Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:55:29 GMT

هنرمندان تئاتر تحت تاثیر کرونا ایده بدهند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۵۵۲۷

بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد که "تحت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی، از ایده‌های نوین استقبال می‌کند."

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و اخلال در روند تولید و اجرای آثار نمایشی، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگرگونه‌های اجرایی محدودیتی برای پذیرش تقاضا از سوی صاحبان آثار اجراشده از ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو فراخوان بخش دیگرگونه‌های اجرایی با پذیرش آثار در دو بخش «آثار اجراشده» و «آثار تازه» منتشر شده است.

همچنین ستاد برگزاری جشنواره تئاتر فجر در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی ایده‌های اجرایی در سرفصل‌های زیر را پیشنهاد می‌دهد، ضمن اینکه در فراخوان اشاره شده است از ایده‌های پیشنهادی دیگر هم استقبال می‌شود:

- ایده‌های مبتنی بر تغییر کاربری مکان‌های متعارف یا استفاده از مکان‌های نامتعارف

- ایده‌های فاقد مکان ثابت اجرا یا گردشی

 ایده‌های مبتنی بر بدن و حرکت

-       ایده‌های مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین

-       ایده‌های چندرسانه‌ای

-       ایده‌های مرتبط با ارائه آثار از طریق ظرفیت‌های فضای مجازی

-       ایده‌های حوزه‌ی تئاتر کاربردی به مفهوم گسترده‌ کلمه

با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن گاه‌شمار این رویداد نیز دچار تغییراتی شده است. از جمله این که ۳۰ آبان ۱۳۹۹ آخرین مهلت دریافت ایده‌ها و ارسال ویدئوهای ۵ دقیقه‌ای تشریح ایده‌ها است و ۲ آذرماه نتایج اولیه طرح و ایده‌های اجرایی اعلام می‌شود.

آثار متقاضی اجراشده در بازه زمانی ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ آبان ۹۹ نیز می‌بایست تا پنجم آذرماه اعلام حضور کنند. در ادامه از ۳ تا ۶ آذر ۹۹ جلساتی حضوری یا آنلاین با صاحبان آثار منتخب جهت تشریح چگونگی اجرا برگزار خواهد شد. اعلام نتایج مرحله دوم در تاریخ ۷ آذر صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌بایست از ۷ تا ۱۲ دی‌ماه اثر کامل خود را به هیئت‌انتخاب ارائه کنند. اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره نیز ۱۵ دی‌ماه اعلام می‌شود.

سقف پذیرش در این بخش حداکثر ۲۰ اثر است که ۱۵ اثر از میان متقاضیان انتخاب خواهد شد و ۵ اثر به انتخاب یا تایید نهایی دبیر خارج از بازه گاه‌شمار به جشنواره راه خواهد یافت.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر تئاتر فجر 99 سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

 سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر