Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد تنظیم بازار مقرر درخصوص نهاده‌های دام و طیور که ارز آن تامین شده است اما واردکنندگان برای ورود کالا اقدام موثری انجام نداده‌اند، مقرر کرد تا نسبت به ابطال تخصیص ارز اقدام و کد به واردکنندگان واجد شرایط واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار مقرر کرد تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله و مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند، در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبات هیات مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جنو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود.

این تصمیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده واردات گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ با ارز نیما و حمایت از تولید داخل است.

همچنین در این ستاد درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص تکمیل ذخایر استراتژیک خرید نهاده های دام و طیور از جمله جو، ذرت و سویا و فرآورده های پروتئینی شامل گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد از شرکت‌های وارد کننده بخش خصوصی در قبال پرداخت وجه کالا به صورت ریالی مطرح و مشروط به تایید هیات مدیره شرکت و خرید و فروش در سقف قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار در مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در ماه های گذشته عدم تامین و تخصیص ارز و صدور کد رهگیری موجب شده بود تا حجم کالاهای رسوبی در گمرکات به بیش از چهار میلیون تن برسد اما پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرکات و آخرین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بخشنامه‌ای به گمرکات برای ترخیص کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط با تولید صادر و شرایط ترخیص این اقلام تسهیل شد.

اقدامات موثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده های دام و طیور از یک سو بازار کالاهای اساسی را ساماندهی کرده و از سوی دیگر گامی در مسیر تحقق شعار امسال «جهش تولید» محسوب شده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار کشور جلسه ستاد تنظیم بازار ستاد تنظیم بازار نهاده های دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی

ایسنا/سمنان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از رتبه نخست این استان در کشور به لحاط تنوع در تولید اقلام دارویی در حوزه دام و طیور در سطح کشور خبر داد.

دکتر حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نظر تنوع در تولید، کارخانه‌های داروسازی این استان ۸۵ درصد از اقلام دارویی کشور را به لحاظ تنوع ، تولید و عرضه می‌کنند.

وی از تولید ۴۵۹ قلم انواع داروی دام و طیور در کارخانه‌های این استان خبر داد و افزود: پانزده کارخانه فعال تولید داروی دامی در سطح استان سمنان فعالیت دارند که اداره کل دامپزشکی استان بر روند تولید آنها نظارت دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان از مهمترین قطب‌های تولید داروی دامی در کشور است ادامه داد: استان سمنان نه تنها رتبه اول کشور در تنوع داروی تولیدی در حوزه دامی را دارد بلکه این استان رتبه دوم کشور را نیز به لحاظ حجم تولید داروی دامی نیز دارد.

دکتر حسینی با اذعان به اینکه بخش عمده نیاز کشور به واکسن، مکمل‌های معدنی و انواع داروی دام و طیور در کارخانه‌های این استان تامین می‌شود، اضافه کرد: بخش خصوصی استان در این بخش سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده و این صنعت، اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی هم بر فرآیند تولید اقلام دارویی نظارت دارد و هم بعد از تولید به بررسی و پایش باقیمانده احتمالی برخی از داروها در گوشت و مواد پروتئینی استحصالی می‌پردازد، گفت: در واقع اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه های دام و طیور و دیگر مراکز مرتبط با نمونه‌برداری‌های مستمر و فصلی به رصد و پایش باقیمانده‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک، فلزات سنگین، انواع سموم، کپک و مایکوتوکسین  و...در مواد تولیدی از جمله گوشت استحصالی سفید و قرمز، شیر، عسل، تخم‌مرغ و...می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه همه این آزمایشات در آزمایشگاه‌های دامپزشکی انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه در بررسی‌ها و آزمایش‌های یک سال گذشته به هیچ مورد جدی از آلودگی مواد پروتئینی تولیدی به این باقیمانده های دارویی نرسیدیم و همه شهروندان می‌توانند با خیال راحت از تولیدات استان استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به خطرات ناشی از این باقیمانده های دارویی ادامه داد: برخی بیماری‌ها نظیر ناباروری، مشکلات گوارشی و متابولیکی و...می‌تواند ناشی از همین باقیمانده‌های دارویی باشد، لذا با توجه به اهمیت موضوع سازمان دامپزشکی در این بخش با حساسیت بالا بر روند تولید و عرضه نظارت جدی دارد.
وی از این دستگاه دولتی به عنوان دستگاه پیشرو در برون‌سپاری‌ها نام برد و تصریح کرد: در همین راستا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از عملیات واکسیناسیون دام و طیور در استان به همکاران فعال در بخش خصوصی واگذار شده است.

حسینی با بیان اینکه خدمات واکسیناسیون به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود، اظهار کرد: واکسن توسط اداره کل دامپزشکی استان، تهیه و به صورت رایگان در اختیار فعالان بخش خصوصی حوزه دامپزشکی قرار می‌گیرد و آنها نیز این خدمات را به صورت رایگان در اقصی‌نقاط استان ارائه می‌دهند. البته حق‌الزحمه این همکاران از سوی سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تا دهه ۷۰ و حتی اوایل دهه ۸۰ این همه این خدمات از سوی اداره کل دامپزشکی و مجموعه دولتی انجام می‌شد، افزود: در واقع با برون‌سپاری بخش زیادی از خدمات، به شکل‌گیری بخش خصوصی در این بخش کمک شد و امروزه تنها در این بخش بیش از ۲۷۰ اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است که این همکاران در قالب نظام دامپزشکی به هم‌استانی‌ها از نردین، کالپوش و فرومد در دورترین نقطه شرقی تا ایوانکی در غربی‌ترین نقطه استان به ارائه خدمت می‌پردازند. خوشبختانه امروزه همکاران ما در همه شهرها، روستاها و دهستان‌ها حضور یافته و به ارائه خدمت در این بخش مهم و استراتژیک می‌پردازند.

وی از دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مهم نام برد و گفت: دامپزشکی یک دستگاه سلامت‌محور است که هم به صیانت از تولید در بخش جهادکشاورزی می‌پردازد و هم در حوزه وزارت بهداشت به صیانت از سلامت در بحث بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که تضمین‌کننده زنجیره امنیت غذایی و اشتغال پایه در صنعت دامپروری‌ست، می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی