Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون 2 سیاست مذاکره با غربی‌ها و پیگیری اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده‌ایم. این در حالی است که هرگاه بر توانایی‌های داخلی تکیه کرده‌ایم موفق شده‌ایم و هرگاه با غربی‌ها مذاکره کرده‌ایم آنها به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از زمان‌هایی که توانستیم با استفاده از ظرفیت داخلی بر مشکلات فائق آییم هشت سال دفاع مقدس بود این در حالی است که در آن دوران دنیای شرق و غرب به ما سیم خاردار نمی‌داد ولی با استفاده از علم و دانش و تعهد جوانان کشورمان توانستیم مشکلات را رفع کرده و از مونتاژ موشک به جایگاه برتر ایران در موشک‌سازی در دنیا برسیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: هرجا که دچار وادادگی شدیم و در مقابل غربی‌ها سر خم کردیم و کرنش کردیم از موضع ضعف و نیاز با آنها تعامل کردیم دچار مشکلات اساسی شدیم چرا که آنها از ما امتیاز گرفته و ما را به عقب‌نشینی از مواضع و نیازهای‌مان مجبور می‌کردند و اتفاقاً در پایان هم جمهوری اسلامی را محکوم می‌کردند و می‌گفتند که به تعهداتش عمل نکرده است در حالی که آنها ذره‌ای از تعهدات‌شان را در مقابل ایران علمی نکردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: وقتی آنها با ما پشت درب‌های بسته و دور میز مذاکرات به مذاکره می‌پرداختند در پایان عایدی برای ما نداشته است اما ما چاره‌ای جز ایستادگی روی پای خود نداریم و فقط باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی قوی‌تر شویم.

وی گفت:‌ تفکر ندیدن توانایی‌های داخلی و دیدن کلید مشکلات در دستان خارجی‌ها منجر به بروز مشکلات فعلی شده و همین موضوع تبدیل به معضل جدی شده است ولی ظرفیت‌های کشورمان آنقدر هست که از بحران و مشکلات عبور کنیم.

گودرزی گفت:‌هر چشمی که به بیرون از مرزها توجه کند و به توان داخلی متکی نباشد باید هر روز هم منتظر بحران و حادثه باشد. چرا که پذیرفته که سرنوشت خود را به تصمیمات دیگران در خارج از کشور گره بزند و آنچه خارج از اراده او است منشاء تأثیرات مختلف در کشور شده است.

وی افزود: نباید اراده دیگران را بر اراده خود مستولی کنیم این در حالی است که وضعیت فعلی محصول تفکر نگاه به غرب و عدم توانایی در رفع مشکلات کشورمان است.

نماینده مردم در بروجرد خاطرنشان کرد: اگر کسی تلاش دارد القا کند راه حل مشکلات کشور مذاکره با غربی‌ها است و چاره کار نسخه‌های آنها است سخت در اشتباه است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانایی‌های داخلی تأکید دارند و تا زمانی که به داخل کشور نگاه نکنیم و ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل نکنیم بهبودی در شرایط ایجاد نخواهد شد.

گودرزی در پایان گفت: نگاه به توانایی‌های داخلی و پرهیز از درمان معضلات و اتصال آن به خارج از کشور تجاربی است که در طول چند دهه اخیر به دست آورده‌ایم و نباید باز هم نگاه به غرب داشته باشیم و به فکر مذاکره مجدد با آنها بیفتیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس اقتصاد مقاومتی مجلس توانایی های داخلی غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با یادآوری رویداد‌های مهم تقویم رسمی کشور به نامگذاری روز ۱۸ اردیبهشت بنام روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و از اقدامات انجام شده در این مقوله از سوی دستگاه‌های دولتی و حمایت‌های دلسوزانه خیرین و حامیان این بیماریان قدردانی کرد و برای همه بیماران آرزوی سلامتی کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت مقام شیخ کُلینی، این عالم بزرگ را یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی و مؤلف کتاب کافی، یکی از کتب چهارگانه شیعه برشمرد و گفت: این کتاب در عقاید اسلامی، مرجع مهمی برای محققین و علما به شمار می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران، همچنین با تأکید بر اینکه کشور ما یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز در دنیاست و مرتباً با حوادث طبیعی روبه رو می‌شویم؛ به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که در تقویم رسمی کشور از آن یاد شده اشاره کرد و با بیان اینکه این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد؛ اظهار داشت: هلال احمر یکی از نهاد‌های فعال، خدمتگذار و کمک رسان به مردم در کشور است از این رو ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های بشردوستانه امدادگران و کارکنان شریف جمعیت هلال‌احمر کشور برای یکایک آنان سلامت و توفیق روزافزون آرزومندیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز دختر که در تقویم رسمی ایران، مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه
کرامت است؛ این روز را به تمامی دختران ایران اسلامی تبریک گفت و تأکید کرد: دختران امروز مادران فردا و آینده جامعه هستند؛ بنابراین جایگاه دختران در جامعه و فرهنگ و حضور آنان در صحنه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است.

چمران در ادامه سخنان خود در دویست و سی و چهارمین صحن علنی شورای ششم به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی که در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود اشاره کرد و ضمن دعوت از آحاد مردم به خصوص شهروندان تهرانی تصریح کرد: بی تردید مردم آگاهی و بصیرت دارند از این رو انتظار داریم مردم با حضور و مشارکت حداکثری و هوشمندانه در این دور از انتخابات، به عنوان ادای وظیفه و دخیل بودن در سرنوشت، به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی با ابراز امیدواری از حرکت اخیر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های برخی کشور‌های امریکایی، اروپایی و استرالیایی در پی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن کشتار‌های رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت از این جنبش جهانی، از آشکار شدن جنایات جدید اسرائیل در فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: این رژیم خبیث در حال برنامه ریزی و بمباران مناطق جنوبی غزه از جمله منطقه رفح است و متأسفانه شاهد این هستیم که رغم مخالفت مردمان برخی کشور‌ها از جمله امریکا، انگلیس، فرانسه و... همچنان دولت‌های این کشور‌ها بر حمایت از این قتل عام‌ها پافشاری می‌کنند. مضافاً بر اینکه می‌بینیم تعدادی از دولت‌های کشور‌های اسلامی هم این چنین تجاوز‌ها و جنایت‌ها را می‌بینند و سکوت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با آرزوی پیروزی ملت بزرگ فلسطین و پایان یافتن این جنایات وحشیانه تأکید کرد: همه دولت‌های حامی رژیم اسرائیل در کشتار و نسل کشی‌ها سهیم هستند چرا که آتش بس را در مجامع بین المللی رد کرده و اصرار بر کشتار و خونریزی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است