Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شرایط اختصاص وام شهریه، مدت استفاده از این وام در هر مقطع تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شرایط اختصاص وام شهریه، مدت استفاده از این وام در هر مقطع تحصیلی اعلام را کرد.   این وام به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۱- شرایط اختصاصی وام شهریه:

الف-مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

۱- کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی.

۲- کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی.

۳- کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر ۱۲ نیمسال تحصیلی.

۴- دکتری پیوسته حداکثر ۱۶ نیمسال تحصیلی.

تبصره: دریافت وام صرفاً در نیمسال اول اضافی به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال‌های مقرردر بندالف تجاوز نکند بلامانع است.

ب- وام شهریه به دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای وهمچنین دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، غیردولتی-غیرانتفاعی و آزاد اسلامی که از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور منتهی به دریافت مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم می‌شوند، در کلیه مقاطع تحصیلی از محل منابع پیش بینی شده پرداخت می‌شود.

ج-پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پردازشاغل، الکترونیکی (مجازی) و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انتقالی از خارج به داخل کشور در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، در اولویت بعدی امکان پذیر است.

د- به دانشجویان دوره‌های پردیس با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و در قالب لیست مجزاباموافقت رئیس صندوق در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، وام شهریه پرداخت می‌شود.

ه- دانشجویانی که مطابق قوانین و مقررات کشوری از پرداخت تمام یا بخشی ازهزینه‌های تحصیل معاف هستند، مشمول دریافت کنندگان وام شهریه نیستند.

و- وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی ویدر پرونده دانشجو ثبت می‌گردد.

۲- مدارک مورد نیاز

سند تعهدنامه الصاقی در سامانه صندوق که توسط کاربر دانشگاه یا از طریق سامانه برخط ثبت اسناد، کنترل و دریافت می‌شود.

۳- مبلغ وام شهریه: مبلغ وام شهریه هر سال با تائید و تصویب هیات امناء تعیین و ابلاغ می‌شود.

براساس جدول زمان بندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ثبت نام وام شهریه از ۳۰ مهر ۹۹ آغاز شده و تا ۱۵ آذر ۹۹ ادامه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وام شهریه وام کمک شهریه وام صندوق رفاه مقطع تحصیلی مدت استفاده نیمسال تحصیلی وزارت علوم وام شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس