Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:26:35 GMT

دفاع مقدس به عنوان ثروت عظیم در همه شرایط کاربرد دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۵۳۲۵

دفاع مقدس به عنوان ثروت عظیم در همه شرایط کاربرد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در آیین اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شکل ویدئو کنفرانس اظهار کرد: دفاع مقدس یک مقطع ارزشمند در انقلاب اسلامی است که به عنوان گنج و ثروت عظیم در همه مقاطع و شرایط کاربرد دارد و امروز در گام دوم انقلاب اسلامی بهره گیری از این فرهنگ باید نمود بیشتری داشته باشد و به همین جهت همه وظیفه داریم نسل جدید جامعه را با ابعاد این فرهنگ ارزشمند به خوبی آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه امسال با قرار گرفتن در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فضا و ظرفیت های خوبی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس فراهم شد که در استان مرکزی برنامه ها را با سالروز آزاد سازی خرمشهر شروع کردیم و تا پایان سال متناسب با رویدادها، مناسبت ها و نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی برنامه های محتوایی را در نظر گرفتیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در روزهای پایانی آبان ماه مناسبت سالروز حماسه عظیم آزادسازی و اخراج اشغالگران بعثی از شهر سوسنگرد را داریم که جا دارد این روز حماسه ای را گرامی بداریم.

کریمی ادامه داد: با نگاهی اجمالی به این روز نقش بزرگان و حماسه سازانی همچون مقام معظم رهبری که آن ایام در سنگر نمایندگی حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع ، شهید والامقام  دکتر چمران و همه ملت غیور ایران اسلامی را به وضوح می بینیم که باید این نقش ها به درستی برای نسل جدید جامعه تبیین شود.

وی اضافه کرد: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود" باعث شد تا ملت ایران و خصوصا رزمندگان اسلام با اعتماد به وعده الهی  و به کارگیری همت و اراده های پولادین با انسجام و وحدتی که از خود نشان دادند این روز حماسه ساز را رقم بزنند و به عنوان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: همچنین امروز به مناسبت بیست‌وچهارم آبان‌ماه، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مراسم رونمایی از 9 عنوان کتاب که شامل "پدر محبوب من" به نویسندگی حسین رحیمی، "هم صدا با باران" (خاطرات و زندگینامه شهید محمدجوادآصفری به قلم مینا فراهانی ) ، "عبور از سیم خاردار" (خاطرات اسارت حجت‌الاسلام حسین عسگری در زندان‌های بعثی) ، "نیم روز عاشورایی "( با پژوهش و تدوین محمدداودآبادی با موضوع عملکرد گردان‌های علی ابن ابی طالب (ع) و روح الله رزمندگان استان در عملیات والفجر3) ، "داس اشمال" در ۲ جلد ( تاریخ شفاهی اسماعیل نادری یکی از فرماندهان استان در دوران دفاع مقدس باپژوهش و قلم سعیدوفایی مقدم)  و سه عنوان کتاب با محوریت نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس  هستند، رونمایی آنها به شکل محدود انجام شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس انقلاب اسلامی استان مرکزی فرهنگ استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد