Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت داروسازی «مدرنا» امروز اعلام کرد واکسن آزمایشی این شرکت در جلوگیری در مبتلا شدن به ویروس کووید 19 در مراحل پایانی آزمایش های بالینی 94.5 درصد اثربخشی داشته است.

این خبر تنها یک هفته پس از انتشار خبر موفقیت آزمایش های بالینی یک شرکت دیگر آمریکایی منتشر شد و نتایج فراتر از انتظار را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، پیش از این شرکت آمریکایی فایزر با همکاری شرکت آلمانی بایون تک از اثربخشی 90 درصدی واکسن آزمایشی خود خبر داده بود.

به نوشته این گزارش، با توجه به نتایج مدرنا و فایزر، آمریکا می تواند 2 واکسن مجاز برای استفاده اضطراری در ماه دسامبر با بیش از 60 میلیون دوز واکسن موجود تا پایان سال داشته باشد.

آمریکا، سال آینده می تواند به بیش از یک میلیارد دوز تنها برای این دو سازنده واکسن در اختیار داشته باشد که بیش از نیاز کشور 330 میلیون نفری اش است.

آمریکا بیشترین میزان مبتلایان به ویروس کووید 19 و مرگ و میر ناشی از آن در جهان را به خود اختصاص داده است که تاکنون 11 میلیون نفر مبتلا و نزدیک به 250 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کشورهای چین و روسیه قبلا واکسیناسیون را آغاز کرده اند. روس ها به «Sputnik-V» برای مصرف داخلی در ماه آگوست مجوز دادند. این کشور در 11 نوامبر اعلام کرد این واکسن 92 درصد اثربخشی داشته است.

اعلام خبر تاثیر واکسن کرونا در آزمایش‌های بالینی باعث مثبت شدن روند منفی بورس های جهانی و افزایش قیمت نفت و همچنین کاهش نسبی قیمت طلا شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا واکسن مدرنا فایزر واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران