Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - اوپک پلاس با وجود خبرهای مربوط به موفقیت در ساخت واکسن کرونا به‌دلیل افت فاحش تقاضای انرژی چاره‌ای جز به تاخیر انداختن برنامه تسهیل کاهش تولید خود و توقف در ایستگاه کاهش روزانه هفت میلیون و 700 هزار بشکه‌ای ندارد.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، بازارهای نفت ممکن است از چشم‌انداز واکسن ویروس کرونا به شوق بیایند، اما سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) نمی‌تواند برای تولید واکسن جشن بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت نفت با نتایج موفقیت آمیز واکسن دو شرکت فایزر و بایواِن‌تِک به بالاترین سطح در 10 هفته اخیر رسید، زیرا این واکسن‌ها امیدواری به احیای پروازها، سفر با خودر و دیگر فعالیت‌های اقتصادی که نیاز به مصرف سوخت دارند را تقویت کرد.
این در حالی است که ائتلاف اوپک پلاس در حال گفت‌وگو برای به تاخیر انداختن تسهیل توافق کاهش تولید که قرار بود از ماه ژانویه اجرا شود هستند. تقاضای نفت اکنون در پی آغاز موج تازه ابتلا به ویروس کرونا آسیب دیده است.
به گفته منابع مطلعی که خواستند نامشان فاش نشود، تمرکز وزیران کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس بر به تاخیر انداختن 3 تا 6 ماهه تسهیل کاهش تولید است.
نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC)، روز سه‎شنبه (27 آبان‌ماه) برای بررسی بازار برگزار می‌شود و تصمیم نهایی دو هفته بعد در نشست وزیران این ائتلاف گرفته می‌شود.
باب مک نالی، رییس شرکت مشاوره راپیدان انرژی و مقام سابق کاخ سفید در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: اکنون زمان افزایش تولید نیست. اوپک پلاس چاره‌ای جز به تاخیر انداختن برنامه تسهیل کاهش تولید خود ندارد، افت تقاضای انرژی در اروپا وحشتناک است.
بر اساس برآورد تازه آژانس بین‌المللی انرژی، اگرچه پیشرفت در ساخت واکسن اندکی از فشار بر اوپک خواهد کاست، اما تا نیمه دوم سال 2021 سبب بهبود قابل توجه تقاضا نمی‌شود. اوپک نیز در گزارشی اعلام کرد که تاثیر اقتصادی موج اخیر محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا طولانی خواهد بود.
ائتلاف 23 عضوی اوپک پلاس در هفته‌های اخیر اذعان کرده‌اند که با در نظر گرفتن شرایط کنونی، تسهیل کاهش تولید حدود روزانه دو میلیون بشکه‌ای در ماه ژانویه قابل اجرا نیست و این ائتلاف تمایل دارد محدودیت عرضه 7 میلیون و 700 هزار بشکه در روز کنونی را برای مدتی دیگر تمدید کند.
به تأخیر انداختن افزایش عرضه - و در نتیجه حمایت از قیمت‌ها - ممکن است برای کشورهای اوپک پلاس حیاتی باشد زیرا بسیاری از این کشورها برای تأمین هزینه‌های دولت به قیمت نفتی بسیار بالاتر از سطح فعلی یعنی 43 دلار برای هر بشکه نیاز دارند.
عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در نهم نوامبر (19 آبان‌ماه) گفته بود: توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس می‌تواند مانند گذشته و در صورت اتفاق‌نظر اعضا تعدیل شود.
الجزایر که ریاست دوره ای اوپک را به عهده دارد و محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته‌های مشابهی داشتند.
حتی روسیه هم که بیشتر مواقع در برابر محدودیت بیشتر تولید مقاومت کرده است، این بار حمایت ضمنی خود را از چنین تصمیمی اعلام کرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه 22 اکتبر (یکم آبان‌ماه) اظهار کرده بود که روسیه دیگر نیازی به تغییر توافق کنونی کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان جهان نمی‌بیند و در عین حال تعمیق کاهش تولید نفت برای مدتی طولانی‌تر در صورت تضمین شرایط بازار را نیز رد نکرده بود.
در حالی که نشست کمیته مشترک نظارتی که در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود تعیین کننده خط مشی این ائتلاف نخواهد بود، ممکن است ریاض و مسکو پیش از نشست اصلی وزیران این ائتلاف در تاریخ 30 نوامبر تا 1 دسامبر (دهم و یازدهم آذرماه)، در این باره تبادل نظر کنند، در این بین انتظار می‌رود اطلاعات مربوط به تولید واکسن‌ها روزآمد شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاخیر انداختن تسهیل کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تور کاذب مصر ۲۰۰ میلیون تومان! ورود به جنگل‌ های مازندران تا ۱۵ مهرماه ممنوع است

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول