Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:37:33 GMT

وزیر امور خارجه ارمنستان استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۸۶۶۹

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان این مطلب را در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد.

مناتساکانیان از ماه مه ۲۰۱۸ این مقام را در اختیار داشت.

دولت نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پی پذیرش آتش بس که دربرگیرنده پیشروی های نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی (ناگورنو قره باغ) پس از ۶ هفته درگیری نظامی بود، زیر فشار قرار گرفته است و هزاران تظاهرکننده هفته گذشته در ایروان پایتخت خواستار کنارهگیری او شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارمنستان افزون بر بخش هایی از سرزمین تحت تصرف در قره باغ، بیش از ۲ هزار نظامی را در درگیری های اخیر از دست داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارمنستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند

در حالی‌که وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه تجهیزات ارسالی از چین به روسیه در تولید انواع سلاح برای جنگ با اوکراین استفاده می‌شود و پکن را تهدید به تحریم‌های جدید کرد، سخنگوی کرملین گفت: مسکو و پکن مستقلاً درباره توسعه روابط خود تصمیم می‌گیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته اعلام کرد که هرگونه تماس بین رهبران  روسیه و جمهوری خلق چین، به دلیل اهمیت آنها توجه تمام جهان را به خود جلب می‌کند، هرچند دیدگاه‌ها در باره توسعه روابط مسکو و پکن متفاوت است.

پسکوف تاکید کرد: «روسیه و چین کشورهای مستقلی هستند که برای حاکمیت خود ارزش قائل هستند و به تنهایی درباره روند توسعه کشور تصمیم گیری می‌کنند و در این زمینه فشار زیادی را از سوی غرب تجربه می‌کنند، ولی با اعتماد به نفس کافی در برابر این فشارها مقاومت می‌کنند.»

دبیر مطبوعاتی رئیس‌ جمهور روسیه با اشاره به اینکه مسکو و پکن در مذاکرات آتی بر تقویت همکاری‌های چندجانبه و دوجانبه تاکید خواهند داشت، افزود: مقامات دو کشور باید در مورد بسیاری از موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کنند. پسکوف در این رابطه اعلام کرد که مقدمات سفر ولادیمیر پوتین به چین در مراحل پایانی خود قرار دارد. به گفته او، بعد از توافق با شرکای چینی، به طور مشترک زمان این سفر اعلام خواهد شد.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در حاشیه کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه برنامه خود برای سفر به چین در ماه مه را تایید کرد.

انتقاد بلینکن از ارسال تجهیزات فنی از چین به روسیه و تهدید به تحریم‌های جدید 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به پکن و بعد از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در مصاحبه با رادیو NPR اعتراف کرد که چین سلاح و تجهیزات نظامی به روسیه نمی‌دهد، ولی کالاهایی که از چین به روسیه عرضه می‌شود که در تولید انواع سلاح برای درگیری نظامی در اوکراین  استفاده می‌شود. 

او گفت: چین در حال حاضر تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در اوکراین نمی دهد، مانند کره شمالی و ایران. البته پکن تامین‌کننده شماره یک روسیه در زمینه مهمترین قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی پایگاه صنایع نظامی - ماشین‌ابزار، میکروالکترونیک، اپتیک و موارد دیگر است.

بلینکن در این مصاحبه تهدید کرد: در صورتی که پکن حمایت خود از مجتمع صنایع نظامی روسیه را متوقف نکند، ایالات متحده آماده افزایش فشارها بر چین، به ویژه با اعمال تحریم‌های جدید است. او بار دیگر چین را متهم کرد که کالاهایی با ارزش دوگانه (که برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود) را به روسیه عرضه می‌کند.

به عقیده او، حمایت از روسیه، "بزرگترین تهدید برای امنیت اروپا از زمان پایان جنگ سرد" است و طرف چینی نمی‌تواند روابط خواستار گسترش روابط خود با اروپا باشد و بطور همزمان به روسیه هم کمک کند. بلینکن افزود: «همانطور که من امروز در مذاکرات با مقامات چینی با صراحت گفتم، تضمین امنیت فراآتلانتیک یکی از منافع کلیدی ایالات متحده است و اگر پکن این مشکل را حل نکند، ما آن را حل خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه آمریکا تاکنون بیش از 100 شرکت چینی را به دلیل روابط تجاری با  روسیه تحریم کرده، یادآور شدد که اقدامات دیگری نیز وجود دارد که واشنگتن ممکن است به آنها متوسل شود.

آنتونی بلینکن قبل از دیدار با رئیس جمهور چین، حدود پنج ساعت با وانگ ایی، همتای چینی خود گفتگو کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه سی.ان.ان، وزیر امور خارجه چین به صراحت اعلام کرد که تنش‌های حاد همچنان بین دو قدرت وجود دارد و همچنین ایالات متحده را متهم کرد که «اقدامات بی‌پایانی برای سرکوب اقتصاد، تجارت، علم و فناوری چین انجام می‌دهد».

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را نداردسفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیقسفر لاوروف به پکن برای مذاکره با وزیر خارجه چین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند