Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: از آنجا که عامل انسانی دلیل افزون‌بر ۹۰ درصد تصادفات رانندگی استان است اصلاح و توسعه فرهنگ رانندگی نقش بسزایی در کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن داشته باشد.

به گزارش ایسنا منصور بیجار در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش وقوع تصادفات رانندگی درون و برون شهری است، اظهارکرد: ضروری است از بستر شبکه مجازی که به نوعی همه جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده برای توسعه فرهنگ ترافیکی در استان بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم‌اینک در راستای توسعه زیر ساخت‌های شبکه حمل و نقل سیستان‌وبلوچستان اقدامات مناسبی برای راه‌اندازی بزرگراه مورد توجه قرار گرفته که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان استفاده از شبکه شاد برای فرهنگ سازی دانش آموزان را عاملی موثر در کاهش تصادفات در آینده عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش استان باید از تمامی ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت فرهنگ ترافیکی استان بهره گیرد.

وی با قدردانی از اقدامات عمرانی در باند دوم مسیر سراوان - خاش گفت: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات حوزه شمال استان به این مسیر پر تردد اختصاص دارد تکمیل باند دوم آن می‌تواند نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی و روان سازی ترافیک داشته باشد.

بیجار با اشاره به اقدامات مطلوب در حوزه بهبود وضعیت ترافیکی شهر زاهدان گفت: ضروری است طرح جامع ترافیک مرکز سیستان‌وبلوچستان بازنگری و در آن اصلاحات مورد نیاز نظیر راه‌اندازی قطار شهری و بهبود وضعیت تقاطع‌های هم سطح مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان تصادفات جاده ای استانی اجتماعی سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

اسماعیل خوشوقت گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند و افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: نکته مهم و قابل تامل در آمار جانباختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده بوده و ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جانباختگان، راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملا مشخص است.

خوشوقت گفت: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌ها به خصوص زیر ساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان