Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مخاطبان فارس من با ثبت سوژه "تقاضای برخورد با سگ‌گردانی در شهرکرد" در سامانه فارس من خبرگزاری، درخواست پیگیری این موضوع را از مراجع ذی‌صلاح مطالبه کردند.

مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از منظر حقوق جزا  و اصل ۳۶ قانون اساسی کشور مجازات اشخاص به هر دلیلی باید به موجب حکم قانون باشد که به اصطلاح حقوقدانان اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری ادامه داد: در قوانین حال حاضر کشور هیچگونه نص صریحی جهت مجازات افرادی که سگ‌گردانی می‌کنند وجود ندارد.

وی افزود: اما در قوانین جزائی و قانون مجازات صراحتا پیش‌بینی شده است که اگر در اثر اهمال صاحب حیوان اعم از سگ یا ... خسارت جانی و مالی به کسی وارد شود صاحب حیوان مسؤولیت مدنی و جزائی دارد.

امیریان با اشاره به اینکه البته به اعتقاد من داشتن سگ از دیرباز جز فرهنگ ایرانیان بوده است، اضافه کرد: منتهی با این اختلاف که در زمان‌های قدیم نوع استفاده از این حیوان با امروز تفاوت داشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انتقادات زیادی به این مسئله شده و حتی در مواردی متاسفانه افرادی اقدام به کشتار وحشیانه این حیوانات کرده‌اند، عنوان کرد: ولیکن اگر منع این کار مطالبه عموم جامعه است باید از طریق مجلس نسبت به جرم‌انگاری این موضوع اقدام شود.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه در سال ۱۳۸۹ اقداماتی شد ولیکن مورد تصویب مجلس قرار نگرفت، گفت: البته در آئین‌نامه جلوگیری از مرض‌ هاری و امور خلافی که در سال 1318 بر ماده 276 قانون مجازات عمومی وضع شده  مطالبی رو درخصوص داشتن سگ ذکر کرده است.

وی ادامه داد: از جمله در مورد نحوه نگه‌داری سگ‌های شهری و روستایی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود که نگه‌داری و گرداندن سگ منجر به آسیب به دیگران نشود و از نظر بهداشتی نیز این حیوانات مورد واکسیناسیون و مراقبت قرار بگیرند و گرداندن هر نوع سگ بدون پوزبند و قلاده ممنوع شد.

امیریان با اشاره به اینکه به تبع نسخ قانون مجازات عمومی، این آئین‌نامه  در حال حاضر نسخ و غیر قابل استناد است، گفت: در جامعه ما نگه‌داری سگ و گربه یک واقعیت است و اقدام احساسی و سرکوب بدون ضمانت اجرای کیفری راه به جائی نخواهدبرد.

این وکیل دادگستری در ادامه با بیان اینکه بعضا مواد قانون مجازات ما در مواردی کلی بیان شده  و مصادیق را ذکر نکرده است، توضیح داد: به صورت روشن هیچ نص صریح قانونی که صراحتا ذکر کرده باشد سگ‌گردانی جرم تلقی می‌شود وجود ندارد.

وی اظهار داشت: قانون مجازات ما سال 1379 تصویب شده و در آن زمان پدیده‌ای به‌نام سگ‌گردانی در کشور ما وجود نداشته است.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: نگه داری از حیوانات قانون مجازات قانون مجازات سگ گردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس

ایسنا/فارس رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس از برخورد سواری پژو با زانتیا خبر داد و گفت: بر اثر این سانحه، ۲ نفر کشته و ۲ سرنشین نیز مجروح شدند.

عبدالهاشم دهقانی امروز، ۱۳ اردیبهشت، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی فیروزآباد - فراشبند، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو زانتیا با ۲ سرنشین به علت عدم رعایت حق تقدم با سواری پژو پارس با ۳ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس بیان کرد: در اثر این سانحه، راننده و سرنشین زانتیا به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ نفر از سرنشینان پژو نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • ۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • چالشی به نام بازار گردانی
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی