Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد و رئیس شورای اجرایی گفت که بخش اقتصاد اسلامی این پتانسیل را دارد که منجر به بهبود اقتصاد جهانی پس از همه گیری کرونا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gulfnews»،هزینه های جهانی مسلمانان برای محصولات و خدمات حلال تا اواخر سال آینده جبران می شود و «اقتصاد اسلامی» به ارزش  2.4 تریلیون دلار تا سال 2024 ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال گذشته 2.02 تریلیون دلار در مقوله هایی مانند غذای حلال ، سفرهای خانوادگی و داروهای حلال هزینه شد  اما امسال به دلیل پیامدهای ویروس همه گیر کرونا صرف هزینه مسلمانان در محصولات و خدمات حلال درصد کاهش داشت.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی (DIEDC) که نتایج سالیانه وضعیت جهانی اقتصاد را اعلام می کند ،آمده است: پیش بینی می شود هزینه ها در این بخش های اقتصاد اسلامی  به استثنای سفرهای خانوادگی تا پایان سال 2021 جبران شود.

 

«شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم »، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی در این باره گفت: بخش اقتصاد اسلامی این پتانسیل را دارد که منجر به بهبود اقتصاد جهانی پس از همه گیری کرونا شود.

 

وی افزود: ما نیاز به استفاده از فرصت های تازه ای داریم که می تواند افق های جدید اقتصادی را باز کند و به منطقه و جهان کمک کند تا پیامدهای بیماری همه گیر کرونا را پشت سر بگذارند.

 

گفتنی است، مالزی یک بار دیگر در شاخص جهانی اقتصاد اسلامی و همچنین در زمینه مالی اسلامی ، سفرهای خانوادگی ، غذاهای حلال و نوشیدنی ها ، داروهای حلال و مواد آرایشی حلال در رده نخست قرار گرفته است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقتصاد اسلامی کرونا اقتصاد جهانی اقتصاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر

روز جهانی کارگر که در اول ماه مه برگزار می‌شود؛ مراسمی جهانی است که عموما توسط تشکل‌های کارگری و احزاب سیاسی برگزار می‌شود. این مراسم در ایران، نخستین بار در سال ۱۳۰۰ توسط «شورای مرکزی فدراسیون سندیکای کارگری» برگزار شد.    

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • شکارچی در عملیات وعده صادق شکار شد
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان