایران به عنوان سومین علت مرگ در کشور نام برد و گفت: حوادث ترافیکی حدود ۵ تا ۶ درصد هزینه‌های ناشی از بیماری‌ها در کشورمان را شامل می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، با اشاره به تاثیر استفاده از تلفن همراه در بروز حوادث ترافیکی گفت: در صورت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی حتی اگر با هندزفری باشد، تا ۴ برابر خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: پیامک زدن با تلفن همراه تا ۲۳ برابر خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

مغیثی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در حوادث ترافیکی کشور گفت: ۶۰ درصد احتمال مرگ در تصادفات شدید با نشستن کودکان در صندلی کودک کاهش می‌یابد.

برچسب ها: تصادفات رانندگی ، کرونا ویروس ، تلفن همراه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تصادفات رانندگی کرونا ویروس تلفن همراه ناشی از حوادث ترافیکی تلفن همراه خطر تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • همراه پرخرج
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند