Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب افزایش یابد افزود: طرح پایتخت کتاب اقدامی نو و طرحی جذاب برای مردم استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله شاهچراغی بعدازظهر امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی یک ضرورت در فرهنگ اسلامی و ایرانی است و هر شخصی که به دنبال زندگی انسانی و اسلامی است باید انس خود با کتاب را بیشتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لازمه جامعه پویا این است که مردم باید عاشق کتاب و کتاب‌خوانی باشند تا بتوانند از برکات مادی و معنوی آن بهره ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به پیشینه فرهنگی استان و شهر سمنان نیز گفت: استان و شهر سمنان گذشته دارای پیشینه فرهنگی برجسته‌ای است و اجرای طرح‌هایی همچون پایتخت کتاب می‌تواند هویت فرهنگی استان و شهر سمنان حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کند.

شاهچراغی اجرای طرح پایتخت کتاب در استان را اقدامی تو و قابل‌تحسین دانست و بیان کرد: طرح پایتخت کتاب اقدامی نو و حرکتی مبارک است که آثار و برکات فرهنگی برای استان سمنان به دنبال خواهد داشت.

برگزیدگان کتاب ملی دفاع مقدس مشخص شدند/ حدادعادل: ادبیات فارسی با ادبیات دفاع مقدس غنا پیدا کرده استخراسان رضوی رتبه نخست فروش "پاییزه کتاب" را در اختیار داردتأثیر کتاب "نقاشی قهوه‌خانه" در اردوگاه ضدانقلاب

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در استان می‌تواند زمینه انس بیشتر مردم با کتاب را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه قرآن بالاترین کتاب است؛ تأکید کرد: قرآن بهترین کتاب‌ها و بالاترین آن است؛ با توجه به اینکه متأسفانه جامعه ما قدری از قرآن فاصله گرفته لازم است تا با توجه ویژه به قرآن در طرح پایتخت کتاب، همان‌طور که سایر کتاب‌ها تبلیغ می‌شود، قرآن و فرهنگ قرآنی نیز ترویج شود.

وی اضافه کرد: همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند، قرآن کتابی است که آدمی باید با آن انس همیشگی داشته باشد.

شاهچراغی یکی از نقاط ضعف در فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی در جامعه را اطلاع‌رسانی ضعیف دانست و گفت: متأسفانه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب ضعیف است و با توجه به اهمیت این موضوع باید تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی بیشتری در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه نقش و رسالت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی کتاب برجسته است که صداوسیما نقش مهم‌تری دارد گفت: متأسفانه بسیاری از مردم کتاب را فقط در قفسه‌های کتابخانه نگهداری می‌کنند درحالی‌که کتاب برای خواندن و اندوختن دانش تألیف می‌شود و به چاپ می‌رسد.

شاهچراغی تأثیر فضای مجازی را بر مقوله کتاب‌خوانی منفی ارزیابی و تصریح کرد: با وجود تلفن‌های همراه و دسترسی به فضای مجازی از اهمیت کتاب‌خوانی کم شده که برای افزایش اهمیت به کتاب، لازم است تا مسابقات کتاب‌خوانی برگزار شود و این‌طور برای مردم تبلیغ شود که مهم‌تر از خواندن یک کتاب، عمل به محتوای آن است.

امام‌جمعه سمنان در پایان با درخواست از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، توجه آنان به کتاب‌خوانی و تبلیغ طرح‌های حوزه کتاب به‌ویژه طرح پایتخت کتاب را خواستار شد.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح پایتخت کتاب استان سمنان اطلاع رسانی کتاب خوانی حوزه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲ مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ساعت ۸ صبح پنجشنبه، زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن اطلاعیه شماره 2 مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

انتخابات مجلس|رأی‌گیری در 60درصد شعب «الکترونیکی» انجام می‌شود

«به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، با عنایت به ماده (70) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 1403/2/20 به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.

لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز کنند و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی(نظیر: عکس و...) خودداری ورزند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم شده است
  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ متر مربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند