Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:15:05 GMT

۴۲۰ کیلومتر راه در بشاگرد احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۹۳۴۷

۴۲۰ کیلومتر راه در بشاگرد احداث می‌شود

اسلامی گفت: در قالب برنامه‌ای سه ساله، ۴۲۰ کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد احداث خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پل رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان بشاگرد، اظهار کرد: طراحی و احداث پل بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد نیز در این راستا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این کار، راه مواصلاتی تعداد زیادی از روستاها در این منطقه برقرار شد و پل دیگری نیز بر روی این رودخانه در شهرستان بشاگرد احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بازگشایی راه ها در شهرستان بشاگرد در قالب دو کریدور انجام می‌شود و در مجموع در قالب برنامه‌ای سه ساله، ۴۲۰ کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد احداث خواهد شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از این راه ها تا پایان دولت دوازدهم، آسفالت و بازگشایی خواهند شد.

بشاگرد به شهرستانی برخوردار از زیرساخت‌های مختلف تبدیل خواهد شد

دکتر فریدون همتی نیز در این مراسم عنوان کرد: تمرکز ویژه ای در زمینه های مختلف در راستای توسعه شهرستان بشاگرد صورت گرفته و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر روی طرح‌های مختلف در این شهرستان متمرکز شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلف آبرسانی، سازه های آبخیزداری، مدارس شبانه روزی، سالن‌ها و زمین‌های ورزشی، خانه‌های بهداشت و توسعه آموزش های مهارت های فنی و حرفه ای در شهرستان بشاگرد اجرایی شده و همچنان در حال انجام است.

استاندار هرمزگان افزود: ساخت راه یکی از محورهای مهم برنامه های توسعه در شهرستان بشاگرد است و با توجه جدی و خوب وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر در اکثر روستاها و مناطق این شهرستان شاهد ابنیه سازی، آسفالت و ساخت راه‌های مختلف هستیم.

همتی خاطر نشان کرد: شهرستان بشاگرد با اجرای این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم به یکی از شهرستان‌های برخوردار به لحاظ زیرساخت ها تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان بشاگرد بشاگرد احداث خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی

محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین(ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب(س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب(س)، ساخت چهار شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر(ع)، شبستان امام حسین(ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر(ع) در روبه‌روی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت دو هزار مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین(ع) به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در جنوب درب باب‌القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی ـ رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی(ع) در نجف اشرف مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌ گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین به نام شبستان حضرت امام محمد باقر(ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهدا کنند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان