Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ سید علی حسینی رئیس پلیس راهور استان مرکزی درحاشیه اجرای طرح اهداء کلاه ایمنی به راکبان موتور سیکلت‌ها در اراک که با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری استان برگزار ش گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد فوتی‌ها معابر شهری مربوط به موتور سیکلت سوران است فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی از اقدامات مهم آموزشی در کاهش این حوادث به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسینی افزود: موتور سیکلت سوران بعد از عابران پیاده آسیب پذیرترین قشر در حوادث رانندگی به شمار می‌روند و نقش کلاه ایمنی در کاهش این آسیب‌ها و صدمات پس از تصادفات بسیار مهم و حائز اهمیت و نیازمند فرهنگ سازی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

او اضافه کرد: استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم برای سرنشین موتورسیکلت‌ها لازم و ضروری است چرا که بر اساس آمار‌های به دست آمده میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسوار و سرنشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: هدف از از اجرای طرح توزیع کلاه ایمنی رایگان در بین موتور سیکلت سوران ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش صدمات ناشی از تصادفات راکبان و سرنشینان موتور سیکلت است.

او تصریح کرد: هدف ما سالم ماندن شهروندان و جلوگیری از صدمات جبران نشدنی به سر در حین حوادث است و در اجرای این طرح و با همکاری اداره کل راهداری استان، حدود ۵۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سوران توزیع می‌شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موتورسواران استان مرکزی راهنمایی و رانندگی موتور سیکلت سیکلت سوران کلاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • داداش کلاه یادت نره 
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....