Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:40:58 GMT

درخواست رسمی یونان از آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۷۱۴۲

دولت یونان به صورت رسمی از وزارت دفاع آمریکا درخواست کرد درخصوص فروش نسل پنجم جنگنده اف-۳۵ به این کشور اقدام کند. ناطقان: دولت یونان به طور رسمی درخواست خرید جنگنده اف-۳۵ از آمریکا را به وزارت دفاع این کشور ارسال کرد.

به نوشته پایگاه خبری «کریگ سیتی تایمز»، در پی افزایش اختلافات آتن و آنکارا، دولت یونان هفته گذشته در نامه‌ای به پنتاگون، خواستار دریافت فوری نسل پنجم جنگنده اف-۳۵ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع ملی یونان در این نامه از پنتاگون درخواست کرده قرارداد فروش ۱۸ تا ۲۴ فروند از این جنگنده و تحویل آن‌ها در سال ۲۰۲۱ را در نظر بگیرد.

این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز دولت یونان تصمیم به خرید ۱۸ فروند جنگنده «رافائل» فرانسوی گرفته بود.

پیش از این نیز رسانه‌ها از اقدام دولت آمریکا در تجهیز ارتش یونان به جنگنده‌های اف-۳۵ که قرار بود به ترکیه ارسال شوند، خبر دادند. وبگاه «جوئیش پرس» در این باره نوشته بود، دولت آمریکا قصد دارد ۶ فروند از جنگنده‌های اف-۳۵ که ترکیه پیشتر سفارش داده بود را به یونان  بفروشد. آمریکا از ارسال این جنگنده‌های پیشرفته به ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه صرفنظر کرد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند. منبع: فارس برچسب ها: درخواست رسمی ، یونان ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درخواست رسمی یونان آمریکا دولت یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی

به گزارش "ورزش سه"، بندرانزلی و استان گیلان جزء مناطقی است که نیاز بیشتری برای اهدای خون از سوی مردم در آن دیده می‌شود و مسئولان شهری نیز بارها از مردم به این دلیل درخواست کرده‌اند.

امروز مهدی تارتار سرمربی تیم ملوان با حضور در مرکز اهدای خون انزلی، این اقدام خیرخواهانه را انجام داد و از هواداران ملوان نیز خواست تا به کمپین اهدای خون ملحق شوند.

او همچنین از جامعه ورزشی ایران نیز درخواست کرد تا در صورت امکان چنین کاری را انجام بدهند.

دیگر خبرها

  • اسلوت: اگر با کلوپ تماس نگیرم، واقعا اقدام عجیبی خواهد بود
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • درخواست رسمی استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد