Web Analytics Made Easy - Statcounter

از گذشته تا امروز حیوانات اهلی جزئی از زندگی انسان ها بوده اند. امروزه تامین مایحتاج این حیوانات همانند انسان است و به شکلی کاملا فرآوری شده انجام میشود، در این مطلب به بررسی کلی این صنعت میپردازیم.

اهمیت غذای حیوانات خانگی

در گذشته نگهداری از حیوانات به شکلی سنتی انجام میشد و عمدتا از ته مانده غذا های صاحبان، حیوانات تغذیه میشدند و در بهترین حالت صاحبان خود اقدام به تهیه و تولید غذای لازم میکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروزه با پیشرفت علم، برای نگهداری صحیح حیوانات لازم است که تغذیه این همراهان به شکل درست و دقیق انجام شود. تا کمترین آسیب در درجه اول به خود حیوان و در مراتب بعدی به انسان ها و جانداران اطراف آنها وارد گردد.

 امروزه اگر تغذیه یک گربه به شکل صحیح انجام نشود شاهد بیماری های متفاوت در لثه و دندان های آنها هستیم و کمترین اتفاق در صورت تغذیه اشتباه ریزش مو زیاد گربه سانان است که به تنهایی میتواند باعث فاصله گرفتن انسان از حیوان در طولانی مدت شود.

همچنین حیوانات خانگی نیاز به دریافت مقادیر مختلفی اعم از: آنزیم ها، چربی ها، پروتئین ها و همچنین ویتامین ها دارند که در غذاهای متفاوتی یافت میشود. بدین شکل در صورت سوء تغذیه حیوان با آسیب های جدی رو به رو میشود و بسیار کوتاه تر از حالت معمول عمر می کنند.

پس تهیه غذای مرغوب و البته استاندارد در این روز ها برای نگهداری از حیوانات خانگی بسیار لازم است و دیگر شیوه های سنتی شامل پختن مرغ، ته مانده غذا و … نمی تواند سلامتی حیوانات را تضمین کند.

تولید غذای حیوانات خانگی در ایران

با یک مراجعه به پت شاپ ها ( مراکز فروش اقلام حیوانات خانگی ) میتوانید به راحتی بسته های کوچک و بزرگی حاوی از غذای خشک و تر برای حیوانات خانگی ( گربه، سگ، موش، پرندگان، آبزیان و  … ) را تهیه نمایید. این بسته های عمدا با توجه به ذائقه های مختلف و البته افزودنی های لازم برای هر حیوان تهیه شده است. از غذا های رژیمی برای چربی سوزی گرفته تا رژیم های درمانی برای مدت درمان.

با مطالعه جزئیات روی بسته ها میتوانید در مورد مواد تشکیل دهنده آنها اطلاعاتی کسب کنید اما با برگرداندن بسته ها متوجه میشوید که عمده غذای حیوانات خانگی وارداتی می باشند و در بهترین حالت در ایران در وزن های کمتر از ۱۰ کیلو به بازار عرضه شده اند. اما تولید در ایران …

تولید این محصول در ایران تا قبل از شروع تحریم ها صورت نگرفت و تمامی نیاز بازار از راه واردات رفع میگردید. اما اکنون در طی سال های گذشته با ممنوعیت واردات این کالا، صاحبان حیوانات با مشکل نبود غذا رو به رو شدند و از آن طرف افزایش نرخ ارز هم منجر به افزایش شدید قیمت این کالا در بازار شد. در این میان اما فرصتی برای بومی سازی این صنعت در ایران پیش آمده است که در ادامه با آن آشنا میشویم.

شرکت دانش بنیان بهین صنعت یاب با تهیه و تدوین طرح توجیهی تولید غذای حیوانات خانگی٬ به بررسی دقیق این صنعت پرداخته است. در این طرح توجیهی آمده است که تولید این کالا بدین صورت انجام میشود:

غذای کنسروی: در غذاهای کنسروی مواد غذایی داخل آن به همان شکل خود باقی می مانند و در ظروف به صورتی که هوا در ظرف نباشد قرار می گیرد. غذای خشک: در غذاهای خشک رطوبت مواد غذایی گرفته می شود و در شراط خاص آماده می کنند و به آن مواد افزودنی زده می شود.

حیوان نیز به هر دو این غذا ها احتیاج دارد.

روش های تولید غذای حیوانات خانگی

برای تولید به شکل خشک ابتدا باید موارد اولیه را به شکل بزرگ در مرحله آماده سازی اولیه با یکدیگر مخلوط کرد و در گام بعدی با استفاده از دستگاه میکسر ( مخلوط کن ) یک ترکیب یک دست را بدست آورد. در مرحله بعد به این مواد افزورنی های لازم برای هر حیوان اضافه شده و در نهایت در دستگاه اکسترود مواد در دما و فشار بالا پخته خواهند شد. سپس مواد در دستگاه خشک کن گذاشته شده تا برای نگهداری طولانی تر، رطوبت از آنها گرفته شود. همچنین در این مرحله فرآیند طعم دار کردن نیز انجام میشود تا اشتیاق حیوانات از غذا بیشتر شود. در پایان هم غذا ها در وزن های مختلف و بسته بندی های متفاوت آماده می شوند و برای بازار ارسال میگردند.

سرمایه و بازار تولید این محصول در ایران

با نگاه به جامعه همه روزه میبینیم که افراد بیشتری سرپرستی حیوانات خانگی را بر عهده میگیرند و از این رو بازار این محصولات هم هر روز بزرگ تر میشود. از بعد دیگر ممنوعیت واردات نیز خود عاملی مشوق برای تولید این کالا در ایران است چرا که سودآوری تضمین شده ای را نوید میدهد.

مورد بعدی سرمایه مورد نیاز برای ورود به این صنعت است که بزرگترین عامل آن به ماشین آلات و بازاریابی محصول اختصاص دارد. هزینه ماشین آلات با توجه به تصمیم برای تولید یک محصول و فرآیند هایی که میخواهید برای آن محصول انجام شود، متغییر است. اما با رجوع به شرکتی مثل بهین صنعت یاب میتوانید به اعداد دقیق در ارتباط با هزینه های تولید و نرخ سودآوری این کار دست پیدا کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار غذای حیوانات بهین صنعت غذای حیوانات خانگی تولید غذای بسته ها غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در دیدار با محمدحسن محمدزاده، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل و همچنین دیدار با علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، ضمن تشریح توانمندی‌های این بانک در زمینه تجربه موفق همکاری و شیوه‌های تخصصی تأمین مالی صنعت خودرو کشور، برای توسعه همکاری و تحقق اهداف منویات مقام معظم رهبری در «جهش تولید با مشارکت مردم» و همچنین کمک به تعمیق داخلی‌سازی و افزایش تولید محصولات این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرد.

او توسعه همکاری، تسریع و تسهیل ارائه خدمات مالی نقدی و غیرنقدی و تجربیات ویژه و الگوی موفق بانک برای حل مشکلات تأمین مالی زنجیره تأمین سایر خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در بانک صادرات ایران را تشریح و تبیین و کمک به تولید با استفاده از ظرفیت‌های شعب داخلی و خارجی بانک را مورد تاکید قرار داد.

سیفی گفت: «بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های اصلی کشور، از سال‌های گذشته در کنار خودروسازان کشور بوده و اکثر خودروسازان کشور با بانک صادرات ایران تعامل مناسبی داشته و دارند.»

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی و ارکان بانک، تجربه و شناخت دقیقی از شرایط فعالیت خودروسازان کشور دارند، افزود: «در بخش‌های اعتباری و طرح و برنامه بانک، برای طراحی محصولات ویژه، تجربه‌های موفقی وجود دارد و این شناخت موجب می‌شود که سرعت و کیفیت ارائه خدمات مالی و بانکی به این صنعت روز به روز بهتر شود و امروز با افتخار، همکاری مطلوبی با خودروسازان و قطعه‌سازان کشور داریم.»

محمدحسن محمدزاده، مدیرعامل ایران‌خودرودیزل در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری با بانک صادرات ایران، با ارائه اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال جاری به تعدد شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت اشاره کرد و گفت: «استفاده از این شرکت‌ها عمق داخلی‌سازی شرکت ایران‌خودرو دیزل را افزایش داده و از این رو میزان ارزبری شرکت نسبت به سایر خودروسازان کمتر است.»

او ویژگی دیگر این شرکت را تنوع محصولات آن برشمرد و افزود: «تنوع محصولات ایران خودرو دیزل از جمله ون، انواع اتوبوس، انواع کشنده، کمپرسی و باری و از جمله بزرگترین سالن تولید اتوبوس خاورمیانه در این شرکت وجود دارد.»

محمدزاده از تولید و فروش اتوبوس برقی داخلی شهری به شهرداری برخی کلان‌شهرهای کشور و همچنین فروش 1000 دستگاه اتوبوس دیزلی به شهرداری‌های کشور خبر داد و بر تداوم تولید و رفع نیازهای مختلف کشور به این محصولات، تاکید کرد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در نشستی که با اتفاق مدیران ارشد این شرکت با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران، برگزار شد، از همکاری بانک صادرات ایران طی سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: باید با تلاش و توسعه همکاری به دنبال حل مشکلات این صنعت و مردم باشیم. او افزود: «بانک صادرات ایران سهم بسزائی در توفیقات مجموعه‌های بزرگ صنعتی دارد و امروز این سهم بیش از سایرین است.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان برخی دغدغه‌ها و مشکلات بخش تولید، افزود: «بانک‌ها به ویژه بانک صادرات ایران با وجود محدودیت‌های فراوان، کمک‌های بزرگی و بسیار ارزشمندی به صنعت خودرو کرده‌اند به طوری که اگر این کمک‌ها نباشد، امکان کسب موفقیت‌های بیشتر در این صنعت وجود ندارد.»

محسن سیفی در جریان این دیدارها به اتفاق معاونان شعب، اعتبارات، طرح و برنامه و همچنین مدیران ارشد بانک در حوزه‌های ارز و بانکداری شرکتی، راهکارها و محصولات نوین بانک برای تأمین مالی زنجیره تأمین در صنعت خودرو را ارائه و برای کمک به این صنعت اعلام آمادگی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901281

دیگر خبرها

  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است