Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تقویت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در بخش‌های جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، ایلام، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال زنجان تحت تاثیر این سامانه بارشی خواهند گرفت.

حقیقت با اشاره به اینکه سامانه بارشی روز سه شنبه نیمه غربی و دریای خزر را در بر می‌گیرد، بیان کرد: روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی شمال شرق و سواحل دریای خزر در بر می‌گیرد.

به گفته وی، طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های گیلان و مازندران بارش و در مناطق مرتفع برف شدت می‌گیرد.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به استخرداران پرورش ماهیان سردآبی راستای زاگرس اعم از استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری و مناطق غربی کشور در ساعات رعد و برق توصیه می‌شود که هوادهی را قطع کنند تا آسیبی به ماهی وارد نشود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دما طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در نیمه غربی کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی که آماده برداشت است، اقدام کنند.

این مقام مسئول در توصیه دیگر به کشاورزان و گلخانه داران بیان کرد: در مزارع جنوبی کشور محصولاتی که رشد کافی ندارند، مصرف توام کود‌های ازوته و پتاسه را داشته باشند تا رشد گیاه سریع انجام شود. همچنین گلخانه داران مناطق شرقی و جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند.

 کاهش ۵ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۱۸.۳ میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل ۲۳ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۵ میلی متری (۵ درصدی) نسبت به نرمال را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در سال زراعی آبی استان‌های گیلان، همدان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و قزوین بارش مساعدی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز اعلام کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی فارس، بیشترین میزان بارش سامانه اخیر که از دیروز در فارس فعال شده است، مربوط به فراشبند با ۳۷ و ۴ دهم، فیروزآباد ۳۵ و ۶ دهم و لار ۳۳ میلی متر است.
در این سامانه در شیراز هم ۸ و نیم میلی متر باران باریده است.
میزان بارش در دیگر مناطق به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده