Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل هاشم گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله با همه ضرر و زیانی که از نظر نیروی انسانی و مالی و اقتصادی به کشور وارد کرد، برکات فراوانی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مدافعان آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: ما وظایف زیادی نسبت به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بر عهده داریم و می‌توانیم با برگزاری مراسم یادبود شهدا ، تشکیل موزه‌های دفاع مقدس ، بازدید از مناطق عملیاتی و نیز انتشار وصیت نامه شهدا و خاطرات جانبازان و آزادگان،  فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لشکر عاشورا و رزمندگان آن در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند، خاطرنشان کرد: سوسنگرد حساسیت بسیار زیادی داشت چرا که کلید فتح خوزستان بود و امام به این مسئله توجه ویژه‌ای داشتند و در دو جا فرمودند حصر آبادان و سوسنگرد باید شکسته شود لذا همه با هم شدند و آن رمز پیروزی شد تا و توانستند سوسنگرد را آزاد کنند. 
 
امام جمعه تبریز تاکید کرد: شما عزیزان عزت و شرف برای این مملکت آفریدید، همت والایی که آن زمان داشتید سبب شد تا جنگ به جایی برسد که بالاخره دشمن متوجه شود در مقابل نیروهای جمهوری اسلامی ایران توان مقابله ندارد. 
 
وی با بیان اینکه جنگ با همه ضرر و زیانی که از نظر نیروی انسانی و مالی و اقتصادی به کشور وارد کرد، برکات فراوانی داشت، گفت: یکی از آن‌ها خوداتکایی ما بود و توانستیم به این اقتدار و قدرت برسیم که دشمنان توان مقابله در ما را ندارند و همه دشمنان از قدرت موشکی ما حساب می‌برند، قدرتی که به واسطه جوانانی همچون طهرانی مقدم‌ها به دست آمد. 
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: قبل از انقلاب، ارتش ما قادر به تعمیر بالگرد و هواپیما نبود، چراکه مستشاران آمریکایی احازه این کار را نمی دادند، اما امروز به جایی رسیدیم که هواپیمای شکاری و ناو جنگی می سازیم و همه اینها به برکت جنگ تحمیلی به دست آمده است. 
 
امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه جوانان 13 ساله بسیجی ما داوطلبانه و عاشقانه با آن روحیه به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمن ایستادند خاطرنشان کرد: این‌ها با سن‌ کم کارهای بزرگی انجام دادند و نباید فداکاری آن‌ها فراموش شود بلکه باید به صورت کتاب نوشته شود تا برای آیندگان انتقال یابد.

همجنین سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در سخنانی گفت: وظیفه شرعی و انقلابی همه ماست تا فداکاری‌ها و از جان گذشتگی های رزمندگان مان را زنده نگه داریم و به نوعی قدردان زحمات و ایثار شان باشیم.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادسازي سوسنگرد آل هاشم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود