Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این لنگه کفش ظریف سفید رنگ که از جنس پارچه ابریشم و چرم بز است و در زمان خود یکی از شیک‌ترین کفش‌ها به شمار می‌رفته، در حراجی «اوزنا» در شهر ورسای واقع در نزدیکی پاریس با قیمت پایه ۸ تا ۱۰ هزار یورو پیشنهاد شده بود. نام خریدار این کفش اعلام نشده ولی مرکز حراجی ورسای فرانسه گفته که خریدار آن «خارجی» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول این کفش ۲۲.۵ و ارتفاع پاشنه‌اش ۴.۷ سانتی‌متر است و شماره آن با مقیاس امروزی ۳۶ است. ماری آنتوانت این کفش را با لنگه دیگرش به زنی از دوستان ندیمه‌اش هدیه داده بود. دوست ندیمه ملکه در سال ۱۸۱۳ مرد و لنگه راست آن کفش نزد خانواده‌اش باقی ماند.

ملکه ماری‌آنتوانت، همسر اتریشی لویی شانزدهم بود که بعد از انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۹۳ میلادی به دست انقلابیون در میدان کنکورد پاریس با گیوتین اعدام شد. همسر او نیز ۹ ماه پیش از آن با گیوتین اعدام شده بود. شخصیت ماری آنتوانت به عنوان زنی با نفوذ که تلاش کرد اصلاحاتی را در نظام سلطنتی فرانسه ایجاد کند و در نهایت قربانی شد، در بردارنده پرسش‌ها و کنجکاوی‌های تاریخی بسیاری است.

در ماه مه سال جاری یک چمدان از برخی اشیاء به جا مانده از مراسم تاجگذاری لویی شانزدهم در سال ۱۷۷۵ در حراجی به فروش رفته بود. در ماه ژوئن نیز یک نامه محرمانه دستنویس که ماری آنتوانت به فردی به «کنت فرسن» فرستاده شده بود در اتریش کشف شد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماری آنتوانت ملکه فرانسه لنگه کفش ماری آنتوانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم

تیم ملی ایتالیا با حضور ستارگانی چون دل پیرو، توتی، مالدینی، نستا و کاناوارو در فینال این رقابت ها بازی را در وقت های اضافه به فرانسه واگذار کرد و نتوانست جام قهرمانی را به خانه ببرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!