Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل مکرون» با تاکید دوباره بر مواضع خود نسبت به حمایت از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبراکرم(ص)، گفت: فرانسه هرگز حق آزادی بیان خود را تغییر نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه امروز(دوشنبه 26 آبان 1399) در سخنانی بر مواضع خود درباره کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) اصرارکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مکرون دوباره تکرار کرد: فرانسه هرگز حق آزادی بیان خود را تغییر نخواهد داد. تنها به این دلیل که شوک و سردرگمی در خارج ایجاد کرده است.

 

این اظهارات مکرون باوجود عقب نشینی اخیرش از لحن اسلام ستیزانه اش پس از کمپین تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای اسلامی انجام می گیرد.

 

رئیس جمهوری فرانسه گفت: از پنج سال پیش، هنگامی که آنها کسانی را که کاریکاتورهای موهن را در روزنامه شارلی ابدو ترسیم کردند، کشتند، می گذرد. همه جهان در پاریس راهپیمایی کردند و از این حق دفاع کردند.

 

وی با اشاره به مرگ «ساموئل پاتی» در 16 اکتبر 2020 و سه نفر دیگر در شهر نیس در 29 اکتبر 2020، ادامه داد: ما معلمی داریم که تعدادی از افراد وی را کشتند. اما بسیاری از پیام های تسلیت خجالت آور بود.

 

مکرون افزود: ما مسئولان سیاسی و دینی داریم که بخشی از جهان اسلام هستند. آنها به طور منظم گفتند که باید این حق تغییر داده شود. این مسئله مرا شوکه می کند. من به فرهنگ ها و تمدن ها احترام می گذارم. اما حق خود را تغییر نمی دهم.

 

رئیس جمهوری فرانسه به فراخوان تظاهرات ضد فرانسه و ضد وی در کشورهای مسلمان پس از سخنرانی اش که از حق انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) دفاع کرده است، اشاره کرد.

 

وی گفت: من می توانم شما را شوکه کنم، زیرا در مقابل شما نیز می توانید مرا شوکه کنید. ما می توانیم این مسئله را بررسی کنیم و بر سر آن دعوا کنیم.

 

امانوئل مکرون در اظهارات متعدد به اسلام اهانت کرده است و با حمایت از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبراکرم(ص) خشم ملت های اسلامی را برانگیخته است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مکرون فرانسه اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروزسه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

کد خبر 6093606 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد