Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@11:35:55 GMT

تاثیر ماریجوانا در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۸۶۰۶

تاثیر ماریجوانا در درمان کرونا

محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی پژوهش‌های انجام‌شده می‌گویند: اگرچه استفاده پزشکی از مشتقات خاص گیاه کانابیس برای درمان برخی از بیماری‌ها مطرح شده است، اما شواهد موجود حاکی از آن است که تصمیم گیری در مورد تاثیر ماده خاصی در گیاه کانابیس در درمان ویروس کووید-۱۹ نیاز به مطالعات بسیار گسترده ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس شایعاتی که در مورد اثر درمانی این مواد مطرح شده است مورد تایید نیست و مصرف آن توصیه نمی‌شود.

به گزارش برنا؛ به نقل از  فانا، به دلیل عدم وجود درمان مناسب برای بیماری کووید-۱۹، بسیاری امیدوارند دارویی تهیه شود که بیماری را درمان یا از ابتلا به آن پیشگیری کند. در رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر این که گیاه کانابیس می‌تواند بیماری کووید-۱۹ را درمان کند مطرح شده است. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا این گیاه در درمان کووید-۱۹ موثر است؟

در حالی که محققان در حال کشف فرصت های مختلف برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ هستند، برخی نیز به بررسی خواص درمانی کانابیس برای کسانی که از نوع شدید این عفونت رنج می برند پرداخته‌اند. بر اساس تحقیقات اولیه، کانابیس ممکن است موجب کاهش التهاب ریه شود اما تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. پژوهشگران کانادایی احتمال می‌دهند برخی مواد موجود در مشتقات کانابیس، موجب افزایش مقاومت سلول‌ها در برابر کرونا شود. بر این اساس وقتی پژوهشگران از موثر بودن احتمالی ماده‌ای در گیاه کانابیس برای مقابله با ویروس کرونا سخن می‌گویند؛ این حرف به معنای مفید بودن مصرف مشتقات آن مانند ماری‌جوانا یا حشیش نیست. بلکه در علم پزشکی بحث بر سر تاثیر ماده خاصی است که با پرورش هدفمند گیاه و در فرآیندهای آزمایشگاهی می‌توان میزان و تاثیر آن برای مصرف پزشکی را بالا برد.

 افزون بر این؛ یافته‌های پژوهشگران کانادایی تا زمانی که توسط دیگر پژوهشگران ارزیابی و تائید نشود، مانند بسیاری از تحقیقات دیگر در زمینه مقابله و درمان ویروس کووید- ۱۹ یک گمانه‌زنی بیش نیست. نتایج تحقیقات پژوهشگران کانادایی هنوز توسط دیگر متخصصان و کارشناسان این حوزه بررسی و ارزیابی نشده است.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ اگرچه استفاده پزشکی از مشتقات خاص گیاه کانابیس برای درمان برخی از بیماری ها مطرح شده است، اما  شواهد موجود حاکی از آن است که تصمیم گیری در مورد تاثیر ماده خاصی در گیاه کانابیس در درمان ویروس کووید-۱۹ نیاز به مطالعات بسیار گسترده ای دارد. پس شایعاتی که در مورد اثر درمانی این مواد مطرح شده است مورد تایید نیست و مصرف آن توصیه نمی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا درمان ماریجوانا گیاه کانابیس مطرح شده ویروس کووید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اسفندیاری ظهر سه شنبه به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العاج در جمع خبرنگاران از وجود ۱۷ هزار بیمار صعب العلاج در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده سالانه ۳ هزار نفر به تعداد این بیماران در استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در ذیل بیماران خاص هستند، افزود: در حال حاضر ۲۲۶ بیمار هموفیلی، ۴۱۴ بیمار تالاسمی، و هزار و ۱۶۰ نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این بیماران برای درمان از خدمات دولتی بهره مند می‌شوند، گفت: بسته خدمتی که در بیمه سلامت تعریف شده است در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: این بسته سلامت خدماتی چون تخفیفات دارویی، ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی شامل می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه این بیماران می‌توانند از تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد بهره مند شوند، اظهار کرد: این بیماران اقساط خود را با بازپرداخت پنج ساله می‌توانند انجام دهند که امسال هم در صورت ابلاغ بودجه به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستیم به سه هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص تسهیلات پرداخت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون تمامی تجهیزات و امکانات تشخیصی و درمانی برای این بیماران در مراکز درمانی گرگان وجود دارد.

کد خبر 6099351

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود