Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عباس قبادی با اشاره به تسریع ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر و گمرکات گفت: 3.7 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات بوده است، 4 میلیون تن هم دیگر کالا‌ها بوده و الباقی هم کالا‌های کانتینری که در مجموع 8.3 میلیون تن کالا بود که با صدور دستورالعمل جدید، تا کنون 1.3 میلیون تن کالا ترخیص شده است، و حدود 400 هزار تن در حال ترخیص است و حدود 600 هزار تن کالا هم کار ترخیصشان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: 200 هزار تن برنج ماه‌ها در گمرک مانده بود که به‌سرعت حدود 40 درصد آن ترخیص شده است.

او با بیان این‌که کالا‌های ترخیص‌شده همه کالا‌های اساسی (گروه یک) و کالا‌های گروه 21 و 22 و 23 است اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که کالا به‌وفور در بازار باشد وقتی کالا فراوان در بازار باشد قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: همه کالا‌هایی که وارد می‌شود باید ثبت سفارش و ثبت آماری داشته باشد و بحث ارز آن هم تعیین تکلیف شده باشد.

بیشتر بخوانید: مصرف کالا‌های اساسی درپی گرانی‌ها چند درصد کاهش یافته است؟ + جدول

میراشرفی رئیس‌کل گمرک هم با برشمردن آمار واردات کالا‌های اساسی و ضروری گفت: هیچ کالایی ترخیص نمی‌شود مگر به‌اعتبار ثبت سفارشی که انجام شده است.

او ادامه داد: یک عدد کالای لوکس نباید وارد شود و نظارت این با گمرک است و ما حتی از ورود کالا‌هایی از این دست که حتی ثبت سفارش شده، کد رهگیری آن هم صادر شده و گمرک به‌لحاظ قانونی مکلف به ترخیص آن است، تا آنجا که توانسته‌ایم به‌لحاظ قانونی مانع ورود این نوع کالا‌ها شده‌ایم.

رئیس‌کل گمرک تأکید کرد: گمرک هیچ کالایی را بدون ثبت سفارش و ثبت آماری و کد رهگیری ترخیص نمی‌کند.

میراشرفی گفت: امسال ما نسبت به سال گذشته تاکنون 900 هزار تن ذرت بیشتر ترخیص کرده‌ایم.

منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کالاهای اساسی گمرک قیمت سکه کالا های اساسی میلیون تن تن کالا کالا ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا