Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با اشاره به احداث دوهزار واحد مسکونی در شهرک جوانان، از تبریز به عنوان پایلوت طرح جا به جایی حاشیه نشینان یاد کرد.

ایرج شهین باهر در حاشیه امضای تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی برای جا به جایی حاشیه نشینان تبریز، اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای روی گسل کشور است که از این منظر خطرپذیری بالایی دارد؛ به طوری که اکنون در تبریز دو هزار هکتار بافت حاشیه نشین داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تشریح کرد: مقرر شده که ۱۰ هکتار از سهم شهرداری تبریز در شهرک جوانان برای احداث دو هزار واحد مسکونی جهت جا به جایی حاشیه نشینان در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) قرار گیرد.

شهردار تبریز اعلام کرد: تامین مالی احداث این دو هزار واحد از سوی شهرداری تبریز به شکل نقدی و غیرنقدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام موثرترین و عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است، افزود: احداث دوهزار واحد، فاز اول طرح کلید به کلید(جا به جایی حاشیه نشینان تبریز) است و بی‌شک در فازهای بعدی، واحدهای بیشتری احداث خواهیم کرد.

شهین باهر با اشاره به اینکه تبریز، پایلوت طرح جا به جایی حاشیه نشینان در کشور است، یادآور شد: با توجه به اینکه این واحدها به شکل صنعتی و سبک سازی احداث می‌شود، امیدواریم در مدت زمانی کوتاه شاهد بهره برداری این واحدهای مسکونی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سه پروژه کلان شهری تبریز که تفاهم نامه آن سال گذشته امضا شده بود، تشریح کرد: احداث مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت در حال حاضر با جدیت پیش می‌رود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: مطالعات پارک بزرگ نیز یکی از سه پروژه کلان بود که رو به اتمام است و از امروز عملیات اجرایی آن با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.

در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، تفاهم نامه احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای جا به جایی ۲۰۰۰ خانوار حاشیه نشین به عنوان عظیم‌ترین پروژه حاشیه نشینی در کشور، امضا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حاشيه نشيني آذربايجان شرقي شهر تبریز شهرداری تبریز قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واحد مسکونی هزار واحد احداث دو دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد