Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‎نامه "طرح ترویج مضامین نهج البلاغه؛ بازنویسی و بازآفرینی مضامین اخلاق اجتماعی نهج‌البلاغه" در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالهادی فقهی‎زاده؛ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این جلسه با اشاره به ویژگی‎های کتاب نهج البلاغه گفت: این کتاب جنبه‏‌های شخصیتی امام علی (ع) را نشان می‏‌دهد و تنوعی از آرای حضرت علی (ع) را در حوزه‏‌های معرفتی، عقیدتی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی و فکری در خود جمع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نهج‌البلاغه به نوعی تفسیر قرآن‌کریم است و امروز در اقصی ‎نقاط جهان اسلام با مراجعه به آن می‎توانیم مشکلات خود را حل کنیم، اما این وابسته به آن است که بتوانیم با آن سخن بگوییم. 

معاون عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این طرح قصد داریم این فرصت را ایجاد کنیم تا مفاهیم نهج‎البلاغه مجالی برای ظهور و بروز پیدا کنند و برای این منظور از اساتید گرانقدری در کمیته علمی بهره‏‌مند می‏‌شویم. متأسفانه نام نهج‏‌البلاغه به محتوای این کتاب ستم کرده است زیرا این کتاب جدای از نهج بلاغت، نهج فکر، اندیشه و عقاید نیز است. متأسفانه این نام پوششی شده است تا به نهج‎البلاغه ستم شود. 

همچنین محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به دلایل امضای این تفاهم‌‏نامه گفت: جامعه ما در برهه کنونی از نظر اخلاقی با چالش‎هایی مواجه است و اصلاح اخلاق اجتماعی یکی از ضرورت‎هایی است که جای خالی آن احساس می‏‌شود و بهترین منبع آموزه‏‌های اخلاقی نیز کتاب نهج‎البلاغه امام علی (ع) است. 

وی ادامه داد: قصد داریم با توفیق الهی به سمت تولید محتوا در قالب‏‌های مناسب حرکت کنیم. این قالب‎ها می‎توانند شعر، داستان، پادکست، کلیپ، موشن‌گراف و... باشد. برای این منظور نیز کمیتۀ علمی ایجاد شده است که موضوعات بررسی می‎شوند و در ادامه در کمیته هنری درباره قالب این آثار بحث و تصمیم‎گیری خواهد شد. مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز به‌عنوان مجری این طرح فعالیت خواهد کرد. 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  یادآور شد: امیدوارم این اقدام گام کوچکی باشد تا نهج‏‌البلاغه که نهج زندگی است مورد توجه بیشتری قرار گیرد و قصوری را که در این حوزه داشته‏‌ایم جبران کنیم.

در ادامه این جلسه نیز حجت‏‌الاسلام محمدعلی مهدوی‏‌راد، احمد پاکتچی و خانم فتاحی‎زاده به‌صورت مجازی در جلسه شرکت و نقطه‎ نظرات خود را مطرح کردند.

پخش تلویزیونی مسابقات سراسری قرآن از هفته دوم آذرماه آغاز می‌شوداسامی بانوان برگزیده در مسابقات سراسری قرآن اعلام شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهج البلاغه معاونت قرآن و عترت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان به‌منظور ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در هویزه، تأمین زنجیره غذایی شرکت‌ها و کارخانه‌ها، ایجاد اشتغال و استفاده از آب‌های متعارف با حضور وزیر کشور و استاندار خوزستان امضا شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل این شرکت، گفت: امضای تفاهم‌نامه با اداره‌ کل شیلات خوزستان به‌منظور ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در هویزه از چند منظر ازجمله تأمین زنجیره غذایی شرکت‌ها و کارخانه‌های شرکت نفت و گاز اروندان و ایجاد اشتغال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اهمیت دارد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این تفاهم‌نامه به آن‌ توجه شده، ورود به تصفیه آب‌های نامتعارف است، زیرا طبق قانون بودجه و مجلس شورای اسلامی استفاده از آب خام تا پایان امسال برای موارد صنعتی ممنوع است. به‌ همین دلیل استفاده از آب‌های نامتعارف در کارخانه‌ها در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: برای استفاده از آب‌های متعارف به تأسیس تصفیه‌خانه نیاز است. خوشبختانه در هویزه یک تصفیه‌خانه نیمه‌کاره وجود دارد که با کمک اداره‌ کل شیلات خوزستان راه‌اندازی خواهد شد تا از آب خروجی آن، ضمن استفاده در حوضچه‌های پرورش ماهی شور آبی، در صنعت و کارخانه‌های نمک‌زدایی بهره‌ ببریم.

عذاری‌اهوازی گفت: اجرای این تفاهم‌نامه ضمن ایجاد زنجیره ارزش و اشتغال، با تأسیس حوضچه‌های ماهی به اکوسیستم منطقه، کشاورزی و کاهش گرد و خاک کمک می‌کند.

مرتضی سوری، مدیرکل شیلات خوزستان نیز موضوع این تفاهم‌نامه را ایجاد همکاری درباره توسعه فعالیت‌های شیلاتی به‌منظور افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه غرب کارون دانست.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان در حاشیه سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، و علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان، امضا شد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد