Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:30:54 GMT

کتابخوانی با استفاده از شبکه‌های مجازی متفاوت است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۵۶۵۳

کتابخوانی با استفاده از شبکه‌های مجازی متفاوت است

ماموستا شیخی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن هفته کتابخوانی اظهار کرد: کتاب در طول تاریخ نقش هدایتگری داشته است، کتاب آسمانی جز اصول دین است و کسانی که با کتاب همراه نیستند قطعأ از جهان مادی و معنوی بی خبرند.

وی افزود: مطالعه و کتابخوانی برای همه واجب است چرا که این مهم سمعی و بصری و تفکری است و فواید و اثرگذاری بسیاری برای جسم و روح و روان انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ثلاث باباجانی تصریح کرد: کتابخوانی با شبکه‌های مجازی متفاوت است، مطالعه سبب تمرکز ذهن و روح و جسم شده و در نهایت با مطالعه علاوه بر افزایش تمرکز، انسان می‌تواند مطلبی را استخراج و استنباط کرده و علم و آگاهی خود را افزایش دهد.

ماموستا شیخی ادامه داد: تفاوت کتابخوانی با شبکه‌های مجازی همچون حل و تمرکز بر معادله‌های ریاضی است بنابراین حل مسائل ریاضی با ذهن و فکر بسیار متفاوت از استفاده از ماشین حساب است در نتیجه مطالعه کتاب اثرات بسزایی در زندگی انسان به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب، علم آموزی را به همراه دارد چرا که انسان در هنگام مطالعه تمامی ذهن و افکارش را به کار می‌گیرد و در نهایت علمی را کسب کرده و در زندگی اجتماعی خود پیاده می‌کند.

ماموستا شیخی یادآور شد: طلاب و روحانیون نباید از مطالعه کتاب فاصله بگیرند چرا که انس و دوستی با کتاب می‌تواند سطح آگاهی آنها را افزایش داده و در رسالتی که بر دوش دارند به آنها کمک خواهد کرد.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به انتشار ویروس کرونا گفت: تمامی اقشار با ماندن در خانه می‌توانند به کتابخوانی روی آورند که این مهم علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند به علم و ادب و آگاهی آنها نیز بیفزاید.

وی بیان کرد: سعی کنیم روزانه مدت زمان خاصی را به مطالعه و کتابخوانی در تمامی حوزه‌ها به خود اختصاص دهیم چرا که این مهم در شکل گیری شخصیت انسان‌ها سازنده است.

کد خبر 5072402

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه ثلاث باباجانی هفته کتاب و کتاب خوانی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه بوشهر شهرکرد بارش باران محدودیت های کرونایی هفته کتاب شهرستان کرج ستاد ملی مقابله با کرونا کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی