Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:22:45 GMT

«خرچنگ» به جشنواره فیلم بیلبائو اسپانیا راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۷۸۴۵

«خرچنگ» به جشنواره فیلم بیلبائو اسپانیا راه یافت

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خرچنگ از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نهمین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه بیلبائو، زینبی تجربه می‌کند.

این جشنواره یکی از جشنواره‌های معتبر فیلم اروپا در زمینه فیلم‌های مستند و کوتاه به شمار می‌رود که واجد شرایط اسکار، بفتا، گویا و مورد تایید فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های تهیه ‌کنندگان فیلم (فیاپف) است و هر ساله برنده جایزه بزرگ آن برای رقابت جایزه اسکار معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر نیز در سال ۲۰۱۸ با انیمیشن مثل یک پروانه روی قلب به کارگردانی مریم خلیل‌زاده در بخش ویژه مروری بر آثار کارگردانان زن ایرانی و در سال ۲۰۱۶ با فیلم پدربزرگ به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی تنها فیلم ایرانی راه‌یافته به پنجاه‌وهشتمین دوره این جشنواره حضور داشته‌ است.

شیوا صادق‌اسدی کارگردان و تهیه کننده فیلم یال و کوپال در سال گذشته نیز توانست در بخش رسمی فیلم کوتاه همین جشنواره حضور داشته باشد.

انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای خرچنگ به همراه چند فیلم کوتاه دیگر در این بخش مسابقه رسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما به نمایش در آمد.

شصت‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه بیلبائو، زینبی از ۲۳ تا ۳۰ آبان سال ۱۳۹۹ (۱۳ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰) در شهر بیلبائوی کشور اسپانیا در حال برگزاری است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انیمیشن پویا نمایی سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انیمیشن پویا نمایی سینما کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انیمیشن پویا نمایی سینما اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6094402 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا