Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، آئین رونمایی از طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان "همیار سلامت"  و امضای تفاهم نامه سه جانبه در استان فارس با حضور ریاست سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه فجر، استاندار فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار بوعلی در این مراسم با بیان اینکه بیماریابی اولیه، پیگیری و مراقبت از افراد مشکوک و مراقبت از بیماران پس از ترخیص سه هدف مهم طرح همیار سلامت هستند، گفت: براساس این طرح استان فارس به ۶۰۰ بلوک تقسیم می شود و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح محلات با همکاری مراکز جامع سلامت و پزشک خانواده در راستای مقابله با بیماری کرونا نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر افراد مشکوک به ابتلا و بیماران را تحت مراقبت قرار دهیم بار اپیدمی کاهش خواهد یافت، گفت: براساس این طرح که فاز اول آن برای ۴ ماه طراحی شده با حضور تیم های آموزش دیده بسیج و محوریت پایگاه مقاومت بسیج قرارگاه سلامت در سطح هر محله برپا خواهد شد و وضعیت افراد مبتلا از طریق مراکز جامع سلامت و پزشک خانواده تحت نظارت قرار می گیرد.

فرمانده سپاه فجر  با بیان اینکه سپاه و بسیج فارس با همه ظرفیت ها و امکانات به یاری کادر بهداشت و درمان استان آمده اند، گفت: بسیجیان تاکنون عملکرد درخشانی در یاری رسانی به کادر بهداشت و درمان داشته اند و طبق این طرح در نظر داریم محل هایی را در سطح محلات بعنوان نقاهتگاه برای بیماران با عنوان "سرای محله" ایجاد کنیم تا بیماران پس از ترخیص از بیمارستان بدون نگرانی از انتقال بیماری به نزدیکان و خانواده دوران نقاهت خود را در "سرای محله" طِی کنند.

سردار بوعلی با بیان اینکه گروه های مراقبتی با حضور پزشکان، پرستاران و بسیجیان تشکیل خواهد شد،  گفت: تیم‌ها و گروه‌های جهادی بسیج در حوزه آموزش پروتکل های بهداشتی، جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه و بسته های معیشتی، غربالگری و پیگیری وضعیت افراد پر خطر، رفع آلودگی از سطوح و نظارت بر اصناف فعال می شوند.

سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با بیان اینکه استان فارس تاکنون یکی از برجسته‌ترین عملکردها را در موضوع نهضت کمک مومنانه در بین استان‌های کشور داشته است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در استان فارس و بکارگیری ظرفیت های بسیج و گروه های جهادی بتوانیم گام موثری در راستای مقابله با بیماری کرونا برداریم.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کمک مومنانه شهید سلامت سردار بوعلی شهید سلیمانی فارس شیراز رونمایی پیشگیری بیماران استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در مراسمی با حضور سفیر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اساتید دانشگاه های هند از دهها جلد کتاب حاوی اسناد تاریخی خلیج فارس در آرشیو ملی هند رونمایی شد.
سه هزار کیلومتر آنطرف تر از خلیج فارس ایران در آرشیو ملی هند اسنادی نگهداری می‌شود به قدمت تاریخ و به زبان فارسی.
آرشیو ملی هند با نگهداری بیش از ۱.۴ میلیون سند فارسی، یکی از مهم‌ترین مراکز اسناد فارسی در هند به شمار می‌رود.
در میان این اسناد، مجموعه اسناد خلیج فارس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اطلاعات ارزشمندی را از تاریخ، سیاست و روابط منطقه در دوران حضور بریتانیا ارائه می‌دهد.
برخی اساتید دانشگاه های هند معتقدند جذابیت های گردشگری، منابع بزرگ نفت و گاز و اهمیت بسیار زیاد موقعیت جغرافیایی خلیج فارس باعث شده است که قدرت‌های فرا منطقه‌ای برای چپاول ثروت کشورهای حوزه خلیج فارس نقشه هایی برای تداوم حضورشان طراحی کنند.
از جمله اهداف رونمایی از مجموعه اسناد آرشیو ملی هند درباره خلیج فارس، ماندگاری بیشتر و در دسترس بودن این اسناد چاپی و دیجیتالی در مراکز تحقیقاتی جهان برای پژوهشگران و علاقه مندان است.
تعداد اسناد خلیج فارس در آرشیو ملی هند ۳۹۰ هزار فقره است که در قالب ۳۵۰ جلد به صورت چاپ همانند به همراه فهرست اجمالی گردآوری شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات :
محمد بهزادی - کارشناس اسناد مرکز بین المللی میکرو فیلم نور
آصف نواز - استاد دانشگاه همدرد دهلی
انیس الرحمن - استاد دانشگاه ملی اسلامی هند

دیگر خبرها

  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان