Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا مداح از رشد ۲۶ درصدی ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حمیدرضا مداح در جلسه بررسی موانع صادراتی واحدهای تولیدی استان با اعلام این خبر گفت: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان طی هفت ماه گذشته ۱۱۰۴ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۵۵ میلیون دلار توسط ۷۸ شرکت از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر ارزش ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این میزان صادرات شامل ۷۵ قلم کالا از قبیل سود سوزآور ، کابل زمینی ، کربنات دی سدیم ، محصولات یکبار مصرف ، هیدروکربن سبک، کابل، سیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس شویی، شیرینی و شکلات، قطعات و اجزا از آهن و فولاد و غیره می باشد که به ۴۲ کشور جهان از قبیل عراق، ترکیه، هند، ارمنستان، گرجستان، هنگ کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اکراین و غیره صادر شده است.

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت در حدود ۷۱۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۳۰ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها، پروپیلن، لقا کننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور و غیره است.

مداح با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی ۴۳۰۰ دلار می باشد اذعان کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از ۱۶ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارزش دلاری تن کالای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحیم بخشی شامگاه پنجشنبه در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: براساس راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تأکیدات استاندار بحث صادرات در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز سرمایه گذاری و تولید، صادرات است، تصریح کرد: مازندران به عنوان یک استان مرزی و با زیرساخت‌هایی که در آن وجود دارد از استان‌هایی است که با تولید ۷ میلیون تن کالای کشاورزی در ۱۷ محصول استراتژیک توان صادراتی بالایی دارد.

بخشی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد راهبرد توسعه استان، ۱۲ زنجیره ارزش تعریف شده که دو زنجیره ارزش مرکبات وکیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان ارزش برتر در حوزه صادرات مازندران معرفی شده‌اند، اظهار کرد: رویکرد نمایشگاه اکسپوی امسال، بر این دو محصول است، در نمایشگاه سال گذشته ۵ واحد تولیدی از مازندران اما در سال‌جاری ۲۷ واحد تولیدی استان غرفه دارند و واحدهای لبنی و پایانه‌های صادراتی استان توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های دولت، استانداری‌ها هم در اکسپوی امسال غرفه دارند، بیان کرد: مازندران در سالن ۴۱ غرفه ۱۰ یک فضای ۵۵ متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه صادرات محصولات مرکبات مازندران در سال گذشته رشد داشته است، بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار تن مرکبات در گمرکات استان ثبت شد و در سال ۱۴۰۲، نیز ۷۰ هزار تن، در بخش کیوی ۱۰ هزار تن و سال ۱۴۰۲ میزان ۲۰ هزار تن از این محصول صادر شده است که نشان می‌دهد پیگیری زنجیره ارزش استان، می‌تواند در توان صادراتی استان تأثیر خوبی داشته باشد.

کد خبر 6088750

دیگر خبرها

  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو