Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده در بارومتر (نشریه تخصصی آمار و داده‌های گردشگری که هر ساله توسط سازمان جهانی گردشگری ملل متحد منتشر می‌شود) ورود گردشگران بین‌المللی در ماه جولای ۸۱ درصد و در ماه آگوست ۷۹ درصد سقوط کرده است، در حالی‌که از دیرباز این دو ماه از سال به‌عنوان پیک سفر در نیمکره شمالی و در فصل تابستان بشمار می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه آگوست و در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، ورود مسافر ۷۰۰ میلیون نفر کاهش را شاهد بوده و این به معنی از دست دادن ۷۳۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از گردشگری بین‌المللی است. این میزان هشت برابر بیشتر از کاهشی است که در سال ۲۰۰۹ و زمان بحران اقتصادی با آن روبرو بوده‌ایم.

دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی اعلام کرده به دلیل این کاهش غیر قابل پیش بینی میلیون‌ها شغل و کسب و کار در خطر هستند و این امر به نیاز فوری برای از سرگیری ایمن سفر در این زمان و با هماهنگی‌های مناسب تاکید دارد.

این کاهش بی‌سابقه عواقب چشمگیر اجتماعی و اقتصادی دارد و میلیون‌ها شغل و کسب و کار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بهبودی کوتاه مدت

در تمام مناطق جهان در هشت ماه نخست سال کاهش زیادی در میزان ورود گردشگر ثبت شده است. آسیا و اقیانوسیه، اولین منطقه‌ای بود که تحت تأثیر کووید ۱۹ قرار گرفت و شاهد کاهش ۷۹ درصدی شد. پس از آن آفریقا و خاورمیانه هر دو با ۶۹ درصد کاهش، اروپا ۶۸ درصد کاهش و آمریکا ۶۵ درصد کاهش در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

پس از بازگشایی تدریجی مرزهای بین‌المللی، اروپا در ماه جولای و آگوست این آمار کمی افزایش یافت (به ترتیب ۷۲ و ۶۹ درصد کاهش). این بهبودی کوتاه مدت بود زیرا محدودیت‌ها و توصیه‌ها به عدم سفر کردن برای جلوگیری از شیوع مجدداً ادامه یافت.

از سوی دیگر آسیا و اقیانوسیه به دلیل بسته شدن مرزهای چین و دیگر مقاصد عمده گردشگری در این منطقه بزرگترین کاهش را با کاهش ۹۶ درصدی به خود اختصاص دادند.

تقاضا برای سفر به دلیل روند شیوع نامطمئن پاندمی و اعتماد کم مردم به شدت کاهش یافت. براساس آخرین روندها، UNWTO پیش‌بینی می‌کند که برای کل سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داشته باشد و انتظار می‌رود افزایش تقاضا تا چهارماهه سوم سال ۲۰۲۱ طول بکشد. هیأت کارشناسان UNWTO پیش‌بینی کرده است که جهش در گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۱، بیشتر در سه ماهه سوم سال مشهود باشد. با این حال ۲۰ درصد از کارشناسان معتقدند که از سرگیری سفر از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. محدودیت‌های سفر به‌عنوان مهمترین مانع بازیابی گردشگری بین‌المللی و همچنین روند کند مهار ویروس و از بین رفتن اعتماد مصرف‌کنندگان از دیگر عوامل مهم این کاهش بشمار می‌روند.

نبود رفتار هماهنگ میان کشورها برای اطمینان یافتن از اجرای پروتکل‌های هماهنگ و همچنین وخیم‌تر شدن فضای اقتصادی نیز توسط کارشناسان به عنوان موانع مهم برای بهبودی شناخته شد.

کشور ما نیز در این برهه تاریخی از آسیب شیوع این پاندمی در امان نبوده و با کاهش چشمگیر در ورود گردشگر شاهد آسیب‌های اقتصادی بیشماری بوده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سفر کرونا گردشگری محدودیت سفر بین المللی درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بخش عمده‌ عملیات اجرایی باغ‌راه حضرت زهرا(س) تا آخر شهریورماه تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی هدایت درباره آخرین وضعیت باغ‌راه حضرت زهرا(س) اظهارکرد: بخش عمده‌ عملیات اجرایی باغ‌راه حضرت زهرا(س) آخر شهریور ماه تکمیل خواهد شد.در حال حاضر ۱۲ پیمانکار در باغ‌راه حضرت زهرا سلام الله علیها مشغول فعالیت هستند و فقط تکمیل محدوده اجرای پل فلزی گردشگری تقاطع آیت‌الله سعیدی به علت محدودیت‌های ترافیکی و محدودیت فنی نصب پل تا آخر آبان زمان می‌برد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مورد ویژگی‌های پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: باغ‌راه حضـرت زهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران به طول  ۹.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ تا ۳۵ متر است. این پروژه در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ در حال انجام است و به عنوان محور گردشگری در این دو منطقه محسوب می‌شود که در ادامه به رودخانه کن متصل می‌شود. در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) سرانه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و درمانی و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • فیلم/تظاهرات دانشجویان فرانسوی در حمایت از مردم غزه با وجود اعمال محدودیت پلیس
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • ترافیک در محور‌های ارتباطی مازندران سنگین شد
  • ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران سنگین شد
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور