Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی دوشنبه در آیین رونمایی از طرح همیار سلامت شهید سپهبد سلیمانی افزود: رفع آلودگی در نقاط مختلف شهری و روستایی، تولید ماسک، تداوم کمک های مومنانه، تولید مواد ضدعفونی، تولید اکسیژن و افزایش آن،  کمک به کادر درمان و اغنا سازی افکار عمومی از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: تمام این برنامه ها در چارچوب همدلی، همکاری و همفکری با مجموعه شورای تامین و ستاد استانی کرونا انجام شد و  هم نظری و همپوشانی موجود بین مسئولان استان در موفقیت این اقدامات اثرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: طرح همیار سلامت با هدف پیشگیری از گسترش بیماری و بیماریابی و کمک به گذراندن دوران نقاهت و کمک به کادر بهداشت و درمان بر اساس اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب انجام شده و نوید بخش این است که می‌توانیم این بیماری را شکست دهیم.
استاندار فارس در خصوص ویژگی طرح همیار سلامت در مقایسه با سایر طرح ها گفت: این طرح از خانواده شروع می‌شود و به جامعه شهری و روستایی گسترش پیدا می‌کند و امیدواریم زمینه قطع زنجیره انتقال بیماری را فراهم کند.
رحیمی، از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی خواست هماهنگی و همکاری لازم را در اجرای موفق  طرح همیار  سلامت داشته باشند.
وی افزود: یقینا با حضور و فعالیت بسیج در این طرح می توانیم بیش از پیش به موفقیت دست یابیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس پروندهٔ خبری کارنامه دولتمردان در دیار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس ویروس کرونا شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس اخبار کنکور طرح همیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌